• 1
  • 2
2010-10-08, 22:00
Medlem
Danni33s avatar
Jag undrar vem man kan kontakta om man vill ha råd eller någon som förklarar om ekonomi. Vill ta reda på information om lån osv.. Vilken person är det som gör detta? För man går väl inte till banken och ställer sig i kön och börjar ställa massa frågor. Kan man boka ett möte med någon som förstår sig på allt detta?
Citera
2010-10-08, 22:02
Medlem
du frågar mig här o nu
Citera
Medlem
MUFCFelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danni33
Jag undrar vem man kan kontakta om man vill ha råd eller någon som förklarar om ekonomi. Vill ta reda på information om lån osv.. Vilken person är det som gör detta? För man går väl inte till banken och ställer sig i kön och börjar ställa massa frågor. Kan man boka ett möte med någon som förstår sig på allt detta?

Specificera lite mer exakt vilken aspekt av ekonomin du undrar över.
Citera
Medlem
Åk till din bank och be att tala med en bankrevisor(?)
Citera
2010-10-08, 22:04
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Ring till banken, deras kundtjänster kan hjälpa dig med detta, de kan även ge ut lån genom telefon (om du är kund)..
Citera
2010-10-09, 08:39
Medlem
MrBulldoggs avatar
Det beror lite på vad du är ute efter. Tänker du dig en grundkurs i hur man lägger upp budget, eller tänker du börja spara till pensionen, eller tänker du bilda familj, eller vill du spara till eget boende, eller..... Ja du fattar. "information om lån" är ganska luddigt.
Citera
2010-10-09, 09:26
Medlem
Minardis avatar
Boka en tid med en rådgivare på banken det är nog det bästa sättet.
Citera
2010-10-09, 10:49
Medlem
Danni33s avatar
Men jag vill bara få reda på hur man tar lån och sånt. Känns som det finns mycket att ta reda på där, innan man vågar ta lån. Vet att banken kan hjälpa, vet inte bara vem man frågar efter. Men antar som några av er sa..rådgivare elr bankrevisor?
Citera
2010-10-09, 10:59
Medlem
miqqqas avatar
Citat:
Men jag vill bara få reda på hur man tar lån och sånt. Känns som det finns mycket att ta reda på där, innan man vågar ta lån. Vet att banken kan hjälpa, vet inte bara vem man frågar efter. Men antar som några av er sa..rådgivare elr bankrevisor?
Hur man tar lån? Man tar lån genom att ansöka hos en bank som gör en bedömning av ens förmåga att betala tillbaka lånet och beviljar det om de anser att man kreditvärdig för lånet.
Citera
2010-10-09, 11:07
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:

Stick till banken på måndag så bokar du en tid där så hjälper dom dig!
Citera
2010-10-09, 11:42
Medlem
biljons avatar
Undvik att lyssna på deras "råd" om placeringar av sparande bara, dom är säljare, inget annat.
Läs Per H Börjessons "Så kan alla svenskar bli miljonärer" innan du drar igång något större sparande.

Lycka till med lånet!
Citera
2010-10-09, 14:48
Medlem
Danni33s avatar
Men dom är väl inte säljare när det gäller lån? Eller gynnar det dom att jag lånar från deras bank? Låter mer som något negativt att ta lån från dom
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in