Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-07, 09:38
  #6961
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZikaZteffe
En nazist verkar obemärkt ha smugit sig in i partiet-om man får tro media.

Jävla idiot, nu fick ju flyktingarnas demonstration uppmärksamhet i media. Utan Ekroth skulle de inte haft nån uppmärksamhet
Citera
2017-07-01, 01:41
  #6962
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryotecher
Såg på SVT Gomorron (svt play) där Åkesson idag blev intervjuad och något jag tänkt på är just hur programledarna och specifikt Alexander Norén, alltid ställer ledande frågor för att försöka smutskasta SD.

Denna gång t.ex så fick SD gästa studion precis efter att man diskuterat och kommenterat "högerextrema" gruppers framfart i Europa osv.

Frågorna Alexander Norén ställde till Åkesson var gång på gång riktade på ett sätt så att han skulle svara att SD gärna vill samarbeta med Marine Le Pen.

Har ni också tänkt på denna subtila vinkling som hela tiden pågår? Man ställer definitivt inte samma typ av frågor till t.ex Gudrun Schyman. Jag har sett flera intervjuer med Alexander Norén förut där han har samma fientliga inställning till SD.

Sändningen finns här: http://www.svt.se/gomorron-sverige/s...autostart=true ... och intervjun med Åkesson börjar efter nån timme.

Han verkar ha ändrat åsikt om SD nu då när han i senast Nyhetspanelen försvarade både SD och Trump mot alla dom andra i panelen.
https://www.svtplay.se/video/1423150...30-jun-06-55-1
51 minuter in.
__________________
Senast redigerad av Centipede 2017-07-01 kl. 01:46.
Citera
2017-07-05, 21:29
  #6963
Medlem
Ördögs avatar
Ta gärna och kommentera Svenska Yles rapport från Almedalen.

Sverigedemokraterna - från spottkopp till halvt accepterade
https://svenska.yle.fi/artikel/2017/...vt-accepterade
Citat:
[D]e aktiva som har kommit till Almedalen från olika delar av landet upplever att de blir bättre bemötta här i Almedalen än för några år sedan.

- För fyra år sedan när jag var här var det folk som mötte mig, när jag hade SD-loggan på ärmen, som till och med vände sig om och spottade efter mig. Idag är det något helt annorlunda, idag är det folk som hejar på en, säger Nicolas Westrup som är kommunpolitiker från Ronneby.
Citera
2018-05-10, 13:03
  #6964
Medlem
hrwdtjs avatar
Det är tydligt att media och de andra politiska partierna har ändrat taktik gentemot SD. När var det senast de blev kallade för fascister och jämförda med Hitler? Det var ett tag sedan nu. Det visade sig att det inte var särskilt framgångsrikt att köra på det spåret.

Nu verkar det som om en del andra partier försöker ta över invandringsfrågan genom att erkänna problem och lova bot och bättring samtidigt som man tar avstånd från SDs "extrema" hållning i frågan. Det kommer sannolikt inte heller fungera.

Vi har sedan sett hur DN, Expressen och nu senast Aftonbladet indirekt gett SD rätt genom att erkänna att större delen av den grova borttsligheten i Sverige begås av invandrare. Överrepresentationen är enorm och det inser givetvis vem som helst som kommer i kontakt med den verkligheten.

Frågan är vad man ska göra nu? Det är uppenbart att SD inte kommer förbi isolerade hur länge som helst då de bara kommer fortsätta växa. Jämför man hur det lät 2014 och hur det låter 2018 ser man tydliga skillnader. Om ett par år kommer 2018 sannolikt låta som 2010 när positionerna har flyttats om ännu mer.
Citera
2018-08-31, 19:32
  #6965
Medlem
Den anrika finska veckotidningen Suomen kuvalehti har i det senaste numret en tio sidor lång artikel om SD och det politiska läget i landet inför valet.

https://suomenkuvalehti.fi/digilehti

Om Suomen kuvalehti (klippt från lehtiluukku.fi):
"Tidningen för tänkande människor.

Den ständigt aktuella och opartiska Suomen Kuvalehti ger pålitlig bakgrundsinformation om de inhemska och internationella händelserna. Förutom världens händelser, den internationella politikens och den globaliserade ekonomin är det också viktigt att veta vad som händer i Finland.

