Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-04-11, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Om man inte tror själv att man kan rensa gatorna från kriminella, och hålla fiender borta från det egna landet utan att låsa in sig själv med en mur, då är man inte lämplig som USAs president.

Sverige har ingen mur, men däremot en vallgrav som fungerar som en mur.
Ett sätt att riva en sådan ineffektiv barriär vore att bygga en tunnel direkt från Molenbeek till ditt vardagsrum.

Att täppa till det hålet sen skulle du se som att "låsa in dig själv"?
2016-04-11, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Sverige har ingen mur, men däremot en vallgrav som fungerar som en mur.
Ett sätt att riva en sådan ineffektiv barriär vore att bygga en tunnel direkt från Molenbeek till ditt vardagsrum.

Att täppa till det hålet sen skulle du se som att "låsa in dig själv"?

Det är så en idiot argumenterar, och vill lösa problem.

Jag skulle i stället ha gränskontroller, och ha en strikt bedömning av asylskäl och Dublinförordningen, där folk utvisades på löpande band. Med indragen kost och logi, samt indragna bidrag skulle de flesta av dessa Mena folk och terrorister försvinna frivilligt. Under asylansökan skulle folk inte ha rörelsefrihet, och det skulle också vara noll tolerans mot brottslighet och kvinnofridskränkning, av alla grader.

Sen skulle jag önska att man från väst sände militär och gjorde det beboligt igen, där dessa migranter kommer ifrån. Krossa med all kraft alla bråkstakar och avväpna dem, om de så ska bombas in i medeltiden.

De som kommer till väst måste acceptera våra sekulära samhällen, seder och bruk, och att kvinnor inte stannar hemma och föder barn som andra försörjer. Religion är en frihet alla ska på fritiden. Nu förpestar islam allas tillvaro, med en normförskjutning som innebär att kvinnor far illa i västvärlden.

Sen så kommer det vara kvar asylsökande i Sverige och USA, med genuina asylskäl, som både du och jag kan bjuda in i våra vardagsrum.

Det Trump inte inser är att det är många framstående och goda medborgare som kommit till USA som flyktingar.
2016-04-11, 12:27
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Jag har inte låtsas något, eftersom jag inte lider av sjukdomen prestige. Jag har lätt att ändra uppfattning, när nya fakta presenteras. Trump inledde sin kampanj med att vara för bra för att vara sann.

När Trump gick ut och sa att nu kommer det bli stop på muslimsk invandring kände jag glädje. Äntligen någon som tar hotet mot vår civilisation, och säkerhet på allvar. Aldrig i historien har man bjudit in ockupanter som dessa terrorister från Mena som nu väller in i våra samhällen, och som undergräver allt västvärlden stått för tidigare.

Men sen blev jag förskräckt. Sara Palin. Hi. Hi. Ingen bra idé alls. Och så nappade han med svar till Rubio om sin korv. Vem bryr sig?

När han sen diskuterar kvinnor nedlåtande, tror sig bestämma vem Fox News ska ge uppdrag till, visade det på småaktighet i kombination en oförmåga att sortera vad som är viktigt eller oviktigt. Trump vill vara alla till lags och trasslar in sig i frågor han inte kan, som abortfrågan.

Men det värsta med Trump är trots allt hotet mot ekonomin som hans politik kommer innebära, och hotet mot vår säkerhet, när han inte tar Putin på blodigt allvar. Det är inte genom en mur man försvarar sig. Det är genom politik som visar en styrka gentemot bråkmakare på alla nivåer, och de som bryter mot lagen.

Om man inte tror själv att man kan rensa gatorna från kriminella, och hålla fiender borta från det egna landet utan att låsa in sig själv med en mur, då är man inte lämplig som USAs president.
Du låter som en klassisk tönt. Det finns två män i denna värld: töntar, och riktiga män. Riktiga män gillar Trump, medan töntarna blir hysteriska över irrelevanta skitsaker som Trump har uttalat sig om (t.ex. hans hypotetiska abort = straff diskussion. Det var en HYPOTETISK diskussion, inte vad Trump själv förespråkar). Detta eftersom ni är snobbiga moralens väktare typer.

