Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-04, 20:42
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigma:R
Det ser ut som att Trump tar en ovanligt progressiv linje i tortyrfrågan.

http://www.wsj.com/articles/trump-reverses-his-stance-on-torture-1457116559

Tyvärr kan jag inte läsa hela artikeln
Fan det här var dåliga nyheter! Jag ser fram emot att Trump folkmördar allt vad ISIS heter. Förhoppningsvis säger han bara så för stunden för att blidka skitnödiga typer och andra moraltöntar ā la Michael Hayden och liknande feminiserade mainstreamtänkare, och när han väl blir president (vilket vi alla vet är oundvikligt vid det här laget), då bestraffar han islamoterrorister ordentligt och utplånar deras familjer skoningslöst (vilket innebär att hela MENA blir muslimfritt till slut ).

Så här snackar en ledare av badass, episka mått:

Donald Trump defends call for targeting terrorists' families:
https://www.youtube.com/watch?v=uu4IC-UAIzY

Nattens Fox News debatt var kanske den bästa, och faktiskt rätt rolig när Trump skämtade om sin kukstorlek, när Rubio drog yogaskämtet (vilket var bra och kvicktänkt måste jag erkänna), och så vidare.

Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Haaretz har skrivit en intressant artikel om hur Trump riskerar att förstöra det nuvarande upplägget mellan Israel och amerikanska republikaner.
Detta är dock bra nyheter. Får hoppas att så sker. USA är inte ensamma Tyskland under 1930-talet; judarna kan inte starta ett världskrig mot världens mäktigaste militärmakt. Det bästa som kan hända USA och västvärlden är om Trump lyckas bryta sig fri från Azraelstaten.

Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
http://www.haaretz.com/world-news/u-s-election-2016/1.706970http://www.haaretz.com/world-news/u-s-election-2016/1.706970

Tycker att det alltid är roligt att läsa Haaretz. Utgångspunkten är alltid frågan om det är bra för judarna. Republikan idag, Demokrat imorgon beroende på dagsbehovet. Min dröm är ju att nån svensk politiker skulle börja med nåt liknande koncept för oss svenskar. Stiga upp på morgonen, stå framför spegeln och fråga sig vad som är bra för svenskarna. Sedan rösta därefter i riksdagen.
Fast Haaretz är ändå en vänstertidning, och jag känner till att många fanatiska zionistjudar inte gillar Haaretz eftersom den uttrycker en del Israelkritik.

Instämmer för övrigt om att det var bra tryck i Michigan. Publiken rockar loss med Trump där.

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Aha.., såg lite på det. Så samma standard över hela landet (bla matematik), om jag begriper det rätt..?

Vad är iden med att skrota det ?
Nu är jag visserligen en stark förespråkare av standarder, eftersom standardisering är generellt sett något bra (standarder, och inte pengar, får världen att rulla), men det här är faktiskt något positivt, eftersom Trump menar att Washington DC (alltså den genomruttna och profitkorrumperade amerikanska regimen), inte skall ha något att säga om hur skolor undervisar, och att utbildningen bör ske lokalt. Trump's skäl till detta är förmodligen en pengafråga då gubben är en snåljåp som inte vill finansiera education department med skattepengar, men samtidigt kan nog ingen, om du frågar mig, anklaga Trump för att vara "diktator" pga hans motstånd mot Common Core, eftersom detta innebär att Trump inte kommer tillåta att regeringen tvingar på någon statlig indoktrinering eller annan statspropganda över skolverket, och att delstater och län i USA mer eller mindre lär ut vad de vill. Antagligen kommer detta på en del håll innebära "intelligent design" och liknande pseudo-vetenskapligt trams, men det kommer även innebära en hel del kunskapsvariation och högre konkurrens mellan olika college osv, vilket i sin tur innebär att man kommer att kunna se vad som funkar och inte funkar, istället för att kunskapsnivån stagnerar av en ineffektiv byråkratisk mall som rådande standard för alla skolor i USA.

Med det sagt så är iGnoransen stark i Amerikwa.
Senast redigerad av EliasAlucard 2016-03-04 kl. 20:50.
2016-03-04, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Vad tror vi om Mitt Romneys förslag, om att alla de andra kandidaternas väljare ska rösta för Rubio i Florida är det möjligt?.

guvenören i florida gillar inte rubio, folket gillar inte rubio. han skiter i floridans helt och hållet, han röstar minst av alla senater. GOP är i gridlock. rubio är irrelevant, kasich har inte en chans, det är försent. det ENDA dom kan göra är att ha en brokered convention och det är bara för att förstöra Trumps nominering.

om dom nekar trump nomineringen, så kommer GOP att splittras och det finns inte en chans att dom vinner över hillary. det kommer inte på frågan hos GOP, dom har inte råd att förlora ett till val. dom sitter fast i gridlock..väldigt svår situation. skulle trump starta ett eget party så är det över för GOP också, dom har inte en chans.

om trump hade ett eget party så skulle chansen att kunna slå hillary väldigt liten tror jag, om det inte sker ett mirakel
2016-03-04, 20:55
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Aha.., såg lite på det. Så samma standard över hela landet (bla matematik), om jag begriper det rätt..?

