Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-18, 00:31
Medlem
Ni som inte förstår Trumps ad där han driver med det svaga USA o (västerländska demokratier i stort) som symboliseras med Hillory som skällande valp mot den starkare delen av världen som Putin får agera symbol för.

Svårare än så är inte denna liknelse, kul att läsa diverse tolkningar som bl a tror på att detta var negativt för Putin, nej den påvisar den svaga västerländska politiken som ingen utanför längre tar på allvar.

Trump o Putin är fortfarande "kompisar"

för övrigt så slog min förutsägelse in med att Floridaguverören R Scott skulle ge sitt stöd till Trump vill se honom som VP!
2016-03-18, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Ni som inte förstår Trumps ad där han driver med det svaga USA o (västerländska demokratier i stort) som symboliseras med Hillory som skällande valp mot den starkare delen av världen som Putin får agera symbol för.

Svårare än så är inte denna liknelse, kul att läsa diverse tolkningar som bl a tror på att detta var negativt för Putin, nej den påvisar den svaga västerländska politiken som ingen utanför längre tar på allvar.

Trump o Putin är fortfarande "kompisar"

Ja, fast nu är det inte bara vi här på Flashback utan den officiella talespersonen för Kreml, Dmitry Peskov har gått ut och sagt att dom finner reklamen som negativ. Nu har jag inte mycket övers för Kreml men jag tror att dom har möjligheten att göra bättre analyser en vad du och jag kan.
Om jag ska spekulera ytterligare tror jag även att det kan handla om att Trump inte vill att Putin ska veta var han har honom, är han någon som kommer att gå oss tillmötes eller kommer han att orsaka problem för oss kanske dom tänker just nu.
2016-03-18, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeha12
Ja, fast nu är det inte bara vi här på Flashback utan den officiella talespersonen för Kreml, Dmitry Peskov har gått ut och sagt att dom finner reklamen som negativ. Nu har jag inte mycket övers för Kreml men jag tror att dom har möjligheten att göra bättre analyser en vad du och jag kan.
Om jag ska spekulera ytterligare tror jag även att det kan handla om att Trump inte vill att Putin ska veta var han har honom, är han någon som kommer att gå oss tillmötes eller kommer han att orsaka problem för oss kanske dom tänker just nu.

Sant, tror ändå att symboliken jag beskriver är den som budskapen innebär.

Att två egon som Trump o Putin kivas är naturligt, innerst inne myser säkert Putin av denna film, men officiellt är det andra röster som hörs, Putin får naturligtvis inte ingå i reklam utan hans medgivande, så en markering är väl på sin plats.

Framtida samarbete kan slå åt vilket håll som helst mellan dessa egocentriska personer, Trump är väl snäppet värre, vilket kan bli problem - han kommer förhoppningsvis att lugna sig när han sitter i ovala rummet!
2016-03-18, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterAdamov
Dom senaste dagarna har varit hårda mot Trumpen. Terrorism och annat har han anklagats för.

Idag kom även från England att han förebådar kapitalismens sammanbrott

Media skjuter bara sig själva i foten för varje nytt idiotiskt uttalande dom kommer med. Har tittat på några attack ads mot Trump under dagen och det är helt förståeligt att stödet för Trump bara ökar. Det är häpnadsväckande att dessa super packs och organisationer som har massor med miljoner att använda inte kan lägga upp en bättre strategi för att stoppa Trump.
2016-03-18, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Sant, tror ändå att symboliken jag beskriver är den som budskapen innebär.

Att två egon som Trump o Putin kivas är naturligt, innerst inne myser säkert Putin av denna film, men officiellt är det andra röster som hörs, Putin får naturligtvis inte ingå i reklam utan hans medgivande, så en markering är väl på sin plats.

Framtida samarbete kan slå åt vilket håll som helst mellan dessa egocentriska personer, Trump är väl snäppet värre, vilket kan bli problem - han kommer förhoppningsvis att lugna sig när han sitter i ovala rummet!

Ja, det är oerhört svårt att veta hur kommer att hantera den här rollen. Det ska bli intressant att se om han kommenterar något av detta på sin kommande rally på Lördag efter det obligatoriska ''Ted Cruz lies and then raises the bible och We will build that wall''
2016-03-18, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterAdamov
Dom senaste dagarna har varit hårda mot Trumpen. Terrorism och annat har han anklagats för.

Idag kom även från England att han förebådar kapitalismens sammanbrott

Naturlig reaktion, snart kommer Wallstreet att säga samma saker, NWO har panik, mera kommer - Trumps utsagor besannas, vi får hålla i hattarna stormen kommer att bli stark.

Funkar inte alla scenarier, blir det "olycka"!
2016-03-18, 01:16
Medlem
Ny GOP-opinionsundersökning (New York)

Citat:
Donald Trump-64%
Ted Cruz-12%
Marco Rubio 4%
John Kasich-1%
New Emerson Poll March 14-16

https://twitter.com/bradTmusic/status/710619063748317184
Senast redigerad av Grunkz 2016-03-18 kl. 01:27.
2016-03-18, 01:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Troligen en outlier, men Trump kommer nog att kamma hem alla 95 delegater
http://media.wix.com/ugd/3bebb2_e6ef41f2113347feaedca7d88762c6f3.pdf
The GOP primary consisted of 298 likely primary voters, with a margin of error of +/-5.6%
2016-03-18, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz

Denna får man ta med en stor nypa salt, endast 298 deltagare vilket enl statistiska beräkningsmodeller är för få, normalfördelningsutfallet blir inte att lita på.

Har sett några mer seriösa polls för NY senaste dagarna där Trump ligger på 40 - 45%, ca 20 före Cruz, inte illa det heller
2016-03-18, 02:53
Medlem
BAB7s avatar
I Tisdags röstades det ju i fem delstater.
Det var väldigt spännande och intressant så nu undrar jag, när ska det röstas nästa gång?
2016-03-18, 04:03
Medlem
Citat:
I Tisdags röstades det ju i fem delstater.
Det var väldigt spännande och intressant så nu undrar jag, när ska det röstas nästa gång?

2016-03-18, 05:18
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1s4n7hr0p3
ny poll new york! WOW!!

Trump 64
Cruz 12
Kasich 1

https://pbs.twimg.com/media/CdyZLt8UYAAHEAa.jpg:large
Nja, inte så mycket wow, han är från NY. Vad jag är mer intresserad av är D vs. R i NY nu, det säger nog mer om hur (im)populär han egentligen är. Jag vet att Trump är rätt hatad i NY.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in