Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-12, 16:47
Medlem
En sak som Adam Baldwin (...konservativ skådis som stött GamerGate) påpekade.

DONALD TRUMP: I watched Pam prior, and it looks like she's just taunting everybody. What is she doing? Drawing Mohammed and it looks like she's taunting people...

What are they doing drawing Mohammed? Isn't there something else they can draw? They can't do something else? They have to be in the middle of Texas and on Mohammed?

You know, I'm one that believes in free speech, probably more than she does. What's the purpose of this? She's taunting them...

I don't know, maybe she likes risk. What the hell is she doing?

jävla konstigt syn han hade för ett år sedan.
2016-03-12, 16:47
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
[quote=Lille.Stockholm|56629499Det var mycket förvånande för mig att media försvarade de som störde Trumps rally [/QUOTE]
Tycker du? Media fungerar likadant överallt. Precis på samma sätt som svensk slaskmedia skyller våld mot sverigedemokrater på Sverigedemokraternas retorik så skyller amerikansk slaskmedia våld mot Trumpsupportrar på Trumps retorik, och på så sätt tar dom bort det personliga ansvaret dessa jävla idioter har för sina egna handlingar.

Samma IQ-befriade pajasar som söker sig till journalistyrket överallt i världen.
2016-03-12, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag anser att alla skall få yttra sig och att ingen skall bli hindrad från att yttra sig oavsett vad man tycker om den andres tankar, idéer eller ideologi.
Exakt. Och Trump tycker att yttrandefriheten bör skyddas = de som hindrar andra att yttra sig fritt, bör få stryk
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Tycker du? Media fungerar likadant överallt. Precis på samma sätt som svensk slaskmedia skyller våld mot sverigedemokrater på Sverigedemokraternas retorik så skyller amerikansk slaskmedia våld mot Trumpsupportrar på Trumps retorik, och på så sätt tar dom bort det personliga ansvaret dessa jävla idioter har för sina egna handlingar.

Samma IQ-befriade pajasar som söker sig till journalistyrket överallt i världen.
Ja, jag tycker faktiskt, att amerikansk media håller en bättre standard.
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-03-12 kl. 16:55.
2016-03-12, 16:56
Medlem
-Obi-Wan-Kenobi-s avatar
Tycker allt slödder som protesterade mot Trump för att han är enligt dom en rasist är ett gäng idioter. Jag kan tänka mig att alla dom stödjer t.ex. Obama. Obama själv är ju den största rasisten då han t.ex. bidrar till att kristna utrotas i mellanöstern, men även på hemmaplan. Inte bara det så stödjer Obama ISIS som är ett gäng terrorister som avrättar folk pga etnicitet och politisk hållning.

Och sen kan man gå mycket djupare och säga att Obama tillhör samma politiska elit i USA som rent allmänt alltid varit rasistiska inte bara i USA men även ute i övriga världen.

Så svarta i USA som säger att Trump är rasist är lika mycket rasister själva då de stödjer amerikanska politiker som i sin grund alltid är någon form av rasism eller diskriminering.

Idioter.

Tror att USA kommer gå under för eller senare för att folket är bara så otroligt korkade. De bråkar pga allt möjligt där nere. Allting som kan vara ett problem i USA har blivit ett problem sedan länge tack vare deras kollektiva idioti.
2016-03-12, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Obi-Wan-Kenobi-
Tycker allt slödder som protesterade mot Trump för att han är enligt dom en rasist är ett gäng idioter. Jag kan tänka mig att alla dom stödjer t.ex. Obama. Obama själv är ju den största rasisten då han t.ex. bidrar till att kristna utrotas i mellanöstern, men även på hemmaplan. Inte bara det så stödjer Obama ISIS som är ett gäng terrorister som avrättar folk pga etnicitet och politisk hållning.

Och sen kan man gå mycket djupare och säga att Obama tillhör samma politiska elit i USA som rent allmänt alltid varit rasistiska inte bara i USA men även ute i övriga världen.

Så svarta i USA som säger att Trump är rasist är lika mycket rasister själva då de stödjer amerikanska politiker som i sin grund alltid är någon form av rasism eller diskriminering.

Idioter.

Tror att USA kommer gå under för eller senare för att folket är bara så otroligt korkade. De bråkar pga allt möjligt där nere. Allting som kan vara ett problem i USA har blivit ett problem sedan länge tack vare deras kollektiva idioti.

Trams. Enbart vita är "rasister".

"Idioterna" kan stoppa fler valmöten. "Idioterna" kan göra samma sak på valdagen i november. De förstår saker och ting mycket bättre än vad du gör.
2016-03-12, 17:00
Medlem
Jävlar vilket stöd i Ohio han kommer vinna staten by far.

https://www.youtube.com/watch?v=4lH2vuaN384
2016-03-12, 17:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Exakt. Och Trump tycker att yttrandefriheten bör skyddas = de som hindrar andra att yttra sig fritt, bör få stryk

Han har påstått att demonstranter som inte har varit våldsamma skall ha varit det för att på så sätt rättfärdiga att hans egna anhängare skall få använda fysiskt våld ja, våld är inte lika yttrandefrihet.

