2010-10-06, 19:12
Medlem
jesuisfous avatar
ja det är ju supersimpelt, men hur kan man lyckas med det? jag har imovie och tänkte att det inte skulle vara så himla svårt att lägga in en bild och slänga på en låt på den. Men det går ju inte att importera bilder man har på datorn?? Eller? Eller finns det någon annat enkelt sätt man kan göra det på. Man måste ju ha en VIDEO för att kunna lägga upp en låt på youtube... :I

Någon som kan ge något tips?
Citera
2010-10-06, 19:18
Medlem
septictanks avatar
Vet inte riktigt vad du menar, men här är en musikvideo jag gjorde för ett tag sen utav animerade stillbilder

http://www.youtube.com/watch?v=SMeu-QjWho4
Citera
2010-10-06, 19:19
Medlem
jesuisfous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av septictank
Vet inte riktigt vad du menar, men här är en musikvideo jag gjorde för ett tag sen utav animerade stillbilder

http://www.youtube.com/watch?v=SMeu-QjWho4

hehe, rolig video. Men alltså jag menar bara allmänt när man vill ta en bild, lägga på musik, och ha det i video-format så man kan ladda upp det på youtube

Det går ju inte att ta in BILDER i imovie, bara filmer..
Citera
2010-10-06, 19:21
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesuisfou
Det går ju inte att ta in BILDER i imovie, bara filmer..

Gör det inte?

Jag har aldrig använt imovie, men jag kan inte tänka mig att det finns ett sånt uselt redigeringsprogram att man inte kan importera bilder.

Men det gör det kanske.
Citera
2010-10-06, 19:22
Medlem
septictanks avatar
isåna fall så skulle jag slänga in låten i windows moviemaker och sen lägga upp bilden och dra ut den lika långt som låten. mycket enkelt program, dessutom har jag för mig att du får välja hur stor den färdigsparade filen ska bli. ganska bra funktion om man vill ladda upp nåt på youtube
Citera
2010-10-06, 19:24
Medlem
jesuisfous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av septictank
isåna fall så skulle jag slänga in låten i windows moviemaker och sen lägga upp bilden och dra ut den lika långt som låten. mycket enkelt program, dessutom har jag för mig att du får välja hur stor den färdigsparade filen ska bli. ganska bra funktion om man vill ladda upp nåt på youtube

jag veeet, det är ju dock mac jag har.. och den här final cut , det har jag inte klurat ut alls...
jaja men det kanske inte finns något annat sätt då i imovie, ska väl leta efter något annat enkelt mac program där man kan göra sånt.. men om någon vet så hojta till..
Citera
2010-10-06, 19:27
Medlem
septictanks avatar
kan du inte ladda ner nåt skitprogram på download.com som passar mac? annars vet jag faktiskt inte, har aldrig kört mac
Citera
2010-10-06, 21:06
Medlem
infects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesuisfou
ja det är ju supersimpelt, men hur kan man lyckas med det? jag har imovie och tänkte att det inte skulle vara så himla svårt att lägga in en bild och slänga på en låt på den. Men det går ju inte att importera bilder man har på datorn?? Eller? Eller finns det någon annat enkelt sätt man kan göra det på. Man måste ju ha en VIDEO för att kunna lägga upp en låt på youtube... :I

Någon som kan ge något tips?

Snälla du, finns redan tillräckligt mycket sådan skit på nätet, bättre att du spendera din tid på något vettigare, eftersom du ändå inte klarar av det i dagsläget är det bara onödigt att lära sig. Börja med after effects eller liknande istället!

http://www.videocopilot.net/

//infect
Citera
2010-10-07, 18:11
Medlem
jesuisfous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infect
Snälla du, finns redan tillräckligt mycket sådan skit på nätet, bättre att du spendera din tid på något vettigare, eftersom du ändå inte klarar av det i dagsläget är det bara onödigt att lära sig. Börja med after effects eller liknande istället!

http://www.videocopilot.net/

//infect

haha, ja okej då.. men många vill ju ha upp låta på youtube, för att det är enkelt att sprida det där, det är ju bara att inte lyssna om man inte vill titta/höra. hade gärna gjort en liten video men tyvärr har jag inte skillsen känner jag och inte riktigt tiden att lära mig och göra en för tillfället... men ska kolla runt lite där på sidan ändå .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in