Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-03, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Cruz gjorde det en riktig politiker ska göra vilket är att göra allt för vinna om du så behöver ge 100$ till varje person för att de ska rösta.

Om Trump tror att han kommer vinna valet genom att få mest media utrymme så kommer han att förlora väldigt många val framöver. Primary är ett testval det är samma personer nästan som röstar varje år. Man måste gå ut och träffa dem samt nästan gå ner på knä för att de ska rösta på en. Och det är vad Cruz gjort om du tittar vilka som rösta i Iowa så är det äldre personer, resten skiter i det och då måste man ha ett bra ground game.

Trumps taktik fungerar bra i national election men inte i Primary vilket är ett väldigt stort misstag från hans team.

Bush satsade 5.000 DOLLAR per röst. Det är så jävla vidrigt att se hur bankerna stoppar pengar i fickorna på sina kandidater.

Men det är roligt att tre kandidater, Sanders Trump och Cruz inte är etablissemangskandidater. Vinner någon av dem så korrumperas dem säkert tids nog ändå. Men detta är nog första gången en kandidat som inte stöds av de stora bank och mediaklanerna har chans att vinna.
2016-02-03, 16:43
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Hahaha Trump på twitter:

Gillar Trump men det går fan inte att ha en president som ej klarar av att saker inte går hans väg.
Cruz fuskade och betedde sig vidrigt, så det är helt legitimt.
2016-02-03, 16:45
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Rand Paul hoppar av. Ska bli intressant att se var dessa väljare går.
Vilka väljare

Men jag antar att en del går till Kasich.
2016-02-03, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Valet kommer givetvis inte att göras om, men utan tvivel var ju detta ett medvetet och fult fusk.

Det kommer ju dock inte att fungera en gång till, inte ens i Texas. Cruz har redan spelat alla sina kort, till och med fuskat, hans tid i rampljuset kan nog ses som över nu.

Visst kan jag hålla med om att valet inte kan/bör göras om men fusk har skett och hade han varit idrottare hade han strukits från denna "deltävling". Att gå vidare som ingenting skett är givetvis helt ohållbart.
2016-02-03, 16:56
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Vilka väljare

Men jag antar att en del går till Kasich.
Varför Kasich av alla? Jag tror Pauls stöd främst består av övervintrade fanatiker från hans fars kampanj och att dessa inte är sugna på att rösta på någon annan än Paul. Jag tror alltså att de går till soffan.

Jag skrev i ett tidigare inlägg att etablissemangsrösten i Iowa var 36 procent, men då räknade jag in Pauls 4 procent som jag egentligen inte tror tillhör varken etablissemanget eller anti-etablissemanget som det företräds av Trump.

Sammanfattningsvis tror jag alltså att en ensam etablissemangskandidat får svårt att komma över 30 procent i stöd i något provval.
2016-02-03, 16:59
Medlem
freeriderXIIs avatar
Rubio är en docka åt etablissemanget. Och han är svag vad gäller den illegala invandringen.

Här några miljardärer som stöder honom

Här fler

Sheldon Adelson har dock inte gått ut och sagt vem han stöder. Kanske smart för det kan leda till att en kandidat förlorar röster.
2016-02-03, 17:05
Medlem
E.Merckxs avatar
Ben Carson säger om Ted Cruz fusk:

"criticized the winning Cruz camp of using “shameless tactics and dirty political plays" by fueling false rumors that Carson was dropping his presidential bid.

“There is no place for this kind of unethical behavior in our American political culture," Carson said in a statement Tuesday, "and it only intensifies my desire to work extremely hard to break down the ugliness in this system.”"

"Iowa caucusgoers at multiple precincts told the Register that Cruz representatives who gave speeches announced Carson was suspending his campaign."

http://www.usatoday.com/story/news/politics/onpolitics/2016/02/03/carson-feud-cruz-over-dirty-tricks-continues/79750036/
2016-02-03, 17:08
Medlem
moraltanten88s avatar
Har tråden behandlat hans retorik med att han lär sig senare?

