2010-10-08, 01:40
Medlem
Tjena fbare!

Det är nämligen så att min nuvarande hårdvara ser ut på detta vis:

Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E7500 @ 2.93GHz
4 GB RAM
64-bit Windows 7 Ultimate
Gainward GTS250 512mb
(Behöver ni ha reda på mer så säg bara till! det löser jag)

Inte klockat atm, chassit har gott om utrymme och god luftkylning med 3 fläktar.

Bara lite basics för en icke kunnig dator kille som mig, kan data men inte dator. Den klarar de senaste spelen på högsta grafik, WoW, CoD, Metro 2033 osv. MEN problemet jag har är med Heroes of Newerth då jag får riktiga fryslagg med varierande mellanrum, en polare med precis samma comp har sama problem. Det som händer är att hela datorn fryser till, musik laggar fast, skärmen blinkar till svart och sedan är det tillbaka med lite små laggs. Undrar om ni har några idéer på vart problemet kan ligga och möjliga lösningar?

Tack på förhand
Citera
2010-10-08, 01:53
Medlem
hasenfrasens avatar
Förmodligen är det bildskärmsdrivaren som hänger sig och startar om. Kika i händelseloggarna/eventlog för mer exakt info. Uppdatera grafikdrivrutinerna.
Citera
2010-10-08, 01:56
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edvino
Undrar om ni har några idéer på vart problemet kan ligga och möjliga lösningar?

Uppgradera Nvidia-drivisarna. Brukar komma fixar till "problem-spel".
Citera
2010-10-08, 02:12
Medlem
Återkommer med resultat Tack för tips!
Citera
2010-10-08, 02:14
Medlem
Arrogants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edvino
Tjena fbare!

Det är nämligen så att min nuvarande hårdvara ser ut på detta vis:

Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E7500 @ 2.93GHz
4 GB RAM
64-bit Windows 7 Ultimate
Gainward GTS250 512mb
(Behöver ni ha reda på mer så säg bara till! det löser jag)

Inte klockat atm, chassit har gott om utrymme och god luftkylning med 3 fläktar.

Bara lite basics för en icke kunnig dator kille som mig, kan data men inte dator. Den klarar de senaste spelen på högsta grafik, WoW, CoD, Metro 2033 osv. MEN problemet jag har är med Heroes of Newerth då jag får riktiga fryslagg med varierande mellanrum, en polare med precis samma comp har sama problem. Det som händer är att hela datorn fryser till, musik laggar fast, skärmen blinkar till svart och sedan är det tillbaka med lite små laggs. Undrar om ni har några idéer på vart problemet kan ligga och möjliga lösningar?

Tack på förhand

Höhö, ni får sluta att blinka helt enkelt!

OnT: Så bör du nog titta på drivrutiner.
Citera
2010-10-08, 22:19
Medlem
Tog ner senaste från Nvidia igår kväll, men har fortfarande samma problem.. Några andra alternativa lösningar ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in