Citat:
Ursprungligen postat av
Patobranco
Vad gör du i tråden om Trump då? Det roliga är att du låtsades vara en före detta Trump supporter, men nu kallar du honom fascist och populist, säg någon politiker som inte är i populist bland kandidaterna? Du skämmer ut dig mer och mer nu när du beteér dig som media i Sverige.
OnT: Ska bli gött när Trump tar hem nomineringen, då alla vänsterpatrask som Lucas49 etc kommer lipa i tråden

Jag har inte låtsas något, eftersom jag inte lider av sjukdomen prestige. Jag har lätt att ändra uppfattning, när nya fakta presenteras. Trump inledde sin kampanj med att vara för bra för att vara sann.
När Trump gick ut och sa att nu kommer det bli stop på muslimsk invandring kände jag glädje. Äntligen någon som tar hotet mot vår civilisation, och säkerhet på allvar. Aldrig i historien har man bjudit in ockupanter som dessa terrorister från Mena som nu väller in i våra samhällen, och som undergräver allt västvärlden stått för tidigare.
Men sen blev jag förskräckt. Sara Palin. Hi. Hi. Ingen bra idé alls. Och så nappade han med svar till Rubio om sin korv. Vem bryr sig?
När han sen diskuterar kvinnor nedlåtande, tror sig bestämma vem Fox News ska ge uppdrag till, visade det på småaktighet i kombination en oförmåga att sortera vad som är viktigt eller oviktigt. Trump vill vara alla till lags och trasslar in sig i frågor han inte kan, som abortfrågan.
Men det värsta med Trump är trots allt hotet mot ekonomin som hans politik kommer innebära, och hotet mot vår säkerhet, när han inte tar Putin på blodigt allvar. Det är inte genom en mur man försvarar sig. Det är genom politik som visar en styrka gentemot bråkmakare på alla nivåer, och de som bryter mot lagen.
Om man inte tror själv att man kan rensa gatorna från kriminella, och hålla fiender borta från det egna landet utan att låsa in sig själv med en mur, då är man inte lämplig som USAs president.