Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-16, 23:14
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Tror att Trumps främsta mål är att bli president, inte att genomföra policy x eller y. Han har så långt genomfört kampanjen enligt en affärsplan där han fokuserat på det segment av det republikanska partiet som kunde ge honom flest röster, och om han nu troligen blir kandidaten kommer han fokusera på de grupper i väljarkåren som kan ge honom pres8dentposten. Räkna med att hans åsikter kommer ändras, detta är inte en ideologiskt driven person vi har att göra med.

Mmm...

Intressanta tankar, kunde inte låta bli att reagera en smula på "reklam-filmen" ifrån Trump med Jihadi-John och Putin.., jag saknade Kina i den. Det är ju annars obligatoriskt med Kina i hans hans tal, och hur de snyter USA på handel..

Men, vem vet.., kanske Ryssarna räknas som "arvfienden"..?
2016-03-16, 23:23
Medlem
MrSkargards avatar
Trump kommer intervjuas av Bill O'Reilly inatt och det är nog inte omöjligt att han får några frågor om kampanjfilmen med Putin.
2016-03-16, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Du skämtar...han är ju uppe på Romneynivå med sitt flip-floppande
https://www.youtube.com/watch?v=zitZGDJcHAU
Kanske angående abort fråga? Om det är allt som media lyckas hitta
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Ja kommentarer om Putin vinner honom röster i det segment som hatar allt vad etablissemanget står för, det är utan tvekan så att han vinner sympatisörer här på FB för dylika kommentarer som exempel. Frågan är dock om det kommer kunna vinna honom valet i höst, och det är mera tveksamt, så därför kommer han anpassa sin politik för att kunna få mer stöd.

Kom ihåg att han enbart fått 37% av rösterna än; det duger troligen för att vinna nomineringen men för att få med de andra republikanerna måste han nu fokusera på att göra resten av republikanerna till viljes.
Jag tvivlar starkt på att R-väljarna skulle gilla sådant. Det går inte att jämföra med FB
Men jag kanske underskattar dem

För resten är det inget litet segment av R som ogillar etablissemanget, utan majoriteten.
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Trump kommer intervjuas av Bill O'Reilly inatt och det är nog inte omöjligt att han får några frågor om kampanjfilmen med Putin.
Blir intressant att se
Gillar Trumps intervje med O'Reilly
2016-03-17, 03:49
Bannlyst
Senaste intervjun hos Bill O´Reilley från 16/3. https://www.youtube.com/watch?v=AHwtuTUYkdQ

Efter den intervjun gjorde O´Reilley en intervju med Jorge Ramos från Univision där de diskuterade Trump. Ramos säger att O´Reilley och Hannity inte är tillräckligt kritiska mot Trump. O´Reilley svarar att Univision inte kan ha en opartisk nyhetsrapportering om Trump, för att de hela tiden säger att han är Rasist. https://www.youtube.com/watch?v=b_zG3W9iW8Q
2016-03-17, 04:05
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Nu är FOX debatten inställd:

Steve Scott Verifierat konto ‏@SteveScottNEWS 3 min Staten Island, NY

BREAKING: Monday's @FoxNews #GOP debate in #Utah canceled, after @realDonaldTrump - then @JohnKasich - said they would not attend. @wcbs880

https://twitter.com/hashtag/utah?src=hash

Förr i tiden var det media som satte agendan, och politikerna som dansade efter.

Nuförtiden sätter Trump agendan.

Jag tänkte säga att han beter sig som om han vore en kronprins med furstlig arvsrätt till statschefsposten, men faktum är att han redan beter sig som om han vore Kungen av Norra Amerika.

Han kommer ett bli lika älskad som Putin i Ryssland, och som Gustav Vasa i Sverige, just för att de var rätt män i rätt tid, och därför älskade av folket.
2016-03-17, 06:47
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
M1s4n7hr0p3

officiellt nu att trump vann missouri..tror dom räknade om rösterna men resultatet blev nästan lika!

Missouri Secretary of State Jason Kander skriver:

Unofficial Results
as of 3/17/2016 12:25:05 AM

Donald J. Trump 382,093 40.831%

Ted Cruz 380,367 40.646%

http://enr.sos.mo.gov/%5CEnrNet/

Jag har inte sett något om att Ted Cruz kommer att begära omröstning.
2016-03-17, 06:56
Medlem
Han dominerar totalt i media, mer än någonsin, har FOX o CNN på rätt mycket - han tar väl upp 80 % av tiden, resten delas på alla övriga både dem o rep.

