2010-10-12, 12:25
Medlem
Jag tycker faktiskt du beskriv alla Kapitalister (blåa sidan alltså) helt perfekt.
Dem passar verkligen perfekt på din beskriving. Du har inte blandat ihop vänster/högern eller?
Citera
2010-10-13, 19:35
Medlem
anders_judges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoodRobin
Jag tycker faktiskt du beskriv alla Kapitalister (blåa sidan alltså) helt perfekt.
Dem passar verkligen perfekt på din beskriving. Du har inte blandat ihop vänster/högern eller?

Nu kan tendenserna säkert vara representerade hos alla möjliga politiska åsikter men i just mina erfarenheter så är vänsterdebattörer kraftigt överrepresenterade.
De har i regel en förkärlek för att utmåla högermänniskor som onda medan högermänniskor oftast inte brukar moralisera tillnärmelsevis lika mycket utan snarare lite krasst tycker vänsterfolket är korkade men talar sällan om "onda vänsterkrafter i samhället".
Citera
2010-10-15, 16:21
Medlem
Geschlechtsorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anders_judge
Jag hade den tvivelaktiga förmånen att häromdagen tala med en rabiat vänsterpartist som naturligtvis talade om hur hemskt det var att "rasisterna" nu kommit in i riksdagen och väldigt diplomatiskt uttryckte jag att det kanske inte behöver vara rasistiskt att anpassa invandringen till Europeisk nivå.

Detta var verkligen att trampa på minerad mark för plötsligt blev muppens ansikte helt rött och skrek "Du tar rasisternas parti?! UT! UT härifrån!"
Just när man trodde att allt hade lugnat ner sig så vågade jag antyda att det kanske inte var så bra med skräckpropaganda i media utan argumentation vore bättre men föll inte i god jord:
"Nej, de skall skrämmas till tystnad! Alla som har så människofientliga åsikter skall skrämmas till tystnad så de inte kan förleda hederligt folk!".

Nu var personen helt klart en av de värre jag stött på men fick mig faktiskt att tänka efter att detta uppförande i regel är ett signum för många vänstermänniskor och det gäller inte bara invandringspolitik utan även i övriga frågor.

Överhuvudtaget kännetecknas de av följande:

* Oförmögen till att tänka nyanserat om sina meningsmotståndare som i bästa fall är förledda men oftast onda. Svar och vitt tänkande med kraftigt förenklad världsbild.

* Oförmåga att klara av att få sina argument ifrågasatta utan att bli upprörda likt 5-åriga barn som inte lärt sig än att folk kan ha andra åsikter så motståndaren blir "dum"

* Saknar större förmåga till självreflektion och självkritik i allmänhet och kan predikera fina värden utan att märka att de själva bryter mot dem så fort som motståndaren är "dum".

* I likhet med ungdomens arrogans har de höga tankar om sig själva där de anser sig verkligen förstått hur samhället fungerar och avfärdar alla rakt av som inte delar deras analys.

Överhuvudtaget är ovanstående drag väldigt utmärkande hos omogna människor som ännu inte hunnit skaffa perspektiv på tillvaron och sig själva, detta gäller långt ifrån alla vänstermänniskor men är enligt mina erfarenheter betydligt vanligare hos vänstern jämfört med högern.

Min spontana tanke var då: är det inte möjligt att många av dagens vuxna vänstermänniskor och framför allt extremister är omogna personer som olyckligtvis råkat stanna i utveckligen och tagit med sig detta till vuxen ålder?
Detta mönster är så genomgående så jag börjar undra ifall många vänstermänniskors fasoner snarare skall ses som en psykologisk åkomma än politiskt ställningstagande...
Det finns idioter i alla partier , men att säga att vänstermänniskor (V+S?) skulle vara omogna och efterblivna är mycket fel. Är själv som aktiv socialdemokrat mycket trött på alla hobbyvänster folk som är det för det är "hippt", utan koll på varken ideologi eller frågor och som gapar och skriker, men vi vänsterblockare är precis som ni andra till mognad och förståelse.
Citera
2010-10-17, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Geschlechtsorgan
Det finns idioter i alla partier , men att säga att vänstermänniskor (V+S?) skulle vara omogna och efterblivna är mycket fel. Är själv som aktiv socialdemokrat mycket trött på alla hobbyvänster folk som är det för det är "hippt", utan koll på varken ideologi eller frågor och som gapar och skriker, men vi vänsterblockare är precis som ni andra till mognad och förståelse.
Dröm på din landsförrädare.
Citera
2010-10-18, 00:40
Medlem
Vänstermänniskor omogna?

