2010-10-06, 23:39
Medlem
Min dator låter som en väckarklocka från chassiet, jag kan ha ljudet avstängt, men ändå uppstår denna signal.

Om jag t.ex tittar på film eller arbetar i photoshop så börjar det, men inte annars.

Processoranvändningen ligger på ca 12% innan jag startar ett klipp på kanal5play och när jag trycker igång klippet så kliver aktiviteten upp till 80-90%

är det bara spaka om windows eller finns det något annat alternativ?
Citera
2010-10-06, 23:59
Medlem
bergsturks avatar
Är det ett pip? Ett mekaniskt ringande? En flyglarmssiren? Jag har en väckarklocka som låter som en bomb, är det det du menar?
Citera
2010-10-07, 00:26
Medlem
ringande ljud, som en gammal telefon kanske vi ska säga istället då.
Citera
2010-10-07, 00:30
Medlem
bergsturks avatar
Vad har du för grafikkort?

Kan något ligga mot grafikkortsfläkten inuti datorn? En sladd som ligger mot fläktbladen stämmer överens med det ljudet. När grafikkortet används mer går fläkten upp i varv och ljudet uppkommer.
Citera
2010-10-07, 00:33
Medlem
det är för högfrekvent för att kunna vara en sladd, men jag får väl slita upp datorn imorn och kika ifall det kan vara såpass enkelt!
Citera
2010-10-07, 00:36
Medlem
bergsturks avatar
I vilket fall kan du ju spåra mer precist varifrån det låter.

Vissa grafikprocessorer låter när de används men inte så mycket som du beskriver. Mitt eget grafikkort har ett lätt väsande/tillrande ljud när det används men det är mycket svagt.
Citera
2010-10-07, 01:47
Medlem
Det låter så pass högt att jag vaknar av det trots att datorn står i vardagsrummet :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in