2010-10-07, 13:52
Medlem
I Singapore åt jag vad jag tror var en indisk maträtt... pannkakor som serverades med en lamm-curry.

Det är pannkakorna som heter Roti Prata tror jag. Men vad heter själva curryn gjord på lamm som typiskt serverades med dessa pannkakor, det verkar vara en specifik curry för den smakade likadant överallt.

Vore uppskattat om någon kunde dela med sig av ett recept eller namn på curryn.
Citera
2010-10-07, 14:50
Medlem
[Strange Days]s avatar
Enklaste är att du kollar på Youtube efter indiska curry-recept.

Här är t. ex. en variant av "Basic Lamb Curry":
http://www.youtube.com/watch?v=QWXlKD-XGCQ

Om du vill utvidga din sökning kan du söka på "Masala" som är det generella begreppet för curryrätter.
Dock så kan det finnas vissa skillnader mellan Masala-recepten beroende på från vilken region i Indien de härstammar från.

EDIT

Efter lite ytterligare googlande kom jag fram till att det troligtvis är recept för Kari Kambing som du söker.
Det är den malaysiska varianten av indisk lammcurry.
Senast redigerad av [Strange Days] 2010-10-07 kl. 14:57.
Citera
2010-10-07, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Enklaste är att du kollar på Youtube efter indiska curry-recept.

Här är t. ex. en variant av "Basic Lamb Curry":
http://www.youtube.com/watch?v=QWXlKD-XGCQ

Om du vill utvidga din sökning kan du söka på "Masala" som är det generella begreppet för curryrätter.
Dock så kan det finnas vissa skillnader mellan Masala-recepten beroende på från vilken region i Indien de härstammar från.

EDIT

Efter lite ytterligare googlande kom jag fram till att det troligtvis är recept för Kari Kambing som du söker.
Det är den malaysiska varianten av indisk lammcurry.

Tackar! Generella recept hade jag någorlunda koll på... men det var specifikt det du hittade som jag tror är det jag ville ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in