2010-10-07, 12:31
Medlem
Okay så här ser situationen ut.
Skulle scanna ett certifikat och när jag först öppnade bilden fick jag för mig att den skulle öppnas i PSD format. Nu är alltså bilden i PSD-format försökt öppnat med windows fotovisare men nu står det bara att filen är trasig. Jag vill att filtypen ska ändras till JPEG? Hur går jag? Nu undrar ni säkert varför jag inte scannar om. Jag bor ute på landet och åkte in till stan på biblioteket så att scanna om är lite av ett helt projekt
Citera
2010-10-07, 12:39
Medlem
cammos avatar
http://media-convert.com/konverterar/
Citera
2010-10-07, 13:00
Medlem
cannaBes avatar
Antingen så högerklickar du på bilden och väljer Öppna med, sen väljer du bildvisaren i Windows. Eller så ändrar du filtypen till .jpg genom att gå in på Mappalternativ > visning > ta bort "dölj kända filändelser"
Citera
2010-10-07, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Antingen så högerklickar du på bilden och väljer Öppna med, sen väljer du bildvisaren i Windows. Eller så ändrar du filtypen till .jpg genom att gå in på Mappalternativ > visning > ta bort "dölj kända filändelser"

http://media-convert.com/konverterar/ Jag försöker konvertera filen men det står bara att den inte hittar servern.

hmm. Jag väljer bildvisaren i windows men den vill fortfarande visa filen som PSD fil. Jag har åkt tillbaka in till stan och sitter på biblioteket just nu och den envisas med att scanna om filen till PSD. gå in på mappalternativ? Jag högerklickar på filen men hittar ingen mappalternativ.
Citera
2010-10-08, 09:02
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arrhidaios
http://media-convert.com/konverterar/ Jag försöker konvertera filen men det står bara att den inte hittar servern.

hmm. Jag väljer bildvisaren i windows men den vill fortfarande visa filen som PSD fil. Jag har åkt tillbaka in till stan och sitter på biblioteket just nu och den envisas med att scanna om filen till PSD. gå in på mappalternativ? Jag högerklickar på filen men hittar ingen mappalternativ.
Mappalternativ-tricket kommer inte att fungera eftersom filtypen är PSD. Jag uppfattade i din förstapost att du bara hade fått för dig att det var en PSD-fil och att du hade råkat ändra standardprogrammet för att öppna den.

Jävligt skumt dock att det blir PSD när du scannar. PSD är ett photoshopformat och det är långt ifrån alla som har det installerat och tillgängligt. Är du 100% säker på att det är PSD?

Om det inte är jätteviktig information så kan du ju lägga upp det på en sida så kan jag eller någon annan hjälpa dig att konvertera det. Om du nu inte får media-convert.com att fungera, det vore det smidigaste.
Citera
2010-10-10, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Mappalternativ-tricket kommer inte att fungera eftersom filtypen är PSD. Jag uppfattade i din förstapost att du bara hade fått för dig att det var en PSD-fil och att du hade råkat ändra standardprogrammet för att öppna den.

Jävligt skumt dock att det blir PSD när du scannar. PSD är ett photoshopformat och det är långt ifrån alla som har det installerat och tillgängligt. Är du 100% säker på att det är PSD?

Om det inte är jätteviktig information så kan du ju lägga upp det på en sida så kan jag eller någon annan hjälpa dig att konvertera det. Om du nu inte får media-convert.com att fungera, det vore det smidigaste.

Det är jag som är korkad. Stack tillbaka till biblioteket och scanna om allt och det blev fortfarande PSD men den inställning gick ju att ändra i programmet som man använde då man scannade. Ifall jag bara hade lugnat ner mig lite grann och tänkt efter så hade jag löst problemet snabbare. Tack för all hjälp ändå..tur att flashback finns. Jag kan inte minnas att man hade såna här problem med datorer för 10. Då var allt enkelt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in