Anser ngon av er att klockradion hr till den stndigt kande wt/90-tals inredningsstilen? Jag anser detta, eftersom till exempel "snoozeknappen" vittnar om lathet som lter en sova nnu en stund och ligga och "njutsova" nnu en kvart eller mer. Dessutom kan vl de flesta mnniskorna avlsa det hgt moderniserade digitala siffrorna redan.
S, r klockradio (speciellt en infllbar sdan i en 80-tals vit juppie-stils a la kombo-porrsng) en frsknande inredningsdetalj?
Frsknande vette fan men det r vl praktiskt om man lyssnar mycket p radio. Finns vl fr vrigt "moderna" klockradios som inte alls skriker nittiotal? Den hr r till exempel ganska "snygg":
Anledningen till att jag frgar r att jag har brjat f mycket dliga vibbar gllande anvndningen av klockradio. Jag har anvnt klockradio nda sedan jag fick en i present d jag var 10 r. Men som sagt, jag har brjat tvivla...Funderar p att verg till en traditionell vckarklocka. En sdan dr en liten hammare slr mellan tv klockor. Men jag mste dryfta vidare p saken. Jag trodde att uppfattningen hade ndrats, men icke...
Jag lyssnar aldrig p radion, men klockan har jag god nytta av. Frhandlar stndigt med den. Klockan xx ska jag g upp o s v. Den r en av mina bsta polare kan jag sga. Och nr jag ligger vaken p natten kan jag hlla koll p om jag verkligen ligger vaken, eller om jag somnar om. Skulle aldrig vilja vara utan den.
Jag har blandannat en klocka av modell "hammare mellan tv klockor" fr att komma upp p morgonen.
ven den har Snoozeknapp s se till att du fr tag i en av ldre modell om du skall skippa klockradion.
Nr jag var tonring fick jag stta en vckarklocka "med hammare" i en pltburk p andra sidan rummet fr att komma upp p morgonen. Herrejvlar vad den lt, men man vaknade i alla fall. Pltburken frstrkte ljudet om ni undrar. Skulle tro att jag gick p adrenalin halva dagen efter det uppvaknandet men det funkade.
Snooze r ju knappast begrnsat till endast klockradion. Finns p alla olika varianter, det r snarare en stor ovanlighet att funktionen saknas p en klocka (som innehar en alarmfunktion, givetvis).
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!