Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-02, 23:09
Medlem
godhetsapostelns avatar
Trump gick väl bra i hela Florida bortsett från Miami där Rubio vann? Vore ju att kasta bort VP stolen åt förmodligen redan republikaner. Trump har gjort allt rätt hittils. Kommer antagligen att välja rätt VP. Och antagligen en kvinna.
2016-05-02, 23:25
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Clinton 45, Trump 42 i Ohio

Det är en av svingstaterna, så lovande tecken att han knappar in där.

Ska man vinna valet ska man vinna swingstaterna (national polls motsvarar inte hur valet går till). Trump presterar bättre än Cruz i både Ohio och Florida. And he hasn't even started on Hillary yet... Det ser väldigt lovande ut.
2016-05-02, 23:34
Medlem
AkeTheSnakes avatar
This made my day! Trump-supporter läser lusen av Ted Cruz. Trump tog upp detta i kvällens första tal.
http://www.cbsnews.com/live/video/watch-cruz-vs-trump-voter-heated-exchange/
2016-05-02, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Trump gick väl bra i hela Florida bortsett från Miami där Rubio vann? Vore ju att kasta bort VP stolen åt förmodligen redan republikaner. Trump har gjort allt rätt hittils. Kommer antagligen att välja rätt VP. Och antagligen en kvinna.

Demokraterna har tyvärr fyllt Miami med latinos så de behöver nästan bara vinna Miami för att ta Florida.

Så Rubio behövs nog här för att ta Florida.
2016-05-02, 23:37
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Som sagt han måste chansa antigen en svart för att vinna Michigan, Pennsylvania och Ohio. Eller Rubio för att vinna Florida samt Arizona på köpet.

Men det sägs att Trump tittar på Chris Christie, Rick Scott och John Kasich. Och det skrämmer mig för då kan man redan kasta in handduken.

Har en dålig känsla att Trump tar Chris Christie.
Du sa att han inte skulle ha Rubio, sen kommer du med "som sagt". Antingen ska han välja Rubio eller inte. Båda kan inte vara sanna samtidigt.
2016-05-02, 23:39
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
En vice president väljs förresten oberoende av konvemtet, och utan bundna delegater ens i första omröstningen. Vice utses ju normalt efter att folk fått rösta om det. Så Cruz och etablissemangets delegatarbete kanske funkar för att utse en annan vicepresidentkandidat än den Trump vill ha.

Korrekt. Det är partiet som utser VP-kandidaten och inte Trump. Och det har hänt förr att partiet har utsett en VP-kandidat mot presidentkandidatens vilja. I och med att Trump struntar i att jaga delegater (som alltså är helt obundna m.a.p. VP-kandidaten) så avhänder han sig också makten över vem som blir VP-kandidaten. Partietablissemanget kan nu genomföra en manipulativ plan där man 1) sätter sin man på VP-posten, och 2) sparkar ut President Trump med en impeachment (man har ju sitt folk i senaten), och deras man är nu plötsligt president. Politikerklassen skäms inte för att vinna sina segrar på detta vis.
2016-05-02, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
För oss som saknar närmare kännedom om Ukraina-tråden: du har inte lust att närmare förklara vad du menar?

Utan att nämna några namn så menar jag att personer som, i Ukraina-tråden, ger verbal moteld till mer-eller-mindre uppenbara Ryss-troll, på ett förhållandevis sakligt och verklighetsförankrat sätt; ja, många av dessa skribenter dyker från tid till annan även upp i denna tråd men i en helt annan dager - plötsligt mycket mer lika precis dessa Ryss-troll på något besynnerligt vis.
Jag sa ju att jag fann det hela oerhört fascinerande, eller hur? - Jag har ingen exakt statistik bakom det hela, ej heller någon djuplodande 'teori' om varför så är fallet; Men själva intrycket, känslan om du så vill, består.

Eller så är det bara jag som är en politisk självmotsägelse: Pro-Trump men Anti-Putin...
Antagligen går det inte att tycka som jag..
Vilken otrevlig insikt!
... Finns jag över huvud taget?
2016-05-02, 23:41
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Kvinna vore ett misstag. Kvinnligt VP kommer inte trumfa en kvinnlig president. Han kommer inte få de rösterna. Det gäller att välja strategiskt för att få vissa delstater. Kasich eller Rubio om någon av dem vill.
2016-05-02, 23:44
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-Reign
Eller så är det bara jag som är en politisk självmotsägelse: Pro-Trump men Anti-Putin...
Antagligen går det inte att tycka som jag..
Vilken otrevlig insikt!
... Finns jag över huvud taget?

Du finns, men du är på utdöende.
2016-05-02, 23:47
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkeTheSnake
This made my day! Trump-supporter läser lusen av Ted Cruz. Trump tog upp detta i kvällens första tal.
http://www.cbsnews.com/live/video/watch-cruz-vs-trump-voter-heated-exchange/

Längre video av händelsen
https://www.youtube.com/watch?v=ph_9QOIuFsw
2016-05-02, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Partietablissemanget kan nu genomföra en manipulativ plan där man 1) sätter sin man på VP-posten, och 2) sparkar ut President Trump med en impeachment (man har ju sitt folk i senaten), och deras man är nu plötsligt president. Politikerklassen skäms inte för att vinna sina segrar på detta vis.

De kan göra detta i teorin.
Men.. Om detta 'impeachment' inte uppfattas som rättrådigt av allmänheten så kommer 'de' att hängas i gatlyktorna.
När Trump väl är vald, och det blir han ju, så finns inget annat än att göra det bästa av läget.
Antingen det eller rätt och slätt (konspirera för att) mörda honom. Är vad jag tror i alla fall.
2016-05-02, 23:57
Bannlyst
Asså köerna in till hans rallyn är enorma! Aldrig sett något liknande! http://www.thegatewaypundit.com/2016/05/wow-huge-lines-donald-trump-south-bend/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in