Tja, varför tror ni att enbart vänsterpartiet vill ha rösträtt från 16 års ålder?

Det besvarar frågan.
Citera
2010-10-18, 17:17
Medlem
Geschlechtsorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anusbananus
Dröm på din landsförrädare.
Landsförrädare. Förklara dig människa, vad sa jag som kan klassas som förräderi till Sverige?

Citat:
Ursprungligen postat av Max Seaman
Vänstermänniskor omogna?

Tja, varför tror ni att enbart vänsterpartiet vill ha rösträtt från 16 års ålder?

Det besvarar frågan.

Fixa fram det ur vänsterpartiets partiprogram, tack. Dessutom var det ju ni borgare som röstade mot den kvinnliga rösträtten, medan vi mina tidigare socialdemokratskamrater kämpade och gjorde Sverige mer jämställt än vad ni borgare vill ha det.
Citera
2010-10-26, 21:04
Medlem
Citat:
Fixa fram det ur vänsterpartiets partiprogram, tack.

Ok 16 års rösträtt var visst miljöpartiets påhitt, men det är ingen skräll då de ju också är ett vänsterflummarparti. Vänsterpartiet vill dock ha rösträtt från det kalenderår man fyller 18 (källa) vilket rent praktiskt skulle sänka rösträttsåldern eftersom många 17-åringar då skulle få rösta. I länken verkar för övrigt V-representanten ytterst positiv även till 16-års rösträtt.

Självklart beror detta förslag på att Vänsterpartiet fattar att man skulle få fler röster om det genomfördes, då folk i högre grad sympatiserar med vänsterpartiet när de är unga och omogna och inte hunnit skaffa sig ett jobb/skattepliktig inkomst.

När det börjar bli dags att själv betala för välfärden tenderar många ungdomar av någon anledning att resa högerut... detta att yngre drar åt vänster är ju ett lika logiskt som odiskutabelt faktum, bara att studera opinionsundersökningar gjorda i olika åldersgrupper.
Senast redigerad av Max Seaman 2010-10-26 kl. 21:07.
Citera
2010-10-26, 21:31
Medlem
Geschlechtsorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max Seaman
Ok 16 års rösträtt var visst miljöpartiets påhitt, men det är ingen skräll då de ju också är ett vänsterflummarparti. Vänsterpartiet vill dock ha rösträtt från det kalenderår man fyller 18 (källa) vilket rent praktiskt skulle sänka rösträttsåldern eftersom många 17-åringar då skulle få rösta. I länken verkar för övrigt V-representanten ytterst positiv även till 16-års rösträtt.

Självklart beror detta förslag på att Vänsterpartiet fattar att man skulle få fler röster om det genomfördes, då folk i högre grad sympatiserar med vänsterpartiet när de är unga och omogna och inte hunnit skaffa sig ett jobb/skattepliktig inkomst.

När det börjar bli dags att själv betala för välfärden tenderar många ungdomar av någon anledning att resa högerut... detta att yngre drar åt vänster är ju ett lika logiskt som odiskutabelt faktum, bara att studera opinionsundersökningar gjorda i olika åldersgrupper.

Ordet "Vänstermänniskor" innafattar alltså (v), (s) och (mp). Socialdemokraterna har inte ställt sig positiva till sänkning till sänkt ålder. Men att ni säger att vänstermänniskor skulle vara mer omogna för att förslag på sänkt röstålder är ju en tanke som är totalt befängd. Ni skulle möjligen kunna dra paraleller till ungdomsparierna, men själva partiet förstår jag inte era argument för att vi skulle vara mer omogna än andra.
Citera
2010-10-26, 22:17
Medlem
Fiolitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anders_judge
mycket text

För att förenkla världen så mycket att den kan delas in i höger och vänster:

Jag tror vänstern tilltalar mer känslostyrda människor, helt enkelt. Det är inte så himla intressant att sätta sig in i en högerbudget, även om den är logisk, så därför tilltalar den i större utsträckning pragmatiska människor som har en bättre förmåga att hålla huvudet kallt. Med vänstermänniskorna räcker det med argument som kan jämföras en gråtande kattunge. Sentimentala och poänglösa. Då tänds den där revolutionära elden och viljan att förändra.