Ja, tydligen bryr du dig om Rubio/korv diskussionen. Personligen tycker jag att det är en frisk fläkt med en presidentkandidat som vågar vara vulgär och skämtar om sin kukstorlek, mobbar de andra presidentkandidaterna och kallar dem puppets osv. Jag menar, that's the spirit, soldier!

Sarah Palin är en iDiot, ja, men vem bryr sig? Om hon kan ge Donald väljarstöd så är det vad som räknas. Att hon sedan är flummig och förmodligen hög dygnet runt på en massa lagliga droger skiter vi i.

Vad är problemet med Trump's ekonomi? Han kommer vara jättebra för USA:s ekonomi. Frågan dock, är om han kommer vara bra för miljön, vilket är långt viktigare än om det går bra eller dåligt för USA ekonomiskt.

Muren är den bästa lösningen för USA, eftersom den effektivt blockerar alla möjliga gangstermestizos från att hoppa över nuvarande stängsel eller sälja crack osv över gränsen.

Citat:

Jag skulle i stället ha gränskontroller, och ha en strikt bedömning av asylskäl och Dublinförordningen, där folk utvisades på löpande band. Med indragen kost och logi, samt indragna bidrag skulle de flesta av dessa Mena folk och terrorister försvinna frivilligt. Under asylansökan skulle folk inte ha rörelsefrihet, och det skulle också vara noll tolerans mot brottslighet och kvinnofridskränkning, av alla grader.

Sen skulle jag önska att man från väst sände militär och gjorde det beboligt igen, där dessa migranter kommer ifrån. Krossa med all kraft alla bråkstakar och avväpna dem, om de så ska bombas in i medeltiden.

De som kommer till väst måste acceptera våra sekulära samhällen, seder och bruk, och att kvinnor inte stannar hemma och föder barn som andra försörjer. Religion är en frihet alla ska på fritiden. Nu förpestar islam allas tillvaro, med en normförskjutning som innebär att kvinnor far illa i västvärlden.

Sen så kommer det vara kvar asylsökande i Sverige och USA, med genuina asylskäl, som både du och jag kan bjuda in i våra vardagsrum.

Det Trump inte inser är att det är många framstående och goda medborgare som kommit till USA som flyktingar.
^^ Det här grabbar, är äkta betahannefeminism. Du kommer inte få ligga mer bara för att du snackar om frihet och lika lön till kvinnor.
2016-04-11, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Du låter som en klassisk tönt. Det finns två män i denna värld: töntar, och riktiga män. Riktiga män gillar Trump, medan töntarna blir hysteriska över irrelevanta skitsaker som Trump har uttalat sig om (t.ex. hans hypotetiska abort = straff diskussion. Det var en HYPOTETISK diskussion, inte vad Trump själv förespråkar). Detta eftersom ni är snobbiga moralens väktare typer.

Ja, tydligen bryr du dig om Rubio/korv diskussionen. Personligen tycker jag att det är en frisk fläkt med en presidentkandidat som vågar vara vulgär och skämtar om sin kukstorlek, mobbar de andra presidentkandidaterna och kallar dem puppets osv. Jag menar, that's the spirit, soldier!

Sarah Palin är en iDiot, ja, men vem bryr sig? Om hon kan ge Donald väljarstöd så är det vad som räknas. Att hon sedan är flummig och förmodligen hög dygnet runt på en massa lagliga droger skiter vi i.

Vad är problemet med Trump's ekonomi? Han kommer vara jättebra för USA:s ekonomi. Frågan dock, är om han kommer vara bra för miljön, vilket är långt viktigare än om det går bra eller dåligt för USA ekonomiskt.

Muren är den bästa lösningen för USA, eftersom den effektivt blockerar alla möjliga gangstermestizos från att hoppa över nuvarande stängsel eller sälja crack osv över gränsen.

^^ Det här grabbar, är äkta betahannefeminism. Du kommer inte få ligga mer bara för att du snackar om frihet och lika lön till kvinnor.

