2010-10-09, 03:26
Medlem
_Soldier_s avatar
Tänkte att människor med inte så bra datorer och kanske vill spela dom nyaste spelen vill streama spel från en serverdator som klarar av dom. Hade tänkt så här. Man hyr ut platser på what ever server, för människor som vill spela nyaste spelen, och datorn tar emot alla knapptryckningar för spelet, precis som att spela från sin egen dator, utan delays. Är detta möjligt, och har jag nu gjort bort mig för årets affärsidé? Mod kan flytta denna om den vill, då jag har noll koll då jag inte ens kollat igenom alla dator kategorier.

Ps. Har registrerat detta som patent redan " Ja jag vet, patent!!! Så ingen idé att härma detta spektakel.
Senast redigerad av _Soldier_ 2010-10-09 kl. 03:28.
Citera
2010-10-09, 03:34
Medlem
ZaraxZs avatar
Jadu... strider det mot ditt patent om folk redan gjort det rätt många år nu?
Citera
2010-10-09, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Soldier_
Tänkte att människor med inte så bra datorer och kanske vill spela dom nyaste spelen vill streama spel från en serverdator som klarar av dom. Hade tänkt så här. Man hyr ut platser på what ever server, för människor som vill spela nyaste spelen, och datorn tar emot alla knapptryckningar för spelet, precis som att spela från sin egen dator, utan delays. Är detta möjligt, och har jag nu gjort bort mig för årets affärsidé? Mod kan flytta denna om den vill, då jag har noll koll då jag inte ens kollat igenom alla dator kategorier.

Ps. Har registrerat detta som patent redan " Ja jag vet, patent!!! Så ingen idé att härma detta spektakel.

http://www.onlive.com/

Och det funkar inte särskilt bra.
Citera
2010-10-09, 10:23
Moderator
Protons avatar
Tunna klienter är knappast något du lär få patent på....Dessutom ligger tråden fel.

Windows -> ÖDIT /Mod
Citera
2010-10-09, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Soldier_

Du behöver har EXTREMT mycket bandbredd ifall du tänkte streama ett spel i 1080p till 100+ klienter... och så mycket bandbredd har du inte för då skulle du inte ha ställt frågan här...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in