Var i USA för nån månad sen och körde på förbi en vägtull i CA med hyrbil utan att betala. Har idag fått hem en lapp från "Tullverket" med en avgift på $60. Vad skulle hända om jag skiter i att betala? Skulle de ställa till problem om jag skulle åka dit igen och myndigheterna kollar upp mig?
Var i USA för nån månad sen och körde på förbi en vägtull i CA med hyrbil utan att betala. Har idag fått hem en lapp från "Tullverket" med en avgift på $60. Vad skulle hända om jag skiter i att betala? Skulle de ställa till problem om jag skulle åka dit igen och myndigheterna kollar upp mig?
Någon som vet?
Troligtvis ja. Du får nog problem att få visum nästa gång.
Svar ja. Dom är nitiska dom där jävlarna, jag hade inte chansat. Man vet aldrig vad som händer i framtiden, trist att vara portad från ett sånt skönt land.
Som tidigare nämnt kan du få problem då du åker in i landet.
Green-card eller andra tillstånd kan du glömma bort helt och hållet att eftersöka med en anmärkning.
60$ är inte så värst farligt som det kunde vara speciellt inte om du har en inkomst!
Vet ej om det kommer innebära generella problem för dig i framtiden sedan du är bosatt i Sverige så jag skulle inte vilja uttala mig om den saken, däremot så kommer boten så klart växa ju längre tid som går och du inte betalar in den. Tror de lägger på +25$ för varje månad alt. +10$ i veckan, vet ej exakta summan. Om det nu visar sig att du är skyldig att betala tillbaka och det kommer fram om en 2-3 år så kan summan vara runt 2000$ ist för 60$, jag skulle personligen betalat boten.
Tack för era svar. Har sen innan fått en bot från Hertz på $30 för administrativa avgifter.. antar att det är för tiden de tog för dom att få fram vem jag var och sen ange de till myndigheterna där.. så $90 för att den j-la navigatorn sög i bilen och virrade till det för oss.. Får väl bita i de sura äpplet och betala.. Skulle gärna åka dit igen och vill inte stöta på några problem då
var har du skrivit att det är Amerikanska tullverket det handlar om?
om du vill ha hjälp får du väl fan se till att vara tydlig med vad det handlar om. De heter US Customs Service i USA. De heter inte "Tullverket". likaså om du skriver att du har fått CIA efter dig skriver du inte "jag har fått Centrala Underrättelse Byrån efter mig". du skriver den amerikanska akronymen
Senast redigerad av Nibbolu 2010-10-08 kl. 17:16.
om du vill ha hjälp får du väl fan se till att vara tydlig med vad det handlar om. De heter US Customs Service i USA. De heter inte "Tullverket". likaså om du skriver att du har fått CIA efter dig skriver du inte "jag har fått Centrala Underrättelse Byrån efter mig". du skriver den amerikanska akronymen
Jag skrev inte att det var Amerikanska Tullverket heller nej, men antog att man skulle förstå det.
Är nog förmodligen bäst att betala, de kan ju anlita ett inkassoföretaget som både är verksamt i USA och i Sverige som intrum justitia. Det är ju sura pengar men se det som en tråkig läropeng helt enkelt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!