Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-10, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Ni är medvetna om att Sessions är en gammal KKK-anhängare, va?
Man kanske inte ska bli förvånad över att en sådan lirare är populär på Flashback...
Klart han ska sätta agendan för rättssystemet!

So? Hillary var ju polare med en kkk-ledare också. Fast det kanske inte spelar någon roll eftersom hon tillhör den "goda sidan". Hycklare.
2017-01-10, 17:30
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
So? Hillary var ju polare med en kkk-ledare också. Fast det kanske inte spelar någon roll eftersom hon tillhör den "goda sidan". Hycklare.
Och vissa Trumpsfans gamla vanliga försvar = Två fel ska bli ett rätt.
Så nu har vi klivit ned till ledet polare till...
2017-01-10, 17:51
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Svårt att attackera någon som vill säkra gränsen, omförhandla handelsavtalen, och inte kriga längre.

Så jävla smart av Trump att köra på en annan politik än vad en vanlig republikan skulle kört på.

Meryl Streep blev inte så lyckat utanför Kalifornien.

https://www.youtube.com/watch?v=LwNhZbiEV8c

Och jag vill göra alla till miljonärer - rösta på mig! Detaljerna tar vi senare.

Säkra gränsen: Hur? Och kom inte dragandes med den där idiotiska muren för 25-40 miljarder dollar som ska hindra några luggslitna mexikanare att ta sig över gränsen för att jobba som diskare medan kartellerna flyger knark över skiten med drönare på 1km höjd.

Omförhandla handelsavtalen: Hur? Vad innebär det? Vad är ett handelsavtal? Och varför är inte de redan omförhandlade om de nu är så oförmånliga? Ge mig en snabbkurs i handelsavtal, vad de innebär, hur man omförhandlar ett dyligt, vilka svårigheter man måste ta i beaktande, vilka konsekvenser det får på macro och micro-nivå. Tack!

Inte kriga: Va? Han ska ju bomb the shit out of ISIS och är öppen för att "put boots on the ground". Eftersom ISIS verkar finnas överallt och ligger på gränsen mellan ideologi och faktisk armé luktar det lite "war on terror" och vi vet ju hur det gick. Utveckla gärna hur USA ska "sluta kriga" och vad det får för konsekvenser globalt och inhemskt i USA.

Eftersom du är så insatt borde du kunna ge mig bra svar här, ser fram emot det!

Edit: dessa frågor är riktade till alla Trump-supportrar här inne. Utbilda mig!
Senast redigerad av mrtowlie 2017-01-10 kl. 17:58.
2017-01-10, 17:58
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och vissa Trumpsfans gamla vanliga försvar = Två fel ska bli ett rätt.
Så nu har vi klivit ned till ledet polare till...

I brist på objektiv moral, vem tycker du vi ska jämföra Trump med om inte Clinton? Dig?

Du måste nog acceptera att ingen är intresserad av att diskutera Trump i ett vakuum. Valet stod mellan två personer, två partier och två ideologier. Alla ljuger, alla har gjort och sagt både bra och dåliga saker, så i vilket sammanhang önskar du diskutera Trump? Vi vet ju redan vad du känner, milt intryckt.
2017-01-10, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Och jag vill göra alla till miljonärer - rösta på mig! Detaljerna tar vi senare.

Säkra gränsen: Hur? Och kom inte dragandes med den där idiotiska muren för 25-40 miljarder dollar som ska hindra några luggslitna mexikanare att ta sig över gränsen för att jobba som diskare medan kartellerna flyger knark över skiten med drönare på 1km höjd.

Omförhandla handelsavtalen: Hur? Vad innebär det? Vad är ett handelsavtal? Och varför är inte de redan omförhandlade om de nu är så oförmånliga? Ge mig en snabbkurs i handelsavtal, vad de innebär, hur man omförhandlar ett dyligt, vilka svårigheter man måste ta i beaktande, vilka konsekvenser det får på macro och micro-nivå. Tack!

Inte kriga: Va? Han ska ju bomb the shit out of ISIS och är öppen för att "put boots on the ground". Eftersom ISIS verkar finnas överallt och ligger på gränsen mellan ideologi och faktisk armé luktar det lite "war on terror" och vi vet ju hur det gick. Utveckla gärna hur USA ska "sluta kriga" och vad det får för konsekvenser globalt och inhemskt i USA.

Allt står på Trumps hemsida så sluta runka och börja läsa.

https://www.donaldjtrump.com/policies/immigration/
2017-01-10, 18:04
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
I brist på objektiv moral, vem tycker du vi ska jämföra Trump med om inte Clinton? Dig?