Stora debatter om hans uttalande med varning för "riots" är stor om han petas bort som GOP kandidat. Han ser verkligheten som den är, andra förfasas att han kan säga nåt sådant.
2016-03-17, 07:02
Medlem
E.Merckxs avatar
Nästa val är Arizona och Utah, dom senaste pollarna:

Arizona:

Donald Trump 37%

Ted Cruz 23%

John Kasich 15%

Marco Rubio 12%

http://email.connectstrategic.com/t/j-B42E1095B9450178

Utah

Marco Rubio 24%

Ted Cruz 22%

Donald Trump 18%

John Kasich 4%

http://utahpolicy.com/index.php/features/today-at-utah-policy/8602-

Det skall bli intressant att se vart Marco Rubios röster kommer att ta vägen. John Boehner kallade Ted Cruz "Lucifer" igår.
2016-03-17, 08:27
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Och jag pratade om att Ryssland är och ska alltid bli en motståndare till USA. En sådan som kräver respekt.
Just nu är USA en fiende till Ryssland.
Snacka om överanalys.
Klippet är i första hand riktad mot Hillary/D som bara kan skälla/gny
Angående Putin, så föreställs han som en stark och farlig motståndare som (bara?) förstår "tough" manligt språk. Du tolkar det som något negativt. En sann svensk liberal
Tror du verkligen att Putin var så naiv när han "endorsade" Trump? Kanske tror Putin att de kan bli bästisar?
Kina är motståndare till Ryssland. Men sådan som spelar enligt reglerna, i motsats till USA.

Du har en barnslig syn på världspolitik, där manliga män för vilka "respekt!" är viktigast ska göra upp man mot man i en gränd, annars är det inte rättvist. Kina agerar naturligtvis "enligt reglerna" för att de ännu inte är tillräckligt starka. För du tror väl inte att Kina, eller för den delen Ryssland, skulle vilja ha en "multipolär värld" om de själva vore i USA:s styrkeposition?
Putin "endorsade" förmodligen Trump för att han tjänar på debatten Trump skapar. Sedan tror jag säkert att de skulle komma bra överens, men Trump kan inte mäta sig med Putin intellektuellt, det kan inte ens förälskade fanboys tycka.

Jag tror du är ensam här om att tycka att jag överanalyserat klippet.

Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Så vitt jag vet vill Donald Trump ha bättre relationer med Ryssland, men av att döma av denna annons så kan man ju undra om så faktiskt är fallet längre. Den ende republikanske presidentkandidat som uttryckligen har sagt att han vill beväpna västukrainska nynazister så att de kan fortsätta att folkmörda nyryssar i östra Ukraina är dock John Kasich:

http://www.nytimes.com/2016/03/04/us/politics/transcript-of-the-republican-presidential-debate-in-detroit.html

Om det står mellan att vara populär hos amerikanska folket och populär i Kreml vet jag vad jag skulle välja om jag ville bli president i USA... Men jo, det finns en öppning för en konstruktiv politik gentemot Ryssland med Trump som president, det förnekar jag inte och det skulle jag välkomna.

Förstår dock inte hur du kan påstå att Kasich är den ende som uttryckligen har sagt att han vill skicka vapen till Ukraina, det finns ju hur mycket uttalanden som helst på nätet från republikanska kandidater som sagt just detta. En av många sammanställningar:

http://freebeacon.com/national-security/arming-ukraine-where-the-2016-hopefuls-stand/

Kasich är relativt sett snarare mjuk för att vara republikan, vilket syns på uttalandet om Iran-avtalet där han inte är lika aggressiv som Cruz/Rubio.
2016-03-17, 08:42
Medlem
Continental Ops avatar
Man brukar väl säga att för att man ska bli riktigt känd eller stor i media måste man börja med att bråka med media och sedan efter ett tag sker någon slags acceptans, lite som Sean Penn förr i tiden.

Det känns lite som Trump jobbar så nu. Det var otroligt kul det där när han blev intervjuad på Fox soffprogram och först i slutet säger i förbigående att han skippar den där debatten, det var lite dålig info innan, det har varit så många ändå ... Fan vad snopna de såg ut

Jag såg klart sista debatten igår, kul att de iaf frågade två kandidater om klimatet. Jag visste redan att Rubio är en hora men det var intressant att höra att Kasich faktiskt inte var en total förnekare av klimatförändringar.

Det var oxå en intressant grej där angående kampanjfinansieringen. Trump slirade ju lite där och sa att han bara har bestämt att han ska självfinansiera fram till nomineringen, sen sa han ju att "I haven made a decision yet" eller nåt sånt. Oaktat hur det nu är med hans self funding hittills så är ju det där en principiellt oerhört viktig fråga. Skulle han börja ta emot stålar från stora bolag i det skedet så är det ju bara bullshit alltihop, särskilt när han sa att "the system is wrong" Även Cruz hakade på med en massa svammel om att Washington är korrumperat. Ruggigt mkt hyckleri i den där frågan alltså.