Vad är iden med att skrota det ?

Standarden är otroligt dålig, framförallt metoderna. Det finns mycket att läsa om Common Core, och det mesta hårresande.

Gör en bildsök på google eller en sökning på youtube och du kommer få en liten uppfattning om vad det handlar om.
2016-03-04, 20:56
Medlem
Trump var ny på mellanöstern och Iran- Irak och olja i dagens tal i Cadillac.
Han blir bara bättre och bättre! I love him!
2016-03-04, 20:58
Bannlyst
Här är intervjun med Bill O´Reilly strax efter debatten.
https://www.youtube.com/watch?v=Zdp5tGmAdiE
5:20 in säger Trump " I don´t want to run as an independent." Han vill alltså inte ställa upp som en oberoende kandidat. Vad kommer han göra om han inte blir den nominerade, bli en affärsman igen?
2016-03-04, 21:01
Medlem
Oavsett hur det slutar för Trump och för den delen Sanders hos Demokraterna så har det här valet verkligen skakat eliten i dess grundvalar. De är inte dummare än att de inser att om dessa två herrar kan nå så långt så kan det mycket väl dyka upp liknande och kanske ännu starkare outsiders framöver. I synnerhet om arbetarklassen och medelklassen fortsätter att få det sämre och det finns väl egentligen ingenting som tyder på att den trenden kommer att brytas..

Eliten i båda partierna är verkligen vedervärdiga. Sitter där i New York,Los Angeles,Florida och har oändligt mycket mer gemensamt med varandra än med sina så kallade kärnväljare ute i landet..

Vart fjärde år beger de sig från sina elfenbenstorn ut i landet och försöker lura i människorna att de har deras bästa för ögonen. Så fort valet är avklarat så drar de som en avlöning och tiden till nästa val ägnar de åt att förakta folket i vad de hånfullt kallar fly over states..

Sen står de där panikslagna och undrar varför människor helt sonika vägrar att rösta på deras godkända kandidater oavsett hur mycket pengar som pumpas in i deras kampanjer. Go figure..
2016-03-04, 21:07
Bannlyst
det absolut allra bästa vore om bernie och trump supportrar joinade forces och totalt massakerade clinton och alla neocons i GOP. fast det hade nog inte fungerat i praktiken haha, snarare all out war.

i media på fox och cnn så undrar dom vad "the establishment" är för något...dom förstår inte att det är dom själva! lol! eller så förstår dom det men dom är så fruktansvärt rädda!
Senast redigerad av M1s4n7hr0p3 2016-03-04 kl. 21:10.
2016-03-04, 21:11
Medlem
Om fyra timmar ska han landa och tala i en flyghangar i New Orleans. Trump är ett energifenomen!
2016-03-04, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Trump var ny på mellanöstern och Iran- Irak och olja i dagens tal i Cadillac.
Han blir bara bättre och bättre! I love him!

Han sa ungefär: USA har avskaffat IRANs ärkefiende IRAK - Så nu är USA ansvariga för vad som händer med IS "som stöds av Iran och Libanon".. Han påstår att USA har förändrat den politiska geografin i mellanöstern och därför är indirekt ansvariga för IS framfart .

Undrar när han upptäcker att IS är en konstrux av USA/Israel

Och det har han ju rätt i.
(man kan inte begära att en amerikan förstår att IS är Wahabister från framförallt SauidiArabisk ideologi - i det här fallet är Iran de snälla killarna - ety Iran hatar SaudiAraber)
Senast redigerad av Grobil 2016-03-04 kl. 21:27.
2016-03-04, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Om fyra timmar ska han landa och tala i en flyghangar i New Orleans. Trump är ett energifenomen!

fattar inte hur han gör det! varenda jävla dag nästan har han varit och gjort något! enligt hans doktor så har han sjukt bra hälsa
2016-03-04, 21:25
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Han sa ungefär: USA har avskaffat IRANs ärkefiende IRAK - Så nu är USA ansvariga för vad som händer med IS "som stöds av Iran och Libanon".. Han påstår att USA har förändrat den politiska geografin i mellanöstern och därför är indirekt ansvariga för IS framfart .

Undrar när han upptäcker att IS är en konstrux av USA/Israel

Och det har han ju rätt i.

Fast daesh är ganska hatade av Iran, detta är extra tydligt då de har erbjudit att hjälpa till att slåss mot dem samtidigt så är väl daesh närmre vänner med Saudiarabie än Iran.

Så på den punkten så tycker jag att han är oinsatt.
2016-03-04, 21:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1s4n7hr0p3
fattar inte hur han gör det! varenda jävla dag nästan har han varit och gjort något! enligt hans doktor så har han sjukt bra hälsa

Jag har för mig att han doktor erkände efteråt att Trump sa åt honom att sägs det så men att det egentligen handlar om att han inte har några fysiska sjukdommar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in