Citat:
Ursprungligen postat av
pizza-face
Har man redan i stor skala, vid alla köp av vapenhandlare görs en kontroll och bara vid viss privathandel som det inte behövs. Jag kan väl tycka att en bakgrundskoll vid privata köp vore bra också, men då har jag ett svenskt perspektiv.
Jag menade strängare kontroll.
Citat:
Ursprungligen postat av
pizza-face
Därför har Trump bara röster att förlora på att föreslå några som helst inskränkningar av andra tillägget.
Inbitna republikaner kommer ändå att rösta på Trump. Han behöver dock vinna mitten.
http://www.gallup.com/poll/186263/majority-say-concealed-weapons-safer.aspx
Citat:
Americans strongly agree with the idea of laws requiring universal background checks using a centralized database for all gun purchases in the U.S. Eighty-six percent favor such a law, while 12% oppose it.
Hela 86% är för. Jag tror dessutom, att Trump är mer liberal i dessa (vapen, hbtq, abort) frågor än han varit under R-primärvalet (se hans tidigare intervju). Då behövde han desarmera radikala Cruz.
Citat:
Ursprungligen postat av
kricke123
Clinton 45, Trump 42 i Ohio
Unifier!
Det är en av svingstaterna, så lovande tecken att han knappar in där.
Citat:
-83% of voters support background checks on all gun purchases, to only 11% who are opposed to
them. That includes strong bipartisan support from 90% of Democrats, 82% of independents, and
76% of Republicans.
Citat:
Ursprungligen postat av
trailblaser
Wow!
Crooked Hillary, here we go!