2010-10-08, 23:40
Bannlyst
hur mycket kyckling får man äta innan man dör? olagad alltså.
Citera
2010-10-08, 23:41
Bannlyst
För att dö har jag ingen aning om, dock räcker det med en inte alltför stor rå bit för att du ska bli magsjuk.
Citera
2010-10-08, 23:42
Medlem
fjonks avatar
finns det en gräns?
Citera
2010-10-08, 23:42
Medlem
Vattenspanns avatar
Är det inte som med köttfärs att det funkar så länge den är fri från olika smittor, har förvarats rätt och så vidare? Man blir väl inte magsjuk/döende per automatik om man äter rått kött?
Citera
2010-10-08, 23:43
Medlem
bernie512s avatar
Beror ju på om den råa kycklingen du äter innehåller något virus nu för tiden är det nog relativt säkert att äta rå kyckling eftersom hanteringen är bättre.
Citera
2010-10-08, 23:43
Medlem
bernie512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenspann
Är det inte som med köttfärs att det funkar så länge den är fri från olika smittor, har förvarats rätt och så vidare? Man blir väl inte magsjuk/döende per automatik om man äter rått kött?

Såg det på ett program, tror det hette Doctors. Då var det en man som bara åt rått kött. Så man kan nog klara sig bra.
Citera
2010-10-08, 23:46
Medlem
Vattenspanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernie512
Såg det på ett program, tror det hette Doctors. Då var det en man som bara åt rått kött. Så man kan nog klara sig bra.

Precis..Tror snarare det beror på att magen måste anpassas. Börja med små mängder och så vidare. Har inga källor och orkar inte googla men nån här lär veta mer. Dock fått för mig att det är en seglivad myt att rått kött per definition innebär trubbel.
Senast redigerad av Vattenspann 2010-10-09 kl. 00:16.
Citera
2010-10-08, 23:58
Medlem
dumbaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjonk
finns det en gräns?
tänkte precis samma
Citera
2010-10-09, 00:03
Medlem
Sereenas avatar
Sålänge köttet är fritt från smitta och parasiter så ska det inte vara nån fara.

Kyckling och fläskkött har tydligen högre risk för smitta än nöt vilket väl är grunden till rekomendationerna att inte äta det rått. Sen är kycling rent ut sagt äckligt rått imo...
Citera
2010-10-09, 00:29
Bannlyst
en kompis till mej imponerade nämligen på oss andra på en dag (han är lite tjock) genpm å smarra i sig rå kyckling en hel tror jag, jag va inte där men han gjorde det jävla äcklig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in