Det ska iaf bli intressant att se hur Trump gör sen när han blivit nominerad.
2016-03-17, 09:08
Medlem
Gwahas avatar
Ny reklamfilm där Hilary Clinton portreras som hund:

https://www.youtube.com/watch?v=FUE2fW6EYKA
2016-03-17, 09:58
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
JÅ och andra kan väl gorma på ganska bra på sina olika torgmöten trots numerärt underläge.
För att inte tala om Ekeroth, ser du honom som en "blatte"?
Ekeroth är halvjude, så ja, han är blatte, dock bara halvblatte. Sedan definieras man inte som blatte om man gormar och skriker högt (i så fall är väl alla svenska fotbollshuliganer blattar också), utan det finns faktiskt vissa kriterier, och Donald Trump uppfyller flertal, bland annat när Trump mobbade Rosie O'Donnell för att vara en "fat ugly pig"; det där är en exklusiv blattegrej (INGEN svensson säger så till en kvinna på riks-TV! Finns en bra anledning till att Bill Maher kallade honom nyligen, "Andrew Dice Trump" Och blattigare än juden Andrew Dice Clay blir man inte), och 1970-tals Donald Trump när han precis tog över Trump Organization och snackade och betedde sig som en WASP, var nog inte i närheten lika benägen att vara så ärlig (blattedygder omfattar ärlighet, "balls" osv).

Sedan började Trump hänga med saudishejker (Prince Alwaleed bin Talal) när han fick ekonomiska problem under början av 90-talet, och senare med italienska gangsterbossar och judiska miljardärer (Carl Icahn), och numera bryter han som dem och har mer eller mindre samma blattementalitet:

Donald Trump walks out over questions about his mafia connections during BBC Panorama interview:
http://www.independent.co.uk/news/world/americas/donald-trump-walks-out-over-questions-about-his-mafia-connections-during-bbc-panorama-interview-8695 855.html

Trump challenged over ties to mob-linked gambler with ugly past:
https://www.yahoo.com/politics/trump-challenged-over-ties-to-mob-linked-gambler-100050602.html

Bianna Golodryga i Yahooklippet ovan, som för övrigt är mycket vacker, är också judinna. Trump måste väl ha märkt vid det här laget hur mediajudarna attackerar honom?

Hur som helst: att påstå att Donald J. Trump inte är en blatte vid det här laget, det är bara förnekelse. Trump är alldeles för cool och rolig för att placeras i WASP-facket.

Citat:
Så vitt jag vet vill Donald Trump ha bättre relationer med Ryssland, men av att döma av denna annons så kan man ju undra om så faktiskt är fallet längre.
Man skall inte misstolka det klippet. Trump vill givetvis ha goda relationer med Putin, och det gäller fortfarande. Det klippet var dock ganska klockrent och Trump kunde inte motstå frestelsen att dissa Hillary genom att visa Putin köra judo och sedan skratta åt Hillary. Kan man dock läsa mellan raderna så förstår man att Trump inte likställer Putin med ISIS, utan snarare menar Trump att Trump är rätt man att förhandla med Putin, medan Hillary Dawg är för svag och katastrofal för både Putin och ISIS.

Citat:
Den ende republikanske presidentkandidat som uttryckligen har sagt att han vill beväpna västukrainska nynazister så att de kan fortsätta att folkmörda nyryssar i östra Ukraina är dock John Kasich:

http://www.nytimes.com/2016/03/04/us/politics/transcript-of-the-republican-presidential-debate-in-detroit.html
Kasich är ett jävla svin. Han framställer sig själv som en godhjärtad republikan som vill hjälpa de fattiga amerikanerna med socialbidrag, och han har till och med tillåtits ha en rationell och vetenskapligt förankrad position i klimatfrågan av hans AIPAC-sponsorer (detta eftersom de hoppas på att han kommer locka till sig de fåtal intelligenta republikanska väljarna, och kanske till och med en hel del demokrater som har tänkt rösta på Trump), men i grund och botten är han samma krigshetsande/folkmördande Dubya-style kandidat, köpt och sponsrad av judemaffian och det industruella militärkomplexet, som vill ha konfrontationer med Ryssland över icke-problem.

Citat:
Kent Ekeroth är ju för i Sheol jude – såklart är han en blatte!
Så är det. Great minds think alike, motherfucker. Jag tänkte faktiskt skriva just halvblatte igår men skjöt upp svaret, och senare ser jag dig posta ungefär samma sak. Att vissa medlemmar här ens ska behöva ställa den självklara frågan huruvida Ekerothbröderna är blattar eller ej...
Senast redigerad av EliasAlucard 2016-03-17 kl. 10:06.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in