Jag är varken vänsterpartist eller Sverigedemokrat, men jag tycker nog att Åkesson vann denna debatt. Ohly (gud vad jag avskyr den mannen) glider konstant undan frågorna för att få kläcka ur sig "rasist" medans Åkesson försöker få en saklig debatt. Det är nog i och för sig svårt för alla partier att få en saklig debatt med VPK/Ohlyckan.
Snarare svårt för alla partier att debattera med SD...det visar sig gång på gång. Invandringspolitiken är någonting det rått konsensus över, därför har man aldrig behövt debattera den och lära sig fakta.
On topic:
En helt ok debatt, väldigt kort dock. Både Ohly och Åkesson uppträdde respektabelt och moget, vilket jag inte trodde att Ohly skulle klara av. Båda debattörerna fick säga sitt. Däremot blev det ingen djupgående diskussion i någon fråga, utan det kändes mest som att dom skrapade på ytan. Jag ser fram emot längre och mer djupgående diskussioner med dessa två!
/Morrisson
Nu ska man ju komma ihåg att de inte satt öga mot öga, Jimmie var ju med på länk...
Annars hade kanske Ohly rivit inredningen?
Något som är komiskt är att Aftonbladet inte nämner debatten, kan det vara så att dem inte vill vara ansvariga för att folk får höra hur förnuftiga SD egentligen är? SD har ju endast bara fått vara med i debatter för att försvara sig mot pajkasting av olika slag tidigare och nu skiter Jan Helin i byxan när han inser hur mycket intelligentare jimmy åkesson är än han själv
Snarare svårt för alla partier att debattera med SD...det visar sig gång på gång. Invandringspolitiken är någonting det rått konsensus över, därför har man aldrig behövt debattera den och lära sig fakta.
Ja det är verkligen en het potatis, men troligtvis lär de bli tvungna att ge sig på den nu.
Citat:
Ursprungligen postat av MoogBeat
Nu ska man ju komma ihåg att de inte satt öga mot öga, Jimmie var ju med på länk...
Annars hade kanske Ohly rivit inredningen?
Åkesson ägde Ohly inte bara i trovärdighet utan
fick fram budskapet på ett klart som korvspad sätt.
Det enda Ohly kan säga är "rasister" om och om igen
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!