• 1
  • 2
2010-10-08, 22:44
Medlem
Arcanas avatar
Hej FB,

Har idag köpt mig en ny skärm, en LG 24 tumms skärm med full HD upplösning. Problemet som jag har är att min dators grafikkort verkar inte klara upplösningen 1902*1080 vilket är skärmens rekommendation. Det flimrar lite, och flimrar ännu mer om jag rör någonting på själva skrivbordet, flyttar en ikon eller ett fönster. Det är absolut inte fel på skärmen, har testat andra upplösningar och då försvinner flimret.

Men min fråga är vart jag ser vad mitt grafikkort stödjer för upplösning?

Är det följande: egenskaper för mitt grafikkort-visa alla lägen? Har xp och om jag trycker på "visa alla lägen" Så får jag upp en lista med "giltiga lägen" Jag antar att det är vad mitt grafikkort stödjer, och där står upplösningen med.

Om det nu är rätt.

Annars, hjälp mig gärna med vart jag hittar det.

Mvh

A
Citera
2010-10-08, 22:50
Medlem
Sliskes avatar
Vad har du för grafikkort? 512MB ska klara av det. Kör nämligen själv på full HD skräm.
Citera
2010-10-08, 22:51
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sliske
Vad har du för grafikkort? 512MB ska klara av det. Kör nämligen själv på full HD skräm.

yes, har 512MB ram. Fattar inte vad problemet är, har uppdaterat drivrutinerna också
Citera
2010-10-08, 22:56
Medlem
Sliskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcana
yes, har 512MB ram. Fattar inte vad problemet är, har uppdaterat drivrutinerna också

Hmm märkligt. Det kan ju vara fel på skärmen också. Har levererat en hel del LG monitorer och vet att det är just det varumärket som oftast går sönder eller inte fungerar som det ska. Du använder VGA ingången förmodar jag?
Citera
2010-10-08, 22:57
Medlem
dkas avatar
Höj/sänk hertzen.
Citera
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Hmm märkligt. Det kan ju vara fel på skärmen också. Har levererat en hel del LG monitorer och vet att det är just det varumärket som oftast går sönder eller inte fungerar som det ska. Du använder VGA ingången förmodar jag?

Jepp kör via vga, hm tror inte det är fel på den då andra upplösningar fungerar utan flimmer. Nu när jag surfar är det inget flimmer alls. Det är mer på svarta ytor som man ser flimret.
Citera
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dka
Höj/sänk hertzen.

Den klarar bara 60, och det är det jag har nu.
Citera
2010-10-08, 22:59
Bannlyst
Citat:

512mb RAM eller 512mb på grafikkortet?
Citera
2010-10-08, 23:01
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnitzel Fritz
512mb RAM eller 512mb på grafikkortet?

512 ram. Ursäkta...ops..står 64MB minnesstorlek på grafikkortet. Är de det som är felet?
Citera
2010-10-08, 23:04
Medlem
Sliskes avatar
Citat:
512 ram. Ursäkta...ops..står 64MB minnesstorlek på grafikkortet. Är de det som är felet?

Troligtvis det som är felet ja
Citera
2010-10-08, 23:08
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Troligtvis det som är felet ja

Där ser man!

Men vilken inställ ska jag köra på då mån tro? Det blir ju inte direkt optimalt med någon annan upplösning.
Citera
2010-10-08, 23:10
Medlem
Arcanas avatar
EDIT:

Det underliga är också att det inte flimrar när jag surfar och har en bakgrund. Verkar bara som de flimrar mot mörka partier.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in