Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-12, 14:43
Medlem
trailblasers avatar
Okej, jag har inte följt den här tråden så noga men har följt Donald och resten av spektaklet ganska noga.

Är jag ensam om att riktigt gilla Trump, och tro att han faktiskt kan göra riktig skillnad?
Kolla bara på den här muren, om detta är det enda lyckas genomföra som president, så kommer det ändå vara något av det allra viktigaste som genomförts för USA:s ekonomi i modern tid.
2016-03-12, 14:51
Medlem
trailblasers avatar
Ska bli intressant att se hur The Young Turks lyckas vrida det som hände i Chicago till Trumps nackdel...
2016-03-12, 14:53
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Det är inte spelbolag som sänker eller höjer oddsen, utan de som spelar. Vissa tydligen köpte medias "it's all Trumps fault"
Det beror helt på vilken typ av spelform, de jag refererar till är inte spelbörser utan spelbolag där husen ställer fasta odds.

Vem köpte "It's all Trumps fault" menar du?
Senast redigerad av Hogdal 2016-03-12 kl. 15:08.
2016-03-12, 14:59
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
EU parlamentets president Martin Schulz :

-Schulz: Verken Europa eller USA vil ha Trump

-– Trump tilhører disse folkene som vi også har her i Europa, som har en syndebukk på lur i alle saker, men som aldri har konkrete løsninger, sier Schulz til den franske fjernsynskanalen iTele.
– Ærlig talt så foretrekker jeg en annen kandidat, sier Schulz og refererer i intervjuet til Demokratenes Hillary Clinton.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2016/03/12/195205120/schulz-verken-europa-eller-usa-vil-ha-trump

Sååå..., börjar EU ha synpunkter på vem USA`s befolkning skall välja..?
(hoppas det skrivs om detta i staterna)
Anmärkningsvärt. Och naturligtvis i än högre grad kontraproduktivt om han nu inte vill se Trump vid makten. Ingen amerikan lär uppskatta att en europé talar om för dem vem eller vad amerikanerna vill ha.
2016-03-12, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Varför är ens negrerna och vänstertomtarna där och stör? Kan de inte skapa sig ett eget Rally istället, eller är de för dumma för det?

Bara förstöra, det är vad de vill.

Jag börjar undra om du har för vana att skriva skämtinlägg.

Du undrar varför de är där? De är där för att störa och i slutänden stoppa att han håller något valmöte. Målet är att om detta ger medvind för dem så vill de kunna stoppa alla valmöten han ska hålla.

Du förstår, bara för att de som stoppar möten i t.ex. Kina har uniformer på sig betyder inte att det är någon skillnad.
2016-03-12, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nja, det som är viktigast där borta är väl den andra grundlagen? (bärande av vapen)

Visst, den första grundlagen är jätte viktig osv men de har andra grundlaggar som är lika viktiga även om vissa grupperingar (oavsett politisk tillhörighet) anser att att de andra är viktigare än rätten att yttra sig om såväl politiker, andra medborgare och staten.

Oj, titta på Hamstern. För några sidor sedan var 1st amendment väldigt viktigt. Nu plötsligt, när liberaler varit i aktion, då var det inte lika viktigt längre.

Det finns en lärdom här. När liberaler pratar om hur viktiga grundlagar och mötesfrihet etc. är så ljuger de. Det är spel för gallerierna. Vi ser det med Clodius också. Han sitter och spekulerar i att Trump skulle vara ett hot mot grundlagarna. Nu? Nu är han knäpptyst.
2016-03-12, 15:42
Medlem
Ser bra ut i Ohio verkar komma extremt mycket folk på mötet nu. Många vita fans lär inte bli problem.

Tror faktisk Trump kan ta hem Ohio.

https://www.youtube.com/watch?v=4lH2vuaN384
2016-03-12, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Klippen är nog äldre än så, SNL började dock ladda upp sin backkatalog 2013, första klippet från säsong 27 andra från säsong 37. Nuvarande säsong torde vara 41.
Tack, du har rätt. Det är från 2002.
2016-03-12, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du menar att det inte finns de idioter som anser att vissa grundlaggar är viktigare än andra eller som rent av vill ta bort vissa grundlagar?

Jag tror knappast du har möjligheten att tala åt alla som lever i USA så jag vågar sätta allt jag äger på att det finns någon eller några (på höger eller vänster kanten) som anser att den andra grundlagen är viktigare än den första eller den fjärde.
Det finns några, men det var inte det du menade i det första inlägget.

Sedan tror jag att Trump vinner enormt bland vanliga liberaler/demokrater pga det som hände.
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Det beror helt på vilken typ av spelform, de jag refererar till är inte spelbörser utan spelbolag där husen ställer fasta odds.
Hm, visste inte det. Trodde att oddsen bara beror på spelarna (förutom de ursprungliga)
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Vem köpte "It's all Trumps fault" menar du?
Spelarna.
Det var mycket förvånande för mig att media försvarade de som störde Trumps rally
2016-03-12, 16:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Yttrandefrihet à la OndaHamstern.

Det bevisar bara din egna dumhet.

Jag anser att alla skall få yttra sig och att ingen skall bli hindrad från att yttra sig oavsett vad man tycker om den andres tankar, idéer eller ideologi.
2016-03-12, 16:42
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Oj, titta på Hamstern. För några sidor sedan var 1st amendment väldigt viktigt. Nu plötsligt, när liberaler varit i aktion, då var det inte lika viktigt längre.

Det finns en lärdom här. När liberaler pratar om hur viktiga grundlagar och mötesfrihet etc. är så ljuger de. Det är spel för gallerierna. Vi ser det med Clodius också. Han sitter och spekulerar i att Trump skulle vara ett hot mot grundlagarna. Nu? Nu är han knäpptyst.

Nu syftade jag till andra som tycker att det finns viktigare grundlagar än yttrandefrihet. (även om jag kanske var otydlig)
2016-03-12, 16:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
När grundlagen sviktar eller fallerar träder det "andra tillägget" automatiskt in. Är det logiskt för dig?

Poängen är denna, att det är såhär folk med sunt förnuft resonerar. Sen att det finns de som tycker rätten att bära vapen står över allt annat känns lite som en pseudodebatt a la svensk MSM.

Och när det är det andra tillägget som fallerar?

Med det sagt så finns det med garanti de som anser att vissa tillägg bör begränsas för alla förutom de själva (ja de finns bland både demokrater och republikaner)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in