2010-10-07, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Jag är varken vänsterpartist eller Sverigedemokrat, men jag tycker nog att Åkesson vann denna debatt. Ohly (gud vad jag avskyr den mannen) glider konstant undan frågorna för att få kläcka ur sig "rasist" medans Åkesson försöker få en saklig debatt. Det är nog i och för sig svårt för alla partier att få en saklig debatt med VPK/Ohlyckan.

Snarare svårt för alla partier att debattera med SD...det visar sig gång på gång. Invandringspolitiken är någonting det rått konsensus över, därför har man aldrig behövt debattera den och lära sig fakta.
Citera
2010-10-07, 17:39
Medlem
MoogBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrisson
On topic:
En helt ok debatt, väldigt kort dock. Både Ohly och Åkesson uppträdde respektabelt och moget, vilket jag inte trodde att Ohly skulle klara av. Båda debattörerna fick säga sitt. Däremot blev det ingen djupgående diskussion i någon fråga, utan det kändes mest som att dom skrapade på ytan. Jag ser fram emot längre och mer djupgående diskussioner med dessa två!

/Morrisson

Nu ska man ju komma ihåg att de inte satt öga mot öga, Jimmie var ju med på länk...
Annars hade kanske Ohly rivit inredningen?
Citera
2010-10-07, 17:39
Bannlyst
Något som är komiskt är att Aftonbladet inte nämner debatten, kan det vara så att dem inte vill vara ansvariga för att folk får höra hur förnuftiga SD egentligen är? SD har ju endast bara fått vara med i debatter för att försvara sig mot pajkasting av olika slag tidigare och nu skiter Jan Helin i byxan när han inser hur mycket intelligentare jimmy åkesson är än han själv
Citera
2010-10-07, 17:40
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nascor
Snarare svårt för alla partier att debattera med SD...det visar sig gång på gång. Invandringspolitiken är någonting det rått konsensus över, därför har man aldrig behövt debattera den och lära sig fakta.

Ja det är verkligen en het potatis, men troligtvis lär de bli tvungna att ge sig på den nu.

Citat:
Ursprungligen postat av MoogBeat
Nu ska man ju komma ihåg att de inte satt öga mot öga, Jimmie var ju med på länk...
Annars hade kanske Ohly rivit inredningen?

Eller åtminstone pekat finger.
Citera
2010-10-07, 17:40
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wahnsinn
Nog för att jag håller på Åkesson, men han borde sluta upp med att missbruka ordet extrem(t).
Han använder inte det speciellt felaktigt. Däremot bör dock Lasse sluta upp med att missbruka ordet "rasist" då han faktiskt använder det felaktigt.
Citera
2010-10-07, 17:41
Medlem
Hardstekts avatar
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4078606
Citera
2010-10-07, 17:42
Medlem
psykologjannes avatar
Jag missade. Finns den att tillgå någonstans?
Citera
2010-10-07, 17:42
Medlem
Kesslers avatar
Vad är det för myter Ohly snackade om? Min dator la av precis när han sa ungefär att det finns massa myter om massinvandringen i Sverige.

Förklarade han vad han menade?
Citera
2010-10-07, 17:43
Medlem
peoplebeers avatar
Frågar igen: Ohly hävdade ju att Sverige tjänar på invandringen. Kan nån förklara hur han menade??
Citera
2010-10-07, 17:43
Medlem
Åkesson ägde Ohly inte bara i trovärdighet utan
fick fram budskapet på ett klart som korvspad sätt.
Det enda Ohly kan säga är "rasister" om och om igen

Jimmy rockar!
Citera
2010-10-07, 17:44
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Vad är det för myter Ohly snackade om? Min dator la av precis när han sa ungefär att det finns massa myter om massinvandringen i Sverige.

Förklarade han vad han menade?
Han tror väl bl.a att kostnaden är en myt.

Citera
2010-10-07, 17:45
Medlem
Freedom Fighters avatar
Jag tycker dom borde skicka in Almqvist nästa gång. Åkesson är bra, men jag tycker han börjar bli lite enformig i sin retorik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in