2010-10-10, 02:00
Medlem
Bambalios avatar
Installerade Ubuntu tidigare. Installationen gick felfritt, men så fort jag väljer att starta med Ubuntu dör både min mus och mitt tangentbord (fungerar under uppstart av datorn, men slocknar som sagt när Ubuntu går igång). Båda två är USB enheter, tangentbordet är trådlöst. Jag har även en extern hårddisk och en webbkamera inkopplade genom USB om det skulle spela någon roll. Mitt standard OS är Windows 7 ultimate x64 (kör multiboot).

Något idé om hur jag åtgärdar problemet?
Citera
2010-10-10, 02:05
Medlem
JagVanns avatar
Testa att starta datorn efter att du dragit ur usb kontakterna för mus och tangentbord. När datorn väl startat färdigt, tryck in kontakterna, ge det en minut och det borde plockat drivrutinerna korrekt.
Citera
2010-10-10, 11:09
Medlem
Bambalios avatar
Fungerade tyvärr inte. Har provat koppla in tangentbordet genom ps/2 istället för USB, har provat använda mig av andra möss och tangentbord. Ingenting fungerar. Börjar bli väldigt trött på detta nu.
Citera
2010-10-10, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambalio
Fungerade tyvärr inte. Har provat koppla in tangentbordet genom ps/2 istället för USB, har provat använda mig av andra möss och tangentbord. Ingenting fungerar. Börjar bli väldigt trött på detta nu.
vilken version av ubuntu är det? när du startar med live-skiva så fungerar mus och tangentbord?

edit: vad har du för grafikkort? är drivrutiner till det installerade?
Citera
2010-10-10, 13:35
Medlem
Bambalios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serein
vilken version av ubuntu är det? när du startar med live-skiva så fungerar mus och tangentbord?

edit: vad har du för grafikkort? är drivrutiner till det installerade?
Det är desktop (64 bit) version 10.10.

Mus och tangentbord fungerar inte om jag startar med live-skiva.

Grafikkort: ATI Radeon HD 4600 series. Senaste drivrutinerna är installerade på Windows 7 partitionen. Det verkar som att det fungerar som det ska med Ubuntu, men kan inte kontrollera utan mus och tangentbord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in