[Tillagt]

Exemplet jag syftar till är en verklig händelse där poliser grep den som vart slagen men gjorde ingenting med den som slog, dessa poliser blir just nu granskade då hela förloppet finns på film.
2016-03-12, 17:02
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Så har nu har läst på. Men du har inget att säga om "enväldighet"?

Försöker du rättfärdiga detta med att det ska vara mexikaner, d.v.s sådana som inte är medborgare i landet? Jag förstår inte riktigt.

Lite pikant att du underlåter att nämna att gott om Bernie-bros också deltar.
Jag förstår faktiskt inte vart du vill komma.

Min uppfattning är fällande:

1) Ja USA:s president är inte enväldig, utan delar makten med kongressen och högsta domstolen - och det gäller naturligtvis även DT om han blir vald - vad är det med det?

2) Det är för djävligt att valmöten som Trumps Chicagomöte störs av huliganer - och sedan kan mannan naturligtvis fundera över vilka grupper som gjorde det. Jag var inte där, utan får förlita mig på mediauppgifter, och där har det framkommit att det verkar funnits mexikaner i mobben som ogillade Trumps uttalanden om Mexico.

Detta behöver du natuligtvis inte hålla med om - men om du vill diskutera, så kan du väl vara tydlig över exakt vad du inte håller med om?
2016-03-12, 17:03
Medlem
-Obi-Wan-Kenobi-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Trams. Enbart vita är "rasister".

"Idioterna" kan stoppa fler valmöten. "Idioterna" kan göra samma sak på valdagen i november. De förstår saker och ting mycket bättre än vad du gör.

Vad snackar du om? Uppernbarligen förstår de ingenting då de får stöd av George Soros, som är en rasist själv som medvetet utnyttjar denna grupp idioter för att starta raskrig till hans egna fördel så han kan bryta loss USA i dysfunktionella folkgrupper. Divide and Conquer
2016-03-12, 17:04
Medlem
Klippen från gårdagens störningar av Trumps rally visar att många Bernie bros lyckats leta sig dit mellan haschrusen. Någonstans så är det ändå glädjande att dessa på alla sätt totalt misslyckade stollar i alla fall lyckats göra ett avtryck i sina liv. Efter den obligatoriska överdosen så kan det på deras gravstenar stå : One time I interrupted Donald Trump..

Att Bernie bros joinar BLM-slöddret understryker hur ryggradslösa dessa vita så kallade antirasister är och alltid kommer förbli. Efter BLM-slöddrets attack på Bernie så borde de rakryggat tagit aktiv ställning mot dessa domestic terrorists men istället så ber de om nåd och pekar ut en " riktig rasist " som BLM borde ge sig på istället för stackars gamla Bernie som fjäskat för svarta hela sitt liv..
2016-03-12, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Han har påstått att demonstranter som inte har varit våldsamma skall ha varit det för att på så sätt rättfärdiga att hans egna anhängare skall få använda fysiskt våld ja, våld är inte lika yttrandefrihet.

[Tillagt]

Exemplet jag syftar till är en verklig händelse där poliser grep den som vart slagen men gjorde ingenting med den som slog, dessa poliser blir just nu granskade då hela förloppet finns på film.

Vad pratar du om?

Han som slog till afrosvensken är gripen. Men menar du att afrosvensken ska komma undan med sitt beteende, det vill säga vill du se samma sak som i Chicago överallt?

Man vet aldrig med dig. Man kan tro att du sitter och ljuger rakt av.

Och nu kommer du igen med "yttrandefrihet" - du menar alltså att det som hände i Chicago var vad yttrandefrihet handlar om?

Tala ur skägget.
2016-03-12, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Att Bernie bros joinar BLM-slöddret understryker hur ryggradslösa dessa vita så kallade antirasister är och alltid kommer förbli. Efter BLM-slöddrets attack på Bernie så borde de rakryggat tagit aktiv ställning mot dessa domestic terrorists men istället så ber de om nåd och pekar ut en " riktig rasist " som BLM borde ge sig på istället för stackars gamla Bernie som fjäskat för svarta hela sitt liv..

Det gör det verkligen inte. Om du vore ryggradslösa skulle de stödja mobben genom facebook. Men de var faktiskt där och deltog också.

Varför i hela världen skulle de ha tagit ställning mot några som de håller med 100% och vars agerande de vill rättfärdiga och härma? De flesta Bernie-bros har inga klagomål på att BLM störde Sanders möte. Det har inte hänt fler gånger till exempel.

Du behöver lära dig tänka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in