Flashback bygger pepparkakshus!
2010-10-07, 18:40
Medlem
Hej inte så insatt hoppas någon kan hjälpa mig.

Har en testversion (30 dagar) av ett program på datorn, som precis har gått ut. Hittar inga crackade versioner av programmet på nätet, men behöver verkligen att programmet funkar. Frågan blir därför...

Hur ska jag göra för att få en "ny" testversion av detta program installerat på min dator? Går det ändra någon kod på datorn, som känner av att programmet redan varit installerat? Eller bygger det på ip-adressen? Hur känner programmet av att jag har förbrukat min testversion så att säga?

Några förslag?

Tacksam för hjälp.
Citera
2010-10-07, 18:44
Medlem
Celenos avatar
Beror på hur programmet kollar. Vissa är listigare än andra. Säkraste sättet är att köra vmware eller virtualpc och göra snapshot...

Men kolla i registret (regedit.exe) under HKLM/Software om det finns nåt där.

Kör procmon när du startar programmet och se vilka filer och nycklar programmet accessar. Men det är kanske överkurs.
Citera
2010-10-07, 18:54
Medlem
Hur mycket och vad man måste göra beror helt på hur de gjort programmet. Börja med punkt 1 och 2 och se hur det går.

1. Lättast avinstallera programmet.
2. Kolla om den lämnat kvar mappar och ta bort dom. Ofta har de samma namn som programmet eller företaget.
3. Finns program som kollar det är något mer som inte tagit bort men men inte vad det hette.

Du kan leta efter gratis program så att du slipper leta efter crack och hålla på så här.

Vilken typ av program är det som är så viktigt för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in