2010-10-09, 11:38
Medlem
Germanofils avatar
Jag har ett irriterande problem med min dator. Tidigare har det bara inträffat någon gång då och då men nu på sistone hänger den sig vid uppstart 3 av 4 gånger. Windows bootas och alla program i autostart körs. Sen när jag ska börja använda datorn så är den bara helt låst. Går inte att göra någonting. Inte ens att starta om den eller komma åt aktivitetshanteraren med ctrl-alt-del. Det enda jag kan göra är att stänga av den med strömbrytaren och boota windows igen. Ofta får jag upprepa 2-4 ggr innan den funkar som den ska.

När jag startar i felsäkert läge, även med nätverk, så är det inga problem. Jag har dock inte installerat några nya program eller drivrutiner så jag förstår verkligen inte varför detta börjat hända mer frekvent.

Jag har Windows 7 64-bit och min dator är en Compaq Presario CQ61. Någon som vet något om detta problem?
Citera
2010-10-09, 11:39
Medlem
Datorn vet att den är en PC och skäms för det. köp en mac så ska du se att allt fungerar.
Citera
2010-10-09, 17:53
Medlem
echelonxs avatar
Jag har något liknande problem. Sen en uppdatering på både min win7 x64 och x86 installation så är det rena rouleten att starta upp Windows. Ofta under uppstart börjar skärmen blinka och ha sig ett jävla liv och sen när man väl kommer till skrivbordet så låser sig hela skiten.

Jag installerade just win7 enterprise x64 med uppdateringar från september integrerat och sen efter en automatisk uppdatering så börjar helvetet braka ur. Systemet är ganska rent då det knappt finns några extra program eller drivrutiner installerade. Det jag har installerat är Steam, IMGburn och nvidias 258.96 drivrutin.

minerat - Jag vet att Windows suger men jag behöver det för Oblivion och vissa andra program. Normalt kör jag Ubuntu. Mac har jag inget intresse för att köpa just nu men jag tycker själv att OSX slår Windows på näsan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in