Du måste nog acceptera att ingen är intresserad av att diskutera Trump i ett vakuum. Valet stod mellan två personer, två partier och två ideologier. Alla ljuger, alla har gjort och sagt både bra och dåliga saker, så i vilket sammanhang önskar du diskutera Trump? Vi vet ju redan vad du känner, milt intryckt.
Hillary Clinton är inte längre aktuellt i att välja kandidater till administrationen, då Trump är den som ska fixa detta.
Så två fel blir ett rätt fungerar inte längre med Hillary, och i övrigt så fungerar inte "två fel ska bli till rätt" i övrigt heller.
Aldrig varit maken till ett så frenetiskt användande av den än bland ni hardcore Trump.
Om nu Trumps politik är så bra, så är ju det enkelt att inte behöva peka i alla väderstreck på andra som gör fel.

Väntar fortfarande vad det är för fake news jag spridit om Trump
2017-01-10, 18:06
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Allt står på Trumps hemsida så sluta runka och börja läsa.

https://www.donaldjtrump.com/policies/immigration/

Det var det jag trodde.
2017-01-10, 18:07
Medlem
Toyota lovar att bygga fabriker för 100 miljarder i USA under Trumps regent tid.

Trots att många företag nu verkar avbryta planer på att lämna landet så förlorades 10 miljoner välbetalda industri jobb under Obama, så detta är bara småpotatis.
Tror tyvärr att USA är kört trots att galningen Clinton förlorade, det kommer bara ta något år eller två extra med Trump.
2017-01-10, 18:08
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie

Jag kan hålla med om en mur byggs som kommer man se en minskning av invandrare och enklare att ta hand om dessa, men stoppa absolut inte.

Kartellernas droger kommer inte en mur göra nått åt alls, de kommer komma över i samma takt som innan.
Enda som nu kommer göra det mindre är att Kalifornien och ett par andra har en legalisering implementerad inom en relativt kort framtid.

Men märkt just drogerna så har Trumpsupportrar den villfarelsen att en mur ska stoppa drogerna.
Det summerar väl upp deras naivitet rätt bra.
2017-01-10, 18:11
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Hillary Clinton är inte längre aktuellt i att välja kandidater till administrationen, då Trump är den som ska fixa detta.
Så två fel blir ett rätt fungerar inte längre med Hillary, och i övrigt så fungerar inte "två fel ska bli till rätt" i övrigt heller.
Aldrig varit maken till ett så frenetiskt användande av den än bland ni hardcore Trump.
Om nu Trumps politik är så bra, så är ju det enkelt att inte behöva peka i alla väderstreck på andra som gör fel.

Väntar fortfarande vad det är för fake news jag spridit om Trump

Du tar upp en massa irrelevanta struntsaker om Trump och länkar till diverse fake news om att han skulle ha kränkt en handikappad reporter som inte kan försvara sig till exempel. Det är som att kliva in i rummet hos en arg tonårsflicka varje gång man läser dina inlägg. Kan vi sätta oss på sängkanten och i lugn och ro reda ut varför Trump är det värsta som hänt i ditt liv? Pappa lyssnar
2017-01-10, 18:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Du tar upp en massa irrelevanta struntsaker om Trump och länkar till diverse fake news om att han skulle ha kränkt en handikappad reporter som inte kan försvara sig till exempel. Det är som att kliva in i rummet hos en arg tonårsflicka varje gång man läser dina inlägg. Kan vi sätta oss på sängkanten och i lugn och ro reda ut varför Trump är det värsta som hänt i ditt liv? Pappa lyssnar
Vad för länkar till fake news?
Du menar dom om arbetslöshet och Mexikaner lämnar i en större ström än de kommer hit?
Det är inte fake news, det är fakta från myndigheterna som sen även Trump kommer använda av.
Men gott försök i alla fall.

Arg är det sista man kan kalla mig, men det är väl där är problemet för dig, att du inte kan göra mig arg som du lyckas med vissa andra.
Lägga orden i munnen på mig har aldrig funkat innan, funkar inte denna gång heller.
Så vi sorterar "Trump är det värsta som hänt i ditt liv?" till papperskorgen.
Vad som är det värsta som hänt i mitt liv, ja inte är det att Trump blev vald i alla fall.
Jag skog i tån häromdagen, det känns betydligt värre än Trump blev vald.
Men visst vi valde mellan pest och kolera i detta val, så vad kan man förvänta sig?

Edit:
Invandringen och arbetslöshet är inga struntsaker för Trump
Men kanske är det nu när fakta inte är till er önskan?
2017-01-10, 18:37
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Verklighetens liberal bias slår till igen
https://www.youtube.com/watch?v=PX9reO3QnUA

Grabben, sluta argumentera som ett småbarn. Det klär dig inte alls. Men jag antar att det är idolen där på andra sidan atlanten som inspirerar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in