Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2010-10-11, 16:37
  #49
Avstängd
zhts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratpunk
Väntar fortfarande på mailsvar från Nordic fighters där dom dementerar alla saker den här snubben kläckt ur sig.
Annars inget nytt under solen

Varför väntar du på det? Killen ljuger till 100%, garanterat.
Citera
2010-10-11, 16:44
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zht
Varför väntar du på det? Killen ljuger till 100%, garanterat.

ja jag jag vet ju det. Och jag har berättat det för min syster, men jag kan inte lägga fram alltihopa med en gång till henne då kommer hon ju helt bryta ihop.
Jag ger henne ett tag att samla sig och börja tvivla på honom, sen kan jag ju prersentera mailet till henne, tillsammans med det faktum att jag kollat upp hans kreditvärdighet, där han har 9 stycken skulder hos kronofogden de senaste tre åren.
Sen har det ju gått mer än en månad sen dom skulle flyttat in i den där lägenheten han redan fått nyckeln till som han hävdar dom inte får gå in i för då räknas det som inbrott eftersom han inte skrivit på kontraktet ännu...

ja du hör ju hur löjligt allt låter. Men jag måste kunna övertyga henne till 100 % också, annars kommer han ju bara hitta på nya lögner och svepskäl.
Citera
2010-10-11, 16:54
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratpunk
ja jag jag vet ju det. Och jag har berättat det för min syster, men jag kan inte lägga fram alltihopa med en gång till henne då kommer hon ju helt bryta ihop.
Jag ger henne ett tag att samla sig och börja tvivla på honom, sen kan jag ju prersentera mailet till henne, tillsammans med det faktum att jag kollat upp hans kreditvärdighet, där han har 9 stycken skulder hos kronofogden de senaste tre åren.
Sen har det ju gått mer än en månad sen dom skulle flyttat in i den där lägenheten han redan fått nyckeln till som han hävdar dom inte får gå in i för då räknas det som inbrott eftersom han inte skrivit på kontraktet ännu...

ja du hör ju hur löjligt allt låter. Men jag måste kunna övertyga henne till 100 % också, annars kommer han ju bara hitta på nya lögner och svepskäl.

Fattar inte att folk orkar, har han ingen jävla självrespekt överhuvud taget. Att folk kan leva med sig själva när dom är så falska.

Men inte för att vara taskig nu, men jag vet inte vad som är värst. Att han inte har mer självrespekt än att ljuga så eller att din syster är så blind/dum att det faktiskt fungerar.

Han ljuger uppenbarligen för att få ligga, och hålet köper allting blint hur dumt det han säger än är.
Citera
2010-10-11, 17:04
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan86
Fattar inte att folk orkar, har han ingen jävla självrespekt överhuvud taget. Att folk kan leva med sig själva när dom är så falska.

Men inte för att vara taskig nu, men jag vet inte vad som är värst. Att han inte har mer självrespekt än att ljuga så eller att din syster är så blind/dum att det faktiskt fungerar.

Han ljuger uppenbarligen för att få ligga, och hålet köper allting blint hur dumt det han säger än är.

Det är ingen gangster det här, det är en liten osäker grabb som ser ganska emo ut som försöker bli älskad.
Sen behöver man inte vara dum och blind för att inte haja det här när man är 18 bast, man har helt enkelt ofta inte livserfarenheten att se igenom sånahär saker
Citera
2010-10-12, 00:32
  #53
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratpunk
sigh, ännu en besserwissrande amatörtyckande hora.
Vad får dig att tro att jag inte vet skillnaden mellan jujutsu och ninjutsu?
Testa skriv ninjutsu på google så ser du hur många klubbar som dyker upp i Sverige där man kan träna stilen.

Självklart var han ingen "riktig ninja" eftersom han fick stryk av en 16åring. Det betyder ju inte att han inte kunde utge sig för att vara en. Det var liksom hela poängen med att berätta det hela.

fast självklart är det mer logiskt om det är så att jag vill vara ensam mytoman i min systers liv. För att inte tala om hur viktigt det är för mig att verka vara en skittuff kille på det här forumet
med chans på att du uppenbarligen inte klarar av att läsa mellan raderna kanske det är bäst att jag påpekar att det där sistnämnda var en sarkasm.

Förstår inte vad som gjorde dig så sur, du och din syrras nya kille kommer ju bli bästa polarna förmodligen. Ni kanske kan få svart bälte i samuraj tillsammans och köpa ett äkta samurajsvärd från japan. Det kommer grabbarna på verkstan' tycka är "jävligt coolt faktiskt".
Citera
2010-10-12, 15:32
  #54
Medlem
withnonames avatar
Han kanske har andra sidor som inte är så dåliga? Självklart behöver han bli uppmärksammad på att hans sätt att söka bekräftelse är fel men om han är ung och dum så är det ju inte försent.

