Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Ditt svar bekräftar det jag framfört om Trump, och hans anhängare, att de inte är konservativa.
Jag är inte konservativ överhuvudtaget, jag är snarare radikal. Jag vill verkligen se radikala samhällsförändringar, och även om Trump inte på något sätt är tillräckligt radikal, så är han en bra början. Han vill avskaffa den kriminella pro-ISIS alliansen NATO, han har tänkt släppa de hemliga 9/11 dokumenten, han vill bojkotta Apple (vilket är bra), och så vidare. Trump är relativt anti-cannabis enligt egen utsago, även om han har uttryckt legalisera alla droger ståndpunkter tidigare och uttalat sig positiv till medicinsk marijuana (jag är ingen drogliberal, men cannabis måste legaliseras, 100%). Det finns både bra och dåliga aspekter med den politiken Trump förespråkar; hans miljöfientliga ståndpunkter är verkligen inte bra (å andra sidan är det inte enbart en ansvarsfråga för USA, utan även andra länder bör dra sitt strå till stacken). Däremot är Trump's muslimförbud, hans deportering av illegala mexare etc., krossa ISIS osv, mycket bra skit. Vinner Trump valet så kommer jag försöka flytta till USA (Sverige håller ju på att bli en shariastat; förhoppningsvis bankar Trump lite vett i skallen på Rosenbad).
Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Just ditt svar till mig om vem som får ligga, får mig att le! Du bekräftar ju också, mina förutfattade meningar om Trumpanhängarnas inskränkthet.
Problemet med er betahannefeminister (jag antar att du är av manligt kön?) är just det att ni kör med det här "försvara kvinnors frihet" tramset inte för att ni tror på det själva, utan för att ni hoppas att det kommer maximera er knullpotential bland feminister. Om du anser att kvinnors frihet är av överordnad prioritet, då bör du inte heller klaga när de knullar med negrer, bildar familj med muslimer och aborterar vita foster.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Trump är en populist som samlar arga vita män ur de outbildade skikten, under falskt flagg.
Det är helt riktigt att vi är arga som fan, och det är inte heller något problem att vi är outbildade; detta innebär att vi är egensinniga fritänkare: vi är inga konformister som hjärntvättades i 30 år av kulturmarxistisk skolbänkspropaganda:
“Men are born ignorant, not stupid. They are made stupid by education.” — Bertrand Russell
“The aim of public education is not to spread enlightenment at all; it is simply to reduce as many individuals as possible to the same safe level, to breed a standard citizenry, to put down dissent and originality.” — H.L. Mencken
Problemet med anti-intellektuella konformister som du själv är att ni tror att utbildning är samma sak som kunskap eller intelligens; så är verkligen inte fallet. De flesta utbildade människor är faktiskt iDioter, rakt av. Endast en minoritet av utbildade människor är intelligenta raketforskare osv. Vad Trump gör just nu är att han samlar alla radikala, fritänkande individualister som vågar sticka ut från den likriktade egalitära mainstreammassan. Att kunna tänka själv är om något ett tecken på intelligens. Ni mainstreamtänkare dock, ni tänker som majoriteten av alla fårskallar.
Och vi Trumpfans är en minoritet bland många miljarder iDioter:
“Everything great and intelligent is in the minority.” — Goethe
^^ Det är så det funkar. Ni mainstreamtänkare är majoriteten och ni är korkade och fattar ingenting.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Trump har kapat ett respektabelt parti, och nu framför han dynga från en mörk tid.
GOP är ett kriminellt och illegalt parti som i en sund och ideal värld, hade förbjudits efter George W. Bush (hela Bushklanen bör i rättvisans namn utplånas). Eftersom vi inte lever i en ideal värld, är nästbästa alternativet att Trump helt enkelt förintar det Republikanska partiet, och vinner valet genom något annat parti, t.ex. Reform parti med Jesse Ventura, som ju var tanken för 16-17 år sedan:
Donald Trump Jesse Ventura Press Conference 1999. Will Trump Run For President:
https://www.youtube.com/watch?v=zOfK9EF0kBA
Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Det finns en feghet hos anhängarna att inte stå för att de är nazister och rasister, utan de gömmer sig i det konservativa partiet och tolkar den konservativa värdegrunden för sina egna dunkla syften.
Jag är inte nazist, däremot är jag rasmedveten. Och jag är verkligen inte någon konservativ tönt (överhuvudtaget bör man håna konservativa för de torra och humorlösa mesar de ofta är).
Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Jag tror inte att Trump själv är rasse, men han tog inte avstånd från Duke och klanen. Det är bara för att de ska rösta på honom också. Vad känner Ivanka och hennes man?
Överhuvudtaget är det ju skamligt att Ivanka konverterade till judendomen och gifte sig med en så ful jude, men men. Kvinnor brukar ju ha dålig smak, och hon gjorde career-girl grejen istället för kärlek.
Angående Trump och Duke, vad är problemet? Anser du att David Duke skall ha rösträtt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Problemet var att när det uppenbarades, att Trump gillades i vissa kretsar, och inte har en egentlig politik, togs det inte på allvar med en gång. Jag är själv förvånad över att denne duktiga affärsman är så banal.
Trump har mer egentlig politik än vad du klarar av att förstå. Vad exakt är det han saknar politik för?
Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Nu tror jag på att demokratiska och goda krafter kommer göra det omöjligt för Trump att bli president.
Demokrati är inte samma sak som godhet, tvärtom snarare. Det är just pga demokrati som vi har haft ett katastrofalt USA de senaste 100 åren. I demokratier får iGnoransen härska okontrollerat helt enkelt, och Trump försöker få lite kontroll över vansinnet.
För övrigt låter ditt snack om "demokratiska och goda krafter" rätt hjärntvättat och sekteristiskt. Godhet och ondska har du absolut ingen koll på och uttalar dig om filosofiska/teologiska frågor som du inte greppar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Det tråkiga är att Trump har genom sitt vansinne, banat vägen för Hillary Clinton.
Vinner inte Trump så blir det Bernie eller Hillary, två väldigt ondskefulla människor som vill ha än mer tredje världen import.