Jag undrar vem man kan kontakta om man vill ha råd eller någon som förklarar om ekonomi. Vill ta reda på information om lån osv.. Vilken person är det som gör detta? För man går väl inte till banken och ställer sig i kön och börjar ställa massa frågor. Kan man boka ett möte med någon som förstår sig på allt detta?
Jag undrar vem man kan kontakta om man vill ha råd eller någon som förklarar om ekonomi. Vill ta reda på information om lån osv.. Vilken person är det som gör detta? För man går väl inte till banken och ställer sig i kön och börjar ställa massa frågor. Kan man boka ett möte med någon som förstår sig på allt detta?
Specificera lite mer exakt vilken aspekt av ekonomin du undrar över.
Det beror lite på vad du är ute efter. Tänker du dig en grundkurs i hur man lägger upp budget, eller tänker du börja spara till pensionen, eller tänker du bilda familj, eller vill du spara till eget boende, eller..... Ja du fattar. "information om lån" är ganska luddigt.
Men jag vill bara få reda på hur man tar lån och sånt. Känns som det finns mycket att ta reda på där, innan man vågar ta lån. Vet att banken kan hjälpa, vet inte bara vem man frågar efter. Men antar som några av er sa..rådgivare elr bankrevisor?
Men jag vill bara få reda på hur man tar lån och sånt. Känns som det finns mycket att ta reda på där, innan man vågar ta lån. Vet att banken kan hjälpa, vet inte bara vem man frågar efter. Men antar som några av er sa..rådgivare elr bankrevisor?
Hur man tar lån? Man tar lån genom att ansöka hos en bank som gör en bedömning av ens förmåga att betala tillbaka lånet och beviljar det om de anser att man kreditvärdig för lånet.
Stick till banken på måndag så bokar du en tid där så hjälper dom dig!
Undvik att lyssna på deras "råd" om placeringar av sparande bara, dom är säljare, inget annat.
Läs Per H Börjessons "Så kan alla svenskar bli miljonärer" innan du drar igång något större sparande.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!