Ditt svar bekräftar det jag framfört om Trump, och hans anhängare, att de inte är konservativa. Just ditt svar till mig om vem som får ligga, får mig att le! Du bekräftar ju också, mina förutfattade meningar om Trumpanhängarnas inskränkthet.

Trump är en populist som samlar arga vita män ur de outbildade skikten, under falskt flagg. Trump har kapat ett respektabelt parti, och nu framför han dynga från en mörk tid. Det finns en feghet hos anhängarna att inte stå för att de är nazister och rasister, utan de gömmer sig i det konservativa partiet och tolkar den konservativa värdegrunden för sina egna dunkla syften.

Jag tror inte att Trump själv är rasse, men han tog inte avstånd från Duke och klanen. Det är bara för att de ska rösta på honom också. Vad känner Ivanka och hennes man?

Problemet var att när det uppenbarades, att Trump gillades i vissa kretsar, och inte har en egentlig politik, togs det inte på allvar med en gång. Jag är själv förvånad över att denne duktiga affärsman är så banal.

Nu tror jag på att demokratiska och goda krafter kommer göra det omöjligt för Trump att bli president. Det tråkiga är att Trump har genom sitt vansinne, banat vägen för Hillary Clinton.
2016-04-11, 13:27
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ditt svar bekräftar det jag framfört om Trump, och hans anhängare, att de inte är konservativa. Just ditt svar till mig om vem som får ligga, får mig att le! Du bekräftar ju också, mina förutfattade meningar om Trumpanhängarnas inskränkthet.

Trump är en populist som samlar arga vita män ur de outbildade skikten, under falskt flagg. Trump har kapat ett respektabelt parti, och nu framför han dynga från en mörk tid. Det finns en feghet hos anhängarna att inte stå för att de är nazister och rasister, utan de gömmer sig i det konservativa partiet och tolkar den konservativa värdegrunden för sina egna dunkla syften.

Jag tror inte att Trump själv är rasse, men han tog inte avstånd från Duke och klanen. Det är bara för att de ska rösta på honom också. Vad känner Ivanka och hennes man?

Problemet var att när det uppenbarades, att Trump gillades i vissa kretsar, och inte har en egentlig politik, togs det inte på allvar med en gång. Jag är själv förvånad över att denne duktiga affärsman är så banal.

Nu tror jag på att demokratiska och goda krafter kommer göra det omöjligt för Trump att bli president. Det tråkiga är att Trump har genom sitt vansinne, banat vägen för Hillary Clinton.

Men vad är det för skit du snackar om? På vilket sätt är det inte konservativt att säkra gränserna och utvisa illegala? GOP har inte varit konservativ på länge, snarare. Man har svikit sina väljare, gjort vita till minoritet och förlorat kulturkriget mot vänstern.
2016-04-11, 13:33
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Han skulle även kunna kandidera för redan registrerade partier, olika i olika delstater om så behövs. Constitution Party, Reform Party, Libertarian Party förutom sitt eget "America's Best Party". Men en byggherre är mycket van att hantera bysantinsk byråkrati.

Det kan ju bli trångt och besvärligt även i små partier. Det fick ju Trump erfara sist från the Reform Party. Eller som Leif Zeilon erfor om Framstegspartiet.

Apropå partibildning och de närapå en miljon petitions-signaturer som behövs, Trump har sparat email-adresserna till alla som har gått på hans rallies. Så det är ett par miljoner redan där.
2016-04-11, 13:54
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Trump inledde sin kampanj med att vara för bra för att vara sann.

Trump inledde sin kampanj med att tala om Mexican rapists och building the wall.

http://time.com/3923128/donald-trump-announcement-speech/

Kul att det gjorde dig så entusiastisk!
2016-04-11, 14:05
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:

Fan vilket jävla dravel du kommer med. Seriöst!

Trump tog avstånd från KKK direkt!!! Programledaren ville inte säga vilka grupper det handlade om och då klart fan kan inte Trump säga något. Men direkt efter programmet när det blev klart att det var KKK och David Duke det handlade om så tog Trump avstånd.

