Citat:
Ursprungligen postat av kriscenter
säg dock inget till banken om dina planer på att studera.
Nej, det försämrar väl chanserna avsevärt kan jag tänka mig.
Citat:
Ursprungligen postat av aoe2fan
Hur mycket kommer ni behöva låna? 90%? 80%?
Som det ser ut i dagsläget så har vi noll kronor på sparkontot. Jag är nyanställd på jobbet, då jag det senaste året pluggat ett "bas år" på komvux för att få behörigheter, och därför ser det ut så på våra konton. Inte ens fått första lönen än, då man jobbar in lönen och får den nästkommande månad.
Citat:
Ursprungligen postat av Alibi
Om ni kan visa att ni tjänat pengar innan ni studerade och att sannolikheten för nytt jobb efter avslutade studier är "goda" brukar
http://www.bluestep.se/ vara villiga.
Jo, jag jobbade ju ett par år innan jag läste på komvux nu det senaste året. Sambon har inte haft något jobb än, då hon studerat och studerar.
Inga av oss har betalningsanmärkningar. Vi har ju dock csn lånen att betala tillbaka båda två, men inget annat.
Det känns liksom mer värt att lägga pengarna som annars går till lägenhetshyran, 5k/m, på ett boendelån istället. När man betalar hyra så försvinner ju pengarna för gott, medans man i princip "betalar" till sig själv via ett boendelån då pengarna sedan finns i bostadens värde så att säga. Förstår ni hur jag menar? Det är väl delvis av den anledningen som vi vill flytta också, eftersom pengarna man betalar i hyra hamnar i fastighetsägarens fickor istället för våra egna, att det verkligen inte är värt att bo i en hyreslägenhet.