2010-10-08, 17:53
Medlem
Hej! Jag har en Verbatim 250 GB extern hårddisk som har funkat tidigare på denna datorn. Nu vägrar den hittas, den varken kommer upp "i den här datorn", diskhanteringen o det visas inte ens ett fönster att den läses in. Jag har testat den på en annan dator och där funkade den så felet är på datorn. Antar att något måste gått snett med drivrutinen? någon som har förslag till hur jag ska lösa detta? var hittar jag sådant drivrutin :/ ? Mvh // Ziko
Citera
2010-10-08, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziko
Hej! Jag har en Verbatim 250 GB extern hårddisk som har funkat tidigare på denna datorn. Nu vägrar den hittas, den varken kommer upp "i den här datorn", diskhanteringen o det visas inte ens ett fönster att den läses in. Jag har testat den på en annan dator och där funkade den så felet är på datorn. Antar att något måste gått snett med drivrutinen? någon som har förslag till hur jag ska lösa detta? var hittar jag sådant drivrutin :/ ? Mvh // Ziko

Kanske skulle prova starta om datorn kanske?
Citera
2010-10-08, 17:59
Medlem
D där har jag gjort x antal gånger :/ .. kan d vara något med bios som måste ändras? har aldrig hört att man kan stänga av något sådant dock?
Citera
2010-10-09, 08:56
Medlem
du skriver inte vilket operativsystem du kör, men om du kör windows så kan du testa systemåterställning om du har det aktiverat. på så sätt kan du eventuellt återställa ev korrupta drivisar. googla lite på systemåterställning.
Citera
2010-10-09, 09:27
Medlem
[SIC]s avatar
Lånar tråden lite (du får tillbaks den snart ). Har en Maxtor 500gb som ingen av mina burkar får fram, dock så plingar det till när jag ansluter den. Har xp pro på ena och 7 x64 på den andra.
Just det, den gröna lampan som blinkar, blinkar inte utan lyser konstant så är det fel på mjukvaran eller är den kaputt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in