• 1
  • 2
2004-06-22, 14:08
Medlem
Ghostriders avatar
Blandfärs ?

Citat:
Ursprungligen postat av .:Pimp:.
tacos? skitlätt säger jag! släng i lite bregott i stekpannan, värmen ska upp på högsta o så ner me blandfärsen.. Låt stå o rör runt tills det röda försvinner o spruta i lite ketchup. Sen tar du taco krydda_(stark) de paso, o slänger i en sån så rör du runt igen o häller på ketchup tills du får önskad färg på köttfärsen.
Ytterliga kryddor man kan ha me; lite citronpeppar, cayenne peppar, peppar mix..

Huga vad otäckt, ska vara älgfärs eller i nödfall nötfärs
Citera
2004-06-22, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostrider
Huga vad otäckt, ska vara älgfärs eller i nödfall nötfärs

Älgkött i taco?
Citera
2004-06-22, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Air Express
Älgkött i taco?
Håller med, låter mycket dumt. Inte vill man att den mexikanska köttfärsröran skall smaka vilt? Dessutom är det slöseri på fin färs som man kan göra så mycket annat med.
Citera
2004-06-22, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Håller med, låter mycket dumt. Inte vill man att den mexikanska köttfärsröran skall smaka vilt? Dessutom är det slöseri på fin färs som man kan göra så mycket annat med.

Jag har aldrig sett på maken så många "troll" det finns på detta forum. Dom flesta inläggen verkar faktiskt vara skriva för att provocera eller göra sig lustig. Jag tror inte att någon normal person använder älgfärs i taco.
Citera
2004-06-23, 00:01
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Air Express
Jag har aldrig sett på maken så många "troll" det finns på detta forum. Dom flesta inläggen verkar faktiskt vara skriva för att provocera eller göra sig lustig. Jag tror inte att någon normal person använder älgfärs i taco.

Har man frysen full med älgkött så är det nog inte helt otroligt att en påse tacokrydda hamnar i älgköttfärs.
Det är väl kanske annorlunda för såna som knappt sett en älg på vykort.
Där vill man väl anrätta den exotiska delikatessen på annorlunda vis.
Citera
2004-06-23, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Har man frysen full med älgkött så är det nog inte helt otroligt att en påse tacokrydda hamnar i älgköttfärs.
Det är väl kanske annorlunda för såna som knappt sett en älg på vykort.
Där vill man väl anrätta den exotiska delikatessen på annorlunda vis.
Uppväxt i urskogen som jag är så är jag även uppväxt med älgkött, men jag skulle aldrig få för mig att slösa fint kött på en rätt där man döljer viltsmaken.
Citera
2004-06-24, 02:15
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Uppväxt i urskogen som jag är så är jag även uppväxt med älgkött, men jag skulle aldrig få för mig att slösa fint kött på en rätt där man döljer viltsmaken.

Omväxling förnöjer, det brukar vara en sanning när jag ska äta.
Och så exklusivt är väl inte älgen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in