Lite offtopic men egen erfarenhet:
Jag är ytligt bekant med en som är mytoman och han börjar närma sig 40.Vi talades vid utanför en ica-butik och jag hade då ett ganska bra jobb inom databranschen varpå han genast var dataprogrammerare ute på en oljeplattform.Vad gör en dataprogrammerare på en sån? Operatör och övervakare av datasystem hade låtit bättre även om jag inte hade gått på det i hans fall.
Varenda gång vi talats vid så har han frågat vad jag tjänar och genast tripplat lr quadubblat det beloppet och nya titlar som tex chefspostitioner i facket och fan och hans moster.Det sorgliga är att jag vet vilka förhållanden han har och det är att han varit sjukskriven flera år.
Sist jag stötte i honom gick jag fram till en bekant som jobbar på ica för att slippa prata med honom för jag orkar inte höra alla lögner.Tycker dock inte illa om honom då han är snäll och trevlig men jag har aldrig närmat mig heller...
Citera
2010-10-12, 16:04
  #55
Medlem
Magnanimitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insignificunt
Förstår inte vad som gjorde dig så sur, du och din syrras nya kille kommer ju bli bästa polarna förmodligen. Ni kanske kan få svart bälte i samuraj tillsammans och köpa ett äkta samurajsvärd från japan. Det kommer grabbarna på verkstan' tycka är "jävligt coolt faktiskt".

När han sa "ninjutsu" så menade han troligen någons om har tränat i en bujinkan/jinkenkan/genbukan-dojo. Ninjutsu finns också i flera Koryu-skolor.

Man kan säga att folk i dom här stilarna tränar "samuraj" då de faktiskt tränar tekniker som samurajerna utvecklade och tränade. Det gör förövrigt alla som tränar Judo eller BJJ också till en viss grad.
Citera
2010-10-12, 16:14
  #56
Medlem
bombaccis avatar
Tror han försöker imponera lite bara. Inget att bry sig om. Händer mig lite titt som tätt att folk ska berätta om hur många tjejer de har haft, hur mycket de tjänar eller vilka otroliga läshuvuden eller fighters de är. Vet inte om jag drar mig till dem, men var ett tag sen jag slapp lyssna på det där nu i alla fall.

Du vet ju förmodligen hur det ligger till, kan det inte räcka så?

Varför berätta för din syster att han ljuger? Du kanske oroar dig för att han ljuger om annat som är viktigare med eller?

Vad gäller mma -mytoman så har jag träffat en del kampsportsmytomaner eller folk som ska överdriva sin enorma skicklighet, nästan alla har spöat ett helt gäng nazister med just sin kampform.
Citera
2010-10-12, 16:44
  #57
Medlem
Azaels avatar
Det känns väl lite som att dagarna då man kunde få en JCVD film baserad på ens uppdiktade kampsportsmeriter är svunna.
Citera
2010-10-12, 16:49
  #58
Avstängd
krigsmats avatar
Om jag ska vara lite seriös så har vi i landet en av de mest framstående kampsportarna i världen.

Bo F. Munthe.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bo_Munthe
__________________
Senast redigerad av krigsmat 2010-10-12 kl. 17:08.
Citera
2010-10-12, 18:15
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Han kanske har andra sidor som inte är så dåliga? Självklart behöver han bli uppmärksammad på att hans sätt att söka bekräftelse är fel men om han är ung och dum så är det ju inte försent.

Nej jag har själv varit i kontakt med två kvinnliga mytomaner som ljugit för att få mitt intresse, och dom har varit väldigt fina människor och faktiskt haft en hel del intressant att säga som inte varit baserat på lögner.

Men tyvärr är det ju så att min syster nu fått tre stycken inkassobrev från den här sommaren. Den här killen har alltså sagt åt henne att han ska köpa grejer till henne men hon har varit tvungen att lägga ut från sitt eget konto och rentav ta på kredit, sen har han helt enkelt inte betalat utan skyllt på att banken har strulat bort hans pengar.
När det börjar få såna konsekvenser måste ju något göras.

Men locket blåste av det här helt och hållet igår, min syster har fått veta om alla lögner och ja det är en jäkla soppa. Man får väl se hur det hela slutar upp nu, verkar som hon vill stanna med honom iallafall.
men huvudsaken är väl att hon vet om vad hon ger sig in på
Citera
2010-10-12, 19:54
  #60
Avstängd
krigsmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratpunk
Vad skulle jag uppnå med att slå honom i bakhuvudet? Skulle ju inte direkt favorisera mig över honom i min systers ögon skulle det?

Förövrigt sparades jag med ett svartbälte i Ninjutsu när jag var typ 16 och sänkte honom på bodyknock.
Han gick hela lagret runt och fick stryk. Det är ju inte direkt populärt att komma in på en främmande klubb i sitt svart bälte man har i en annan kampstil ^^
Så jag sätter inte så mycket tilltro till Ninjutsu som kampsport eller graderingar, på vissa klubbar kan ju vilken pajas som helst få ett tufft bälte.

Jag menade en hård spark i huvudet!
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback