• 1
  • 2
2010-10-10, 11:34
Medlem
angelintheskys avatar
I dag fick jag ett mail frn denna person genom att han har skickat ett massmail till flera organisationer dr det i sin tur finns flera personer kopplade till olika organisationer. I detta fall nattvakten.

Jag brjade lsa lite och fr inte riktigt ihop vad det r han vill f sagt, men s har jag inte lst det enormt lnga mailet till slutet.

Googlade lite:

http://paranormal.se/topic/veijo_impola.html

http://forum.skalman.nu/viewtopic.php?f=29&t=34106

Vem r denna person?
Citera
2010-10-10, 11:49
Medlem
Jehova? Relionsgrubbel? Jag frstr inte mycket, men tror det r en form av sektpredikan eller ngot.
Citera
2010-10-10, 12:21
Medlem
angelintheskys avatar
Visst r det svrt att f grepp p detta? Jag har samma knsla som du ang sektpredikan.

Hr r frsta delen p mailet:

"Jag brjar s smtt undra hur knppa mnniskor r egentligen!!?, hur barnsligt de agerar d jag bevisat saker om deras
frestllningar som gr att frestllningarna ej logiskt stt r sanna,

detta bevisar det mnniskan tror p oavsett vad de tror p fr andlig upplevelse form skdning religion osv, vara det samma som mnniskor upplever d de klassas som psykiskt sjuka,

dvs rst hallucination, psykoser, schizofreni, osv...

detta som r att den kemiska knslo mnniskan har en pverkan p den kemiska knslo kroppen och sinnena, s att de upplever en knslomssig manipulation, dvs knslan bedrar individen till att tro p den knslomssiga manipulationen,

ungefr som en svartsjuka en kemisk process ger individen en upplevelse en rdsla en misstanke som ej ndvndigt vis behver vara sann,

knslan, det kemiska bedrar individen,

i detta som jag pvisar s r de s kallade psykiska diagnosernas vlds utvecklingar, till grova vldsbrott ,mord osv, en knslomssig kemisk upplevelse, en manipulation, som upplevs knslomssigt sann, som r likaledes lika falsk som en tex osann rdsla osann svartsjuka,

som ocks dessa r kemiska knslor,

jag menar p att det logiska bevisar att det samma som manifesterar sig genom mnniskans sinnen och kemi, detta som genom en kemisk manipulation och en pverkan p sinnen skapar andliga upplevelser som individen tolkar upplever uteslutande som sant, oavsett religion skdning andlig tro,

drav s mrdar mnniskan fortgende mnniskan fr andligt skapta religioner, skdningar, lror,tron,

som tillkommit p samma stt, som upplevs likvrdigt trovrdigt, med till och med samma psykotiska nglalika karaktrer,

den kemiska manipulationen r sledes i andlig tro upplevelse lra skdning religion, ngot som lurar den goda tron hos mnniskan, dr knslan hos den upplevande individen oavsett tro skdning lra religion r en upplevelse av gott trovrdigt sant, dvs en manipulation,

detta framkommer man till om man studerar de olika upplevelserna i de olika lrorna, samt lrornas lror, dvs skrifterna,

i detta s framkommer d hur mnniskan manipuleras av goda upplevelser till att se varandra som troende p ondska,

i fyra r har jag samtidigt som jag varit ansatt av det mnniskor i tusentals r upplevt som andligt, som gud, djvul, godhet, ondska,
nglar och demoner,
jag har genom att vara ansatt av detta, frsttt att ifrgastta detta logiskt,

detta har lett till att jag brutit snder upplevelserna i tiden och upplevelserna som de r idag, och frklarar bevisar detta logiskt,
den bild som framkommer bevisas, logiskt bevisas,
r den bild jag pstr mig vara ansatt och krnkt av,
ngonting som ej alls r gott, ej alls r gud eller djvul,, ej alls r ngonting av det mnniskan upplever som andligt och gott,
eller ens andligt och ont,

jag bevisar ande vara ett icke existerande faktum, vad n mnniskor upplevt /upplever eller tror sig upplevt/ uppleva,
jag bevisar genom logik, allts genom vetenskapligt tnkande, hur detta pverkat mnniskan och dess utveckling,

jag r mera knslokunnig n gemene man, jag frstr mera orsak och verkan,
r det ej dags att ni motbevisar mig nu,?????
r det ej dags att bryta tystnaden som bestr dr jag ej blir motsagd,motbevisad,????

