Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-12, 21:27
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Så du tycker att det var dumt att Trump tog upp och tog tid för att använda ord på något så oviktigt då i alla fall då. Ok.

Eller är det bra att Trump tramsar runt med oviktigheter?
Vilka oviktigheter? Han bad "reportern" sitta ned och vara tyst. Det tog ungefär fem sekunder. Det har han råd att offra för att täppa till truten på en tråkig journalist. Det tycker jag var bra gjort. Att du känner dig kränkt och upprörd förstår jag, även om jag tycker det är lite väl bögigt av dig.
2017-01-12, 21:27
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Cohen och hans resa till Prag och att hans pass visade att han inte varit där sa både Trump och Cohen.

Jag tänkte precis samma sak när svamlet om Cohens pass och att avsaknad av en stämpel (ej styrkt btw, Cohen vägrar som bekant att visa upp sitt pass) dök upp både på Twitter och på Trumps presskonferens samt senare på FOX News - precis som att det skulle bevisa någonting?

Var enda medelsvensson som varit utanför 70-skyltarna vet att resor inom Schengen kan ske helt utan mer än någon sporadisk identitetskontroll, än mindre med stämpling av passet. Och Cohen reste in i EU/Schengen dvs Frankrike så sent som i Juli - det är styrkt.

Cohen kan alltså ha besökt vilket eller vilka andra Schengenland som helst under sin vistelse utan att ens behöva visa upp sitt pass vid något enda tillfälle.
2017-01-12, 21:35
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Nej, varför skulle jag tycka det? De har knappt några tittare kvar och förtroendet är minimalt. Runt 400 000 tittar på CNNs nyheter.

Har du någon källa på det? (Min fetning).
2017-01-12, 21:35
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Cohen kan alltså ha besökt vilket eller vilka andra Schengenland som helst under sin vistelse utan att ens behöva visa upp sitt pass vid något enda tillfälle.

Och när han chekar in på hotel då..?

(även om vi ofta står på olika sidor med Trump, menar du att du tror på denna "golden-shower" historia ?)
2017-01-12, 21:41
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

(även om vi ofta står på olika sidor med Trump, menar du att du tror på denna "golden-shower" historia ?)

Om man åker på hemligt möte med främmande makt torde man iaktta vissa försiktighetsåtgärder, så allt prat om CCTV och kreditkort verkar åtminstone för mig vara rent nys; sådant kommer man runt lätt om det behövs.

Däremot låter "kisshistorien" helt friserad för media och något som en seriös rapport troligen inte skulle tagit med oavsett om man hört rykten om det eller inte, då de relevanta delarna i rapporten för alla som kan tänka längre än kiss och bajs är hemliga kontakter med främmande makt.
2017-01-12, 21:42
Medlem
Ska bli intressant hur många röster Ben Carson får från demokraterna och hur många de vita kandidaterna får.

Något roligt att titta efter hur sjukt det här landet är och deras politiska partier.
2017-01-12, 21:45
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Har du någon källa på det? (Min fetning).

http://www.adweek.com/tvnewser/cable-network-ranker-week-of-january-2-2/316713
De har ökat sedan jag kollade upp dem sist, troligtvis beroende på valet och pissgate. Ligger runt 600 000 tittare. Ganska få. Folk saknar förtroende och hämtar information från alt. media.

Ganska låga siffror. Inte direkt så att folk i allmänhet påverkas av vad liberal MSMS håller på med.
2017-01-12, 21:47
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Ska bli intressant hur många röster Ben Carson får från demokraterna och hur många de vita kandidaterna får.

Något roligt att titta efter hur sjukt det här landet är och deras politiska partier.

Ja fast Ben Carson framstod ju som helt från vettet i utfrågningen, åtminstone om man jämför med både Mattis och Tillerson. Skulle inte direkt lita på honom att ta hand om något som helst med sina sagohistorier från hans uppväxt.

Förstår att Trump vill belöna honom för lång och trogen tjänst, men det är inte den skarpaste kniven i lådan (pun intended) vi ahr att göra med.
2017-01-12, 21:49
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Ärligt talat? När det gäller just Pissgate, nej det tror jag inte för ett ögonblick.

Men det är roligt att använda foliehattarnas Hillary är pedofil - rymdödla - klonad -MS-sjuk lönnmördare etc etc, ska vi kalla det, argumentationsmetodik mot dem själva.

Däremot utesluter jag inte att Putin/Ryssland mycket väl kan ha andra komprometterande uppgifter tillhanda på Trump som används eller kan komma att användas för att utpressa honom.

Jag tänker då främst på ekonomisk brottslighet, för den delen kan prostitution och narkotika också vara aktuellt.

Man ska ha i åtanke att Trump säkerligen har varit av intresse för Kreml/FSB i många år, till och med decennier.

Men filmer där Trump ligger och runkar i pissdränkta lakan? Nej - även om det naturligtvis vore svinkul om det var sant
Senast redigerad av DaEzz 2017-01-12 kl. 22:19.
2017-01-12, 21:56
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Om man åker på hemligt möte med främmande makt torde man iaktta vissa försiktighetsåtgärder, så allt prat om CCTV och kreditkort verkar åtminstone för mig vara rent nys; sådant kommer man runt lätt om det behövs.

Givetvis, är det högförräderi så är möjligheterna helt andra.

När det är sagt, så tror jag inte att Trump är en form av "manchurian candidate". Tvivlar även att han är så stor "Putin-fan", förutom i enskilda ämnen/intressen där USA och Ryssland har samma intressen.

Tex : terrorism, pengatvätt.., kriminalitet generellt sett...

Putin skulle säkert gärna vilja ha ett reellt närmande, Trump klarar sig utan det. Vi får väl se vad som sker..
2017-01-12, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Ja fast Ben Carson framstod ju som helt från vettet i utfrågningen, åtminstone om man jämför med både Mattis och Tillerson. Skulle inte direkt lita på honom att ta hand om något som helst med sina sagohistorier från hans uppväxt.

Förstår att Trump vill belöna honom för lång och trogen tjänst, men det är inte den skarpaste kniven i lådan (pun intended) vi ahr att göra med.

Ben Carson är en profil från det här valet.

Rex tillerson är jag inte 100% bakom än, tyckte hans svar var rätt mainstream och lät inte precis som någon expert på jobbet han ska ta.

Det är något mer bakom Rex tillerson än att Trump tycker att han är en kvalificerad kandidat. Tycker att det var klart att han saknar något för att ta SEC jobbet.
2017-01-12, 22:06
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ärligt talat? När det gäller just Pissgate, nej det tror jag inte för ett ögonblick.

Men det är roligt att använda foliehattarnas Hillary är pedofil - rymdödla - klonad -MS-sjuk lönnmördare etc etc, ska vi kalla det, argumentationsmetodik mot dem själva.

Däremot utesluter jag inte att Putin/Ryssland mycket väl kan ha andra komprometterande uppgifter tillhanda på Trump som används eller kan komma att användas för att utpressa honom.

Men filmer där Trump ligger och runkar i pissdränkta lakan? Nej - även om det naturligtvis vore svinkul om det var sant
Glöm inte Pizzagate! Där ett Trumpfan började skjuta inne i en pizzeria i tron om att det var Hillarys hemliga pedofilbordell:
http://www.svd.se/undersokte-falskt-clinton-rykte--oppnade-eld-i-pizzeria

Ett rykte som Trumps nära medarbetare friskt spred på Twitter.

Jag har inte börjat använda mig av Trump/Ryss-teknik ännu, men jag måste erkänna att det är känns väldigt lockande. Antiintellektualitet är uppenbarligen en mycket framgångsrik metod nu för tiden. Det är bara att vräka sig ur vad fan som helst. Ingen bryr sig om vad som är sant eller inte. Drar man till sig uppmärksamhet (läs: beter sig som ett jävla svin) så är det bara extra fördelaktigt.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-01-12 kl. 22:13.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in