Förövrigt så har Hillary gullat med en KKK medlem också som sagt att svarta skall mördas etc. Men han sa Hillary typ såhär om: "Han är en otrolig människa som har en medkänsla och passion för sitt jobb"

Men detta hör man ingenting om i media för de gynnar Trump att sanningen kommer fram.

Sluta få dina nyheter från Aftonbladet eller liknande för det är dem som skriver skandalrubriker som: "DONALD TRUMP TAR INTE AVSTÅND FRÅN KU KLUX KLAN - FOLKET RASAR!!!"

Det är ju inte sant på något sätt och bara det att du köper det rakt av är skrattretande och patetiskt.
2016-04-11, 14:18
Medlem
bernad_laws avatar
Tråden håller på att spåra ur i personangrepp och tramsande, och det är inte acceptabelt. Håll det hela på en civiliserad nivå eller riskera varningar. /Mod
2016-04-11, 14:33
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ditt svar bekräftar det jag framfört om Trump, och hans anhängare, att de inte är konservativa.
Jag är inte konservativ överhuvudtaget, jag är snarare radikal. Jag vill verkligen se radikala samhällsförändringar, och även om Trump inte på något sätt är tillräckligt radikal, så är han en bra början. Han vill avskaffa den kriminella pro-ISIS alliansen NATO, han har tänkt släppa de hemliga 9/11 dokumenten, han vill bojkotta Apple (vilket är bra), och så vidare. Trump är relativt anti-cannabis enligt egen utsago, även om han har uttryckt legalisera alla droger ståndpunkter tidigare och uttalat sig positiv till medicinsk marijuana (jag är ingen drogliberal, men cannabis måste legaliseras, 100%). Det finns både bra och dåliga aspekter med den politiken Trump förespråkar; hans miljöfientliga ståndpunkter är verkligen inte bra (å andra sidan är det inte enbart en ansvarsfråga för USA, utan även andra länder bör dra sitt strå till stacken). Däremot är Trump's muslimförbud, hans deportering av illegala mexare etc., krossa ISIS osv, mycket bra skit. Vinner Trump valet så kommer jag försöka flytta till USA (Sverige håller ju på att bli en shariastat; förhoppningsvis bankar Trump lite vett i skallen på Rosenbad).

Citat:
Just ditt svar till mig om vem som får ligga, får mig att le! Du bekräftar ju också, mina förutfattade meningar om Trumpanhängarnas inskränkthet.
Problemet med er betahannefeminister (jag antar att du är av manligt kön?) är just det att ni kör med det här "försvara kvinnors frihet" tramset inte för att ni tror på det själva, utan för att ni hoppas att det kommer maximera er knullpotential bland feminister. Om du anser att kvinnors frihet är av överordnad prioritet, då bör du inte heller klaga när de knullar med negrer, bildar familj med muslimer och aborterar vita foster.

Citat:
Trump är en populist som samlar arga vita män ur de outbildade skikten, under falskt flagg.
Det är helt riktigt att vi är arga som fan, och det är inte heller något problem att vi är outbildade; detta innebär att vi är egensinniga fritänkare: vi är inga konformister som hjärntvättades i 30 år av kulturmarxistisk skolbänkspropaganda:
“Men are born ignorant, not stupid. They are made stupid by education.” — Bertrand Russell

“The aim of public education is not to spread enlightenment at all; it is simply to reduce as many individuals as possible to the same safe level, to breed a standard citizenry, to put down dissent and originality.” — H.L. Mencken
Problemet med anti-intellektuella konformister som du själv är att ni tror att utbildning är samma sak som kunskap eller intelligens; så är verkligen inte fallet. De flesta utbildade människor är faktiskt iDioter, rakt av. Endast en minoritet av utbildade människor är intelligenta raketforskare osv. Vad Trump gör just nu är att han samlar alla radikala, fritänkande individualister som vågar sticka ut från den likriktade egalitära mainstreammassan. Att kunna tänka själv är om något ett tecken på intelligens. Ni mainstreamtänkare dock, ni tänker som majoriteten av alla fårskallar.

Och vi Trumpfans är en minoritet bland många miljarder iDioter:
“Everything great and intelligent is in the minority.” — Goethe
^^ Det är så det funkar. Ni mainstreamtänkare är majoriteten och ni är korkade och fattar ingenting.