Nuclear Triad hade han ingen aning om vad det är

Han vet inte skillnaden på de störta extremistgrupperna eller vilken religion de tillhör.

Han vet inte ens vilka länder som strider mot ISIS, hela mellanöstern är en stor islamistiskt hot enligt honom.

Hur ser ni på att han ska lära sig sen?
2016-02-03, 17:10
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Ben Carson säger om Ted Cruz fusk:

"criticized the winning Cruz camp of using “shameless tactics and dirty political plays" by fueling false rumors that Carson was dropping his presidential bid.

“There is no place for this kind of unethical behavior in our American political culture," Carson said in a statement Tuesday, "and it only intensifies my desire to work extremely hard to break down the ugliness in this system.”"

"Iowa caucusgoers at multiple precincts told the Register that Cruz representatives who gave speeches announced Carson was suspending his campaign."

http://www.usatoday.com/story/news/politics/onpolitics/2016/02/03/carson-feud-cruz-over-dirty-tricks-continues/79750036/
En vidrighet utan dess like från Sen. Cruz.

OT Är USA-Today en nyhetssajt där man bara får läsa typ 3 artiklar innan man måste bli medlem? Både New York Times och Washington Post är sådana och det är väldigt störigt.
2016-02-03, 17:17
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Varför Kasich av alla? Jag tror Pauls stöd främst består av övervintrade fanatiker från hans fars kampanj och att dessa inte är sugna på att rösta på någon annan än Paul. Jag tror alltså att de går till soffan.

Jag skrev i ett tidigare inlägg att etablissemangsrösten i Iowa var 36 procent, men då räknade jag in Pauls 4 procent som jag egentligen inte tror tillhör varken etablissemanget eller anti-etablissemanget som det företräds av Trump.

Sammanfattningsvis tror jag alltså att en ensam etablissemangskandidat får svårt att komma över 30 procent i stöd i något provval.
Politiken är en dålig kopia av hans fars, vet inte hur många libertarianer det gömmer sig i hans släptåg. Men hoppet till en establishmentkandidat som fokuserar på ekonomi snarare än kristen retorik är inte så långt som man kan förledas att tro.

Etablissemangsröstarna är ju olika många i olika stater, varför skulle 30% vara ett generellt tak? I NH är de över 40% t ex. Dessutom är Rubio ingen etablissemangskandidat av Bush-typ, han kan mycket väl också dra till sig många av Cruz röstare när han givit upp. När valet står mellan honom och Trump kan han enkelt nå över 50%.
2016-02-03, 17:18
Medlem
Baruch.Goldsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Valet kommer givetvis inte att göras om, men utan tvivel var ju detta ett medvetet och fult fusk.

Det kommer ju dock inte att fungera en gång till, inte ens i Texas. Cruz har redan spelat alla sina kort, till och med fuskat, hans tid i rampljuset kan nog ses som över nu.

Låt oss se vad som händer. Trump kommer inte släppa detta i första taget utan kommer se till att det hela avhandlas en, två och tre gånger i vartenda tv-kanal. Många frågor kommer behöva ges svar med andra ord. Därtill verkar även Carson villig att kämpa för upprättelse.
Senast redigerad av Baruch.Goldstein 2016-02-03 kl. 17:21.
2016-02-03, 17:23
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baruch.Goldstein
Låt oss se vad som händer. Trump kommer inte släppa detta i första taget utan kommer se till att det hela avhandlas en, två och tre gånger i vartenda tv-kanal. Många frågor kommer behövas ges svar med andra ord. Därtill verkar även Carson villig att kämpa för upprättelse.
Valet görs inte om, det ser jag som helt osannolikt. Men det blir en kortsiktigt vinst för Cruz som kan vändas till en förlust. Hans kampanj kommer få dras med fuskryktet nu. När det är dags för Carson att packa ihop är han kanske inte så sugen på att ge sin endorsement till en kandidat som stal väljare från honom på ett ohederligt sätt. Carsons väljare är en skatt som Cruz väldigt gärna lägger vantarna på, och de har han nog räknat kallt med. Får han inte dem får han inga alls skulle jag säga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in