Därför är det logiskt att när ett nationalistiskt parti som aldrig kommer få något inflytande i praktiken traskar in i riksdagen håller högermänniskorna huvudet kallt och ser ett parti som aldrig kommer få något inflytande i praktiken, medan vänstermänniskor ser ett nationalistiskt parti i riksdagen, denna heliga församling för rättvisans försvarare! Vilket såklart får kattungarna att gråta ordentligt. Klart den revolutionära elden tänds då.
Citera
2010-10-26, 22:32
Medlem
Geschlechtsorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiolito
För att förenkla världen så mycket att den kan delas in i höger och vänster:

Jag tror vänstern tilltalar mer känslostyrda människor, helt enkelt. Det är inte så himla intressant att sätta sig in i en högerbudget, även om den är logisk, så därför tilltalar den i större utsträckning pragmatiska människor som har en bättre förmåga att hålla huvudet kallt. Med vänstermänniskorna räcker det med argument som kan jämföras en gråtande kattunge. Sentimentala och poänglösa. Då tänds den där revolutionära elden och viljan att förändra.

Därför är det logiskt att när ett nationalistiskt parti som aldrig kommer få något inflytande i praktiken traskar in i riksdagen håller högermänniskorna huvudet kallt och ser ett parti som aldrig kommer få något inflytande i praktiken, medan vänstermänniskor ser ett nationalistiskt parti i riksdagen, denna heliga församling för rättvisans försvarare! Vilket såklart får kattungarna att gråta ordentligt. Klart den revolutionära elden tänds då.
Vem var det som kritiserade SD mest under valnatten, vem vägrade sminka sig med honom, vilka har arrangerad demostrationer och dragit igång kampanjer? Inte var det ni borgare inte. Vi vänsterfolk har som högsta mål att främja alla männsikors lika värde, och inte fan gillar vi SD. Du, och liksom alla andra bör respektera oss på samma sätt som vi respekterar er, jag uppskattar inte er politik då jag anser den främja ett ökat klassamhälle med större klyftor mellan människor, men jag respekterar era åsikter. Var nu själva lite mogna istället för att på helt fel och genuint korkade grunder jämföra oss med sd.
Citera
2010-10-26, 22:45
Medlem
roccs avatar
Finns ett citat som går

Är man inte vänster när man är ung så har man inget hjärta
Men är man inte höger när man blir lite äldre så har man ingen hjärna.

(Fast jag ska väl inte framhäva det egentligen, är väldigt vänstervriden i mitt tänkande)
Citera
2010-10-26, 23:12
Medlem
Fiolitos avatar
Citat:
Vem var det som kritiserade SD mest under valnatten, vem vägrade sminka sig med honom, vilka har arrangerad demostrationer och dragit igång kampanjer? Inte var det ni borgare inte. Vi vänsterfolk har som högsta mål att främja alla männsikors lika värde, och inte fan gillar vi SD. Du, och liksom alla andra bör respektera oss på samma sätt som vi respekterar er, jag uppskattar inte er politik då jag anser den främja ett ökat klassamhälle med större klyftor mellan människor, men jag respekterar era åsikter. Var nu själva lite mogna istället för att på helt fel och genuint korkade grunder jämföra oss med sd.

Det är precis det jag menar, dessa känsloutbrott för sakens skull. Ta det lugnt, han är bara en harmlös clown från Sölvesborg. Jag har stor respekt för Ohly som politiker även om vi tycker olika, men där var han larvig.

När jämförde jag er med sd? Jag skrev om hur vänstermänniskor i större utsträckning blir emotionella och smått rabiata när en mindre motgång som sd:s intåg i riksdagen inträffar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in