Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-02, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pizza-face
Absolut inte! Det värsta han kan göra är att börja pilla på andra tillägget (reglerar rätten att äga och bära vapen). Det ska han inte röra då det kommer att skada så mycket mer än vad det gynnar. Dels då han skrämmer bort riktigt tunga grupper av väljare och dels då han har haft skyddet av andra tillägget som en av sina profilfrågor sedan han började sin kampanj. Att förespråka några som helst inskränkningar av andra tillägget skulle vara som att han började tala om att muren mot Mexiko kanske inte behövs ändå.
Jo, "background checks" till exempel skulle vara bra.
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Cruz skulle gå som 3e parti snabbare än Trump kan säga make america great again. Galningen Cruz har redan ena foten där när han inte kan svara på om han kommer stödja Trump.

Nej, då skulle han aldrig kunna bli R-kandidat, vilket nog är hans plan för år 2020, om Trump förlorar i år.
2016-05-02, 19:30
Medlem
pizza-faces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Jo, "background checks" till exempel skulle vara bra.
Har man redan i stor skala, vid alla köp av vapenhandlare görs en kontroll och bara vid viss privathandel som det inte behövs. Jag kan väl tycka att en bakgrundskoll vid privata köp vore bra också, men då har jag ett svenskt perspektiv.

Inget gott kommer att komma ut från att föreslå någon som helst inskränkning av andra tillägget. Då kommer han istället för att få NRA och NSSF och andra organisationers stöd istället få dem emot sig. Det är organisationer som i ett Trump vs Clinton case kommer att hjälpa Trump. Något jag insett efter att ha bott i USA är hur stor frågan om andra tillägget är för vissa. Det finns väldigt stora mängder som anser att andra tillägget och/eller konstitutionen är det enda som spelar någon roll. De kommer att strunta i att rösta eller rösta på en tredjepart i ett sådant läge där båda kandidater vill mixtra med andra tillägget eller andra delar av konstitutionen. De som redan är anti-vapen kommer inte rösta på Trump bara för att han föreslår lättare inskränkningar, de kommer ändå rösta på Clinton som vill ha stora inskränkningar.

Därför har Trump bara röster att förlora på att föreslå några som helst inskränkningar av andra tillägget.
2016-05-02, 20:03
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Citat:
Har man redan i stor skala, vid alla köp av vapenhandlare görs en kontroll och bara vid viss privathandel som det inte behövs. Jag kan väl tycka att en bakgrundskoll vid privata köp vore bra också, men då har jag ett svenskt perspektiv.

Inget gott kommer att komma ut från att föreslå någon som helst inskränkning av andra tillägget. Då kommer han istället för att få NRA och NSSF och andra organisationers stöd istället få dem emot sig. Det är organisationer som i ett Trump vs Clinton case kommer att hjälpa Trump. Något jag insett efter att ha bott i USA är hur stor frågan om andra tillägget är för vissa. Det finns väldigt stora mängder som anser att andra tillägget och/eller konstitutionen är det enda som spelar någon roll. De kommer att strunta i att rösta eller rösta på en tredjepart i ett sådant läge där båda kandidater vill mixtra med andra tillägget eller andra delar av konstitutionen. De som redan är anti-vapen kommer inte rösta på Trump bara för att han föreslår lättare inskränkningar, de kommer ändå rösta på Clinton som vill ha stora inskränkningar.

Därför har Trump bara röster att förlora på att föreslå några som helst inskränkningar av andra tillägget.
Det där med att det inte förekommer bakgrundskontroller vid vapenköp är en ren jävla myt som sprids i media där som här! Ganska lustigt att så många skjuts i Chicago mot på andra sidan gränsen (med undatag för Gary IN) http://heyjackass.com/ och Obama skyller på att vapnen inköpts i Indiana och smugglats över gränsen till Illinois. Det är bullshit! Ren jävla bullshit! Donald Trump skall absolut inte och kommer med 100%:s garanti inte att gå in och peta i 2:a tillägget. Så här enkelt (INTE ENKELT) är det att handla vapen i Indiana.
https://www.youtube.com/watch?v=UEihkjKNhN8
2016-05-02, 20:04
Medlem
Hogdals avatar
Oooopsy Daisy!

