2010-10-09, 15:55
Medlem
SlimTheWeasels avatar
Har en gammal acer travelmate 422LC, och den har ett inbyggt trådlöst nätverkskort.
Nu har jag lagt in Ubuntu på den, men den kan inte identifiera något nätverkskort, och dom drivrutiner som fortfarande finns att få tag på är bara för win XP

är rätt så ovan med Linux, vore hjälpsamt om någon vet hur man sparkar igång skiten ^^ har även en netgearsticka och en belkinsticka som man kan använda på nått sätt, men vore ju underbart om det inbyggda kunde fungera
Citera
2010-10-09, 17:39
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlimTheWeasel
Har en gammal acer travelmate 422LC, och den har ett inbyggt trådlöst nätverkskort.
Nu har jag lagt in Ubuntu på den, men den kan inte identifiera något nätverkskort, och dom drivrutiner som fortfarande finns att få tag på är bara för win XP

är rätt så ovan med Linux, vore hjälpsamt om någon vet hur man sparkar igång skiten ^^ har även en netgearsticka och en belkinsticka som man kan använda på nått sätt, men vore ju underbart om det inbyggda kunde fungera

Ganska säker på att du hittar guider om du googlar lite på "ubuntu ndiswrapper"
Är inte garanterat att det fungerar på alla kort, men det är värt ett försök iaf om linux-kärnan inte har stöd för ditt NIC, se kärnans dokumentation.
Citera
2010-10-09, 18:13
Medlem
SlimTheWeasels avatar
okey, ja jag får sitta å söka på det.. är ju som sagt en rätt gammal laptop.. men de är ju dumt att slänga något man kan lägga in linux på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in