d jag motbevisat mnniskans alla tron och bevisat dem vara frljugna osanna upplevelser, som krnkt mnniskan
och dess utveckling pverkat och skadat dess utveckling,
skapat det negativa som r en sjlvdestruktiv fortgende utveckling,
tills mnniskan blir medveten, kunnig om orsaken till den negativa utvecklingen,

jag fr fortgende bara negativa mail,
mail som hotar med polisanmlan om jag ej upphr att skicka kunskap,
mail som kallar mig idiot, mail som ifrgastter mitt agerande att frifrklara/ fribevisa mnniskan frn skuld skam och straff,

jag har bevisat synden vara ett frljuget faktum, ngot som mnniskan frljugits till att se tolka uppleva mnniskan
som ond oren syndig,
detta som varit huvudtemat i alla vra skdningar och religioner,
detta som har frljugit mnniskan till krig dd tortyr frfljelser plundringar etnisk rensning antisemitism rasism, i lrornas namn,
i guds namn,

d de olika lrorna religionerna alltid lrt det samma,
detta r den enda sanna vgen, den andra vgen de andra vgarna r ondskans verk, dem mste du omvnda till den rtta vgen,
annars ska de plgas fr evigt i helvetet,
drav vra religions krig,

jag har bevisat s mycket att jag brjar undra om ni r idioter, varfr tar ingen en dialog, varfr fr jag ingen logisk debatt,
varfr tystnad,
kom fr fan inte och pst er vara rdda fr psykotiska upplevelser,
fr i helvete, om nu ej jag r rdd,
om nu jag bevisat allt jag bevisat samtidigt som jag vervunnit skiten,
hur i helvete kan mnniskan d lta rdsla styra,
va fan r det fr logik, det r sledes idioti,

skrp er, kom med motargument, det r s kunskap utvinns, kunskap befstes, kunskap skapas,
hittills s fr ni mig att undra vari helvete den logiska varelsen mnniskan hller hus,

vill ni f tyst p mig, var god bevisa motsats, kan du ej det och pstr att du fr guds talan, d har du inget annat val n att bevisa det,
jag menar om du fr guds talan,
d borde den gud du hr upplever ej ha ngot problem om att motbevisa mig,
om den ej kan det, vad i helvete r det d fr skapare fr gud fr mnniskan, inte min farsa i alla fall, skrp er.......

mvh veijo"
Citera
2010-10-10, 12:57
Medlem
Sorry, lnken var redan postad!
Senast redigerad av jul208 2010-10-10 kl. 12:59.
Citera
2011-05-10, 15:01
Medlem
MatseKestaMs avatar
Hur str det till med den hr snubben?

r det ngon som trffat honom irl, det verkar vara full fart
i hjrnkontoret och alla filter r borta?
Citera
2011-05-10, 15:43
Medlem
blowns avatar
Kanske kan ngon p psykologidelen hjlpa honom.
Citera
2011-05-10, 16:06
Medlem
angelintheskys avatar
Ja nog verkar det vara en himla aktivitet p den mannen i varje fall. Sambon fick i dagarna ett lngt mail frn honom och det var samma stuk som innan. Man kan i varje fall frst att han har ngot att sga.
Citera
2011-05-10, 16:51
Medlem
dgnrrds avatar
heh hur fick nordlanders tag p era mailadresser?
Citera
2011-05-10, 17:00
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dgnrrd

Paddom-PISH!
Citera
2011-05-10, 17:26
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dgnrrd
Ingen aning. Jag funderade p att maila honom och frga. Men det kanske han tar som att det r ok att maila tillbaka och jag har ingen lust med det.
Citera
2011-05-10, 17:27
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Paddom-PISH!
Vad r det du lnkar till?
Citera
2011-08-14, 21:08
Medlem
Westridges avatar
Fick mejl frn denna snubbe idag via en organisations hemsida.
Sicken skum man

Nedanfr finns delar av mejlet

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här