2010-10-08, 21:55
Medlem
Hej, igår så frös helt plötsligt min skärm. Det kom typ upp som långa blåa ≈- symboler över hela skärmen, jag väntade typ i 5 minuter innan jag tryckte på avstängningsknappen, sen när jag startar datorn igen så är allt i konstiga färger och bildskärmen fryser precis innan man ska välja användarkonto.

Jag har försökt att göra systemåterställning, starta med felsäkert läge och radera massa program som är relativt nya. En konstig sak är också att datorn funkade som den ska med rätt färger o allt i typ 30 minuter idag, sen frös skärmen igen.

Jag har en Windows Vista HomePremium 64 bit.
Vad ska jag göra? Kan detta var problem med grafikkortet eller kanske ett virus, någon som vet?

Tack på förhand!
Citera
2010-10-08, 21:57
Medlem
fjonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thebie
Hej, igår så frös helt plötsligt min skärm. Det kom typ upp som långa blåa ≈- symboler över hela skärmen, jag väntade typ i 5 minuter innan jag tryckte på avstängningsknappen, sen när jag startar datorn igen så är allt i konstiga färger och bildskärmen fryser precis innan man ska välja användarkonto.

Jag har försökt att göra systemåterställning, starta med felsäkert läge och radera massa program som är relativt nya. En konstig sak är också att datorn funkade som den ska med rätt färger o allt i typ 30 minuter idag, sen frös skärmen igen.

Jag har en Windows Vista HomePremium 64 bit.
Vad ska jag göra? Kan detta var problem med grafikkortet eller kanske ett virus, någon som vet?

Tack på förhand!

Bärbar dator?

I vilket fall som helst så skulle jag tippa på överhettning.
Citera
2010-10-08, 22:04
Medlem
Nej, det är inte en bärbar dator och den känns inte särskilt varm heller.
En kompis gav mig tipset att dammsuga min dator, ska pröva det .77
Citera
2010-10-08, 22:08
Medlem
fjonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thebie
Nej, det är inte en bärbar dator och den känns inte särskilt varm heller.
En kompis gav mig tipset att dammsuga min dator, ska pröva det .77

Japp, ger samma tips. Om det löser det så var de ett värmeproblem.
Citera
2010-10-08, 23:02
Medlem
Nu har jag dammsugit fläkten och letat efter dammtussar på grafikkortet mm, detta gav ingen effekt.
Datorn är inte varm eller något. Har någon ett förslag för vad jag ska göra?

Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in