Trump 41
Clinton 39

Rasmussen reports

http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/elections/election_2016/trump_41_clinton_39

Trump karvar ut mer ur demokraterna än vad demokraterna karvar ur republikanerna:
Citat:
Trump now has the support of 73% of Republicans, while 77% of Democrats back Clinton. But Trump picks up 15% of Democrats, while just eight percent (8%) of GOP voters prefer Clinton, given this matchup. Republicans are twice as likely to prefer another candidate.

Och klarar sig som väntat bättre bland independents också:

Citat:
Among voters not affiliated with either major party, Trump leads 37% to 31%, but 23% like another candidate. Nine percent (9%) are undecided.
Senast redigerad av Hogdal 2016-05-02 kl. 20:07.
2016-05-02, 21:13
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Indiana, 4/28 - 4/29 379 LV

Trump 44, Cruz 27, Kasich 9
Trump +17

Gratisreklam

Wow!
2016-05-02, 21:17
Medlem
Clinton 45, Trump 42 i Ohio

Det är en av svingstaterna, så lovande tecken att han knappar in där.
2016-05-02, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Oooopsy Daisy!
Trump 41
Clinton 39

Rasmussen reports

http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/elections/election_2016/trump_41_clinton_39
Trump karvar ut mer ur demokraterna än vad demokraterna karvar ur republikanerna:
Och klarar sig sm väntat bättre bland independents också:
Att "andra kandidater" får 15% är dock uteslutet. Tyder på, att Clintons röster är gömda där.
Att Trump växer är dock väldigt positivt.

Här kan man förresten se, hur bra olika OI var år 2012.
Which Polls Fared Best (and Worst) in the 2012 Presidential Race - By NATE SILVER
Rasmussen var en av de värsta och hade fel R +3.7
IBD/TIPP (som nu visar Clinton +7) var den bästa med fel R +0.1
2016-05-02, 21:30
Bannlyst
Citat:
Jag menade strängare kontroll.
Citat:
Inbitna republikaner kommer ändå att rösta på Trump. Han behöver dock vinna mitten.
http://www.gallup.com/poll/186263/majority-say-concealed-weapons-safer.aspx
Citat:
Americans strongly agree with the idea of laws requiring universal background checks using a centralized database for all gun purchases in the U.S. Eighty-six percent favor such a law, while 12% oppose it.
Hela 86% är för. Jag tror dessutom, att Trump är mer liberal i dessa (vapen, hbtq, abort) frågor än han varit under R-primärvalet (se hans tidigare intervju). Då behövde han desarmera radikala Cruz.
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Unifier!
Citat:
-83% of voters support background checks on all gun purchases, to only 11% who are opposed to
them. That includes strong bipartisan support from 90% of Democrats, 82% of independents, and
76% of Republicans.
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Wow!
Crooked Hillary, here we go!
2016-05-02, 21:31
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Att "andra kandidater" får 15% är dock uteslutet. Tyder på, att Clintons röster är gömda där.
Att Trump växer är dock väldigt positivt.
Varför är det uteslutet? Om det skulle hända så vore det inte första gången som en independent får över 15 procent av rösterna.

https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_election,_1992
2016-05-02, 21:39
Bannlyst
Antar att jag inte är först med det här men

Shock California Primary Poll: Trump 54, Cruz 20
http://www.breitbart.com/california/2016/05/02/shock-california-primary-poll-trump-54-cruz-20/

Så blir det när man tänder eld på Amerikanska flaggor
2016-05-02, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Varför är det uteslutet? Om det skulle hända så vore det inte första gången som en independent får över 15 procent av rösterna.
https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_election,_1992
Det är uteslutet just nu, eftersom det inte finns några någorlunda bra kandidater (såvitt jag vet, de kanske får noll medial uppmärksamhet). Som sagt, tror jag, att det Hillary-leaners som skulle helst rösta på typ Michael Bloomberg
2016-05-02, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123

haha första jag läste Ohioans Want Kasich To Drop Out.

Fina siffror för trump med allt han sagt bara 3 ifrån.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in