2004-06-14, 09:49
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Har skaffat en ratt till mitt spel V-rally från Atari. Det är en Logitech WingMan Geforce Formula GP.

Jag har XP och när jag satt i sladdarna i datorn så känner den att ny maskinvara tillkommit och hittar sedan den i Kontrollpanelen/ Spelenheten.

Men ratten funkar ändå inte. Det går att kalibrera den i Spelenheten. Ändå går det inte att köra med den. Man får köra med tangenter och hur kul är det? Det är endast en knapp som funkar på ratten och det är Resume, dvs en pausknapp.

Hur får jag den att funka?
Citera
2004-06-14, 09:55
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fläskbak(kille)
Har skaffat en ratt till mitt spel V-rally från Atari. Det är en Logitech WingMan Geforce Formula GP.

Jag har XP och när jag satt i sladdarna i datorn så känner den att ny maskinvara tillkommit och hittar sedan den i Kontrollpanelen/ Spelenheten.

Men ratten funkar ändå inte. Det går att kalibrera den i Spelenheten. Ändå går det inte att köra med den. Man får köra med tangenter och hur kul är det? Det är endast en knapp som funkar på ratten och det är Resume, dvs en pausknapp.

Hur får jag den att funka?

Det finns mjukvara på Logitech som gör att du kan använda din ratt, testa med att ta hem den. Även färdiga profiler för en massa spel finns att tillgå.
Citera
2004-06-14, 12:10
Medlem
gatos avatar
Har du kalibrerat den inne i spelet också? Alltså sagt åt själva spelet att när du vrider ratten vänster vill du svänga vänster? Ibland räcker det inte att bara välja spelkontroll utan att göra detta.
Citera
2004-06-14, 18:14
Bannlyst
fick du med någon cd-skiva? installera den isf.
& kika även på tillverkarens sida så kanske du hittar nåt.
Citera
2004-06-15, 08:39
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Hmm, laddade ner drivrutinerna på Logitechs hemsida. Kalibrerade ratten och allt funkade från dator till ratt/ pedaler.. När jag sedan skulle dra igång spelet, så var det samma visa, bara tangenterna funkade. Det är något inne i spelet, tror jag, som måste ändras och vad, det vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in