Tidningen behandlar sociala frågor, ekonomiska och politiska bakgrundsanalyser, kulturella fenomen, samt vetenskapens och konstens konsekvenser för samhället. Suomen Kuvalehti bjuder på högklassig och underhållande läsning varje vecka. Tidningen är på finska."
Citera
2018-09-22, 08:42
  #6966
Medlem
"Lena Andersson: Sverigedemokraterna symboliserar den stora fasan - men sanningen är kanske mycket enklare"
https://svenska.yle.fi/artikel/2018/...n-sanningen-ar
Citera
2019-03-15, 08:20
  #6967
Medlem
https://www.st.nu/artikel/kramfors-k...omnar-muslimer

Sverigedemokrat vill bygga moske för att behålla muslimer i området. Är det någon form av ironi från hans sida?
Citera
2019-06-10, 00:35
  #6968
Medlem
Centipedes avatar
Mattias Karlsson säger ifrån bra mot Anders Ygeman 7 minuter in i Aktuellt sändningen
https://www.svtplay.se/video/2219798...=auto&tab=2019
Citera
2019-06-10, 01:10
  #6969
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Mattias Karlsson säger ifrån bra mot Anders Ygeman 7 minuter in i Aktuellt sändningen
https://www.svtplay.se/video/2219798...=auto&tab=2019

Underhållande, kul att SD ger tillbaks när de blir brunsmetade. Dock är de ändå fortfarande för tama i mitt tycke.
Citera
2019-08-25, 21:32
  #6970
Avstängd
krauthammers avatar
Här är ett axplock ifrån de SD relaterade nyheter i Media som jag funnit Vecka 33 i diverse lokaltidningar och tt-notisar


SD vecka 33

1. Christer Svensson(SD) skriver i Smålandsposten att Sverige ska minska sin produktion av ekologisk mat

2. Paul Svensson (SD) i Ystad gör personliga påhopp i debattartikel

3. Magnus Olsson(SD) och Nima Gholam Ali Pour(SD) skulle svara på en insändare där båda misstolkat andra texter. I texten som Magnus och Nima svarade med gick de från slöja till bh

4. Ann-Katrin Matars(SD) avgår som politiker efter delade video från fascistisk och nazistiskt Youtube konto

5. SD i Sölvesborg har lagt ett program på 220 punkter i programmet så kommer Sölvesborg ta emot pengar som är till för nyanlända MEN SD vill skicka nyanlända till andra kommuner. Vi kan även se en mindre satsning på kulturlivet etc.

6. Sommarjobben för unga i Sölvesborg tas bort av SD. Även detta ingick i 220 programmet.

7. Marlen Ottesen (SD), Niclas Nilsson (SD), Johan Wifralius (SD), Regionråd i Skåne vill ha avgifter för språktolkar

8. Mikael Lejon(SD) sitter kvar i Botkyrka trots delande av homofobiska uttryck på Twitter. Ordförande i Botkyrka Robert Stenkvist försvarar Mikael Lejon

9. Svt överklagar domen som innefattar järnrörskandalen som gav Ekeroth rätten

10. SD i Kiruna vill förbjuda tiggeri

11. SD i Sölvesborg vill enbart tillåta klassisk och tidlös konst.

12. SD i Hörby som styr säger att man är emot gruvbygget på bönders mark. Men saken är den att SD styr besluten och därmed tillåtit borrningen

13. Björn Bäckström(SD) som sitter i styrelsen för SD i Högsby. Björn ska på främlingsfientliga sidor skrivit att Sverige borde skicka muslimer till Norge i utbyte mot norrmän. Norge tar inte emot någon invandring. Reporter har försökt få tag i Mattias Bäckström Johansson för en kommentar men det var förgäves. Mattias är distriktsordförande för Kalmar län och därmed ansvarig för styrelsen i Högsby

14. Urban Lindgren(SD) i Mönsterås kommun får avslag på sin motion. Motionen handlade om en översyn hur det funkar i kommunen med organisationen och personalen. Just detta gör kommunen hela tiden
Citera
2019-10-21, 22:44
  #6971
Medlem
puckots avatar
Jag vet inte om det här är rätt tråd. Men jag tittade just på Expressen TV och såg en såndär undersökning som visar hur många som tycker att man kan samarbeta eller samtala med SD i respektive parti. Inte överasskande så finns det ju en stor andel på högersidan som anser att man bör prata med SD, det har man ju sett tydliga indikationer på ganska länge.

Men det som gör mig lite fundersam är ju att, trots att vänstersidan ofta är dom största SD-hatarna, som konsekvent vägrar att ens ta i SD med tång. Så finns det ju faktiskt enligt dessa undersökningar folk även på vänsterhåll som anser att man bör samarbeta och samtala med SD. Så jag är lite nyfiken på vilka dessa individer är? Jag vet att det finns olika partier på lokalnivå i olika kommuner som redan samarbetar med SD, t.o.m. med olika partier på vänstersidan i någon kommun.

Men det är jag är lite nyfiken på är om det faktiskt finns några kända vänsterprofiler på riksdagsnivå som på allvar anser att man bör samarbeta med SD? Eller inte bara just riksdagsnivå då, men kända vänsterprofiler i största allmänhet. Har ni några namn på dessa individer isåfall? Mest för att jag är lite nyfiken.
__________________
Senast redigerad av puckot 2019-10-21 kl. 22:49.
Citera
2020-08-21, 05:35
  #6972
Medlem
Vem är finnen i blicket?

https://youtu.be/gCnbaC0b5LU

Han verkligen avskyr Jimmie och Ascberg ska vi inte ens prata om..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback