Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
Jag menar att Trump inte rår på Kina utan det är för mycket för båda länder att förlora.
Han tror det själv att han ska sätta Kina på pottan och straffskatta osv utan motsägelse eller agerande-. Nej du lider av att du får andra synvinklar på detta med Trump som du inte är van vid, och din rysslojalitet och din inskränkthet räcker inte till att diskutera det du inte begriper utan att smutsa.
Det hjälper dig inte utan du framstår som en novis bara.
Jo, till skillnad från dig är jag inte en floskelrapande hetsare med irrationella åsikter gällande Trump. Jag lider inte heller av överdriven vördnad för Kina, utan ser på landet och dess politiska ledning med förakt.
Men vad tror du Kina ska göra? Ska de sluta handla med USA? Glöm det fort. Kina har redan idag problem med tusentals upplopp i olika former. Skulle arbetslösheten stiga, vilket den kommer göra när Tump tillträder, vill de givetvis inte öka arbetslösheten än mer.
Sälja statsobligationer kan ju vara en tanke, men eftersom USAs ekonomi snart går som på räls, lär andra aktörer köpa upp dem utan tvekan.
Så vad inbillar du dig att dina älskade kommunister i Kina ska göra? Sluta skicka dit sina blivande föräldrar för att föda barnen på amerikanska sjukhus?
Sesså, tag av dig Che-tröjan och återkom till verkligheten när dina tragiska mentala åkommor blivit bättre.
Du får nog acceptera att Kina helt enkelt inte har några muskler att sätta emot i detta fall.