Citat:
Trump har kapat ett respektabelt parti, och nu framför han dynga från en mörk tid.
GOP är ett kriminellt och illegalt parti som i en sund och ideal värld, hade förbjudits efter George W. Bush (hela Bushklanen bör i rättvisans namn utplånas). Eftersom vi inte lever i en ideal värld, är nästbästa alternativet att Trump helt enkelt förintar det Republikanska partiet, och vinner valet genom något annat parti, t.ex. Reform parti med Jesse Ventura, som ju var tanken för 16-17 år sedan:

Donald Trump Jesse Ventura Press Conference 1999. Will Trump Run For President:
https://www.youtube.com/watch?v=zOfK9EF0kBA

Citat:
Det finns en feghet hos anhängarna att inte stå för att de är nazister och rasister, utan de gömmer sig i det konservativa partiet och tolkar den konservativa värdegrunden för sina egna dunkla syften.
Jag är inte nazist, däremot är jag rasmedveten. Och jag är verkligen inte någon konservativ tönt (överhuvudtaget bör man håna konservativa för de torra och humorlösa mesar de ofta är).

Citat:
Överhuvudtaget är det ju skamligt att Ivanka konverterade till judendomen och gifte sig med en så ful jude, men men. Kvinnor brukar ju ha dålig smak, och hon gjorde career-girl grejen istället för kärlek.

Angående Trump och Duke, vad är problemet? Anser du att David Duke skall ha rösträtt?

Citat:
Trump har mer egentlig politik än vad du klarar av att förstå. Vad exakt är det han saknar politik för?

Citat:
Nu tror jag på att demokratiska och goda krafter kommer göra det omöjligt för Trump att bli president.
Demokrati är inte samma sak som godhet, tvärtom snarare. Det är just pga demokrati som vi har haft ett katastrofalt USA de senaste 100 åren. I demokratier får iGnoransen härska okontrollerat helt enkelt, och Trump försöker få lite kontroll över vansinnet.

För övrigt låter ditt snack om "demokratiska och goda krafter" rätt hjärntvättat och sekteristiskt. Godhet och ondska har du absolut ingen koll på och uttalar dig om filosofiska/teologiska frågor som du inte greppar.

Citat:
Det tråkiga är att Trump har genom sitt vansinne, banat vägen för Hillary Clinton.
Vinner inte Trump så blir det Bernie eller Hillary, två väldigt ondskefulla människor som vill ha än mer tredje världen import.
Senast redigerad av EliasAlucard 2016-04-11 kl. 14:45.
2016-04-11, 14:34
Medlem
Fris avatar
Alla dessa kommentarer om att "Trump kan inte bygga muren, kan inte tvinga Mexiko att betala för den, kan inte utvisa illegala invandrare" är bara ljug! Det är alla andra politiker som som inte KAN det. För de vit inte hur man gör. Ingen av dem har någonsin gjort något likmande. Det Trump lovar är självklart och lätt gwnomförbart.

Motfrågor. Hur ska Cruz bygga muten som han ju nu plötsligt går till val på att bygga, och hur ska han finansiera den? Och vill inte Cruz utvisa de illegala migranterna också? Etablissemangskramarna som vill ha mer av samma som mislyckas så katastrofalt, ljuger om att de vill göra allting som Trump lovar göra. De hoppas lura de dummaste idioterna att rösta på morsatsen till vad de verkligen vill. Etqblissemanget hatar demokrati, hatar frihet, hatar välstånd, hatar västerlandet.
2016-04-11, 15:04
Medlem
Citat:

En gränskontroll är vakter som släpper igenom folk genom en grind. Grinden är kopplad till ett staket.

Tar du bort staketet/the wall tappar gränskontrollen sin betydelse.

Det kan också vara värt att påpeka att USA redan idag har massor av stängsel och hinder mellan Mexico och USA. (Precis som Mexico har stängsel och hinder på sin södra gräns.) Det Trump vill är att stärka stängslet så att det börjar fungera som tänkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in