Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-07, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Snälla försök åtminstone vara lite seriös, det står ingenstans i artikeln att Clinton vill ha krig med Ryssland.

Jag tyckte vi fick exakt vad vi kunde förvänta oss, du kommer aldrig någonsin få se vilka källor man har. Det som är intressant nu är det fortsatta agerandet av de som fått se den fullständiga rapporten, däribland Trump och Obama samt den högre hierarkin i de båda partierna.

Vilka kommer att ha tillgång till Rapporten utom Trumps stab?
2017-01-07, 02:39
Medlem
Mooskys avatar
Ryan: Trump ‘won this election fair and square’
http://thehill.com/homenews/house/313114-ryan-trump-won-this-election-fair-and-square

Nu kämpar dom på herrarna med försvarstalet om hur rättvist Trump vann och att hacket inte inverkat på valet. Skitsnack och dom flesta talar om att visst har det påverkat med en direkt order från Putin.
Twitterpresidenten är själv tyst för tillfället, men det kommer säkert mer och den här historien är inte över än på länge. Det snackas stort om detta nu och man ser det inte som Trump utan tvärtom. Krigshandling anser många och kallar Trump/Pence för förrädare.
2017-01-07, 02:55
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara

United States Senate Select Committee on Intelligence bland annat.
2017-01-07, 02:56
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:

Financial Times skriver och länkar sedan till en version av rapporten:
"Russian President Vladimir Putin personally approved cyber attacks aimed at interfering with last year’s presidential election motivated by “a clear preference” for Donald Trump, according to a newly declassified report by the US intelligence community."

https://www.dni.gov/files/documents/ICA_2017_01.pdf
Senast redigerad av SecundusSilent 2017-01-07 kl. 03:00. Anledning: förtydligande
2017-01-07, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Financial Times skriver och länkar sedan till rapporten nedan (så den är alltså offentlig, ha en trevlig läsning!):
"Russian President Vladimir Putin personally approved cyber attacks aimed at interfering with last year’s presidential election motivated by “a clear preference” for Donald Trump, according to a newly declassified report by the US intelligence community."

https://www.dni.gov/files/documents/ICA_2017_01.pdf

Jo den presenterar ju bara massa allmänna bedömningar.
Jag tänker på den stämplade. Finns det riktiga faktiska bevis eller bara bedömningar?
2017-01-07, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
United States Senate Select Committee on Intelligence bland annat.
Får dom verkligen tillgång till den stämplade utredningen?
2017-01-07, 03:01
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Jag tänker på den stämplade. Finns det riktiga faktiska bevis eller bara bedömningar?

Enligt dom som tagit del av den och uttalat sig så finns det inte minsta tvivel på att det stämmer.
Därmed menar man att Trumps uttalande i dag efter han fått del av rapporten är missvisande.
Alltså på direkt order från Putin är detta hacket och falska medieuppgifterna gjorda.
2017-01-07, 03:01
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:

Jag har just laddat ned den, så jag får väl läsa den göra en "expertbedömning" och återkomma med ett svar!
2017-01-07, 03:03
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Jag har just laddat ned den, så jag får väl läsa den göra en "expertbedömning" och återkomma med ett svar!

Men snälla du det är bara den rapporten som man kan lämna ut du får se resten är sekretessbelagt givetvis eftersom det handlar om hur man fått uppgifterna. Det är inget dom lämnar ut, men om du tittar i mitt tidigare inlägg, så ser du vilka som får ta del av hela. Du får läsa det dom anser kan lämnas ut. Men det finns ingen som tagit del av rapporten som påstår något annat. Det är som sagt på en direkt order av Putin. Vi snackar underrättelse inte Trumps tweet.

Citat:
National Security
Declassified report says Putin ‘ordered’ effort to undermine faith in U.S. election and help Trump
https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2017/01/06/the-most-important-lines-from-the-new-intelligence-report-on-russias-hacking/?utm_term=.92abd631e7cc
Senast redigerad av Moosky 2017-01-07 kl. 03:06.
2017-01-07, 03:06
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:

Jag är klar med min bedömning. Följande stycke säger allt. Bevisen undanhålls, vi ska istället "tro" på CIA, FBI, NSA (LoL) - och de som tror på tomtar får ju göra det. Trump gör tydligen inte det, då han inte pekar ut någon.

"Thus, while the conclusions in the report are all reflected in the classified assessment, the declassified
report does not and cannot include the full supporting information, including specific intelligence and
sources and methods."
2017-01-07, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Snälla försök åtminstone vara lite seriös, det står ingenstans i artikeln att Clinton vill ha krig med Ryssland.

Nu är det du som är oseriös. Vad hade du förväntat dig? Ett direkt citat från Clinton där hon säger -Jag vill ha krig med Ryssland (följt av ett ondskefullt skratt)?

Vad tror du händer när USA försöker etablera en flygförbudszon för ryska stridsflyg över Syrien, där Ryssarna är inbjudna av landets regering?

En av de riktiga anledningerna till att Clinton förlorade mot Trump, var just att hon var en riktig krigshök ala värsta neocon-snitt. Ta Libyen som ett aktuellt exempel.

Lyssna på vad Chris Matthews på MSNBC säger i de första 10 sekunder gällande krig och Clinton - Trump.

https://www.youtube.com/watch?v=MXxGPDBRUzs
2017-01-07, 03:09
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
A group of arms control experts has urged President Barack Obama to take America’s nuclear weapons off a state of high alert before Donald Trump takes office to stop him “impulsively blowing up the planet”.
http://www.independent.co.uk/news/people/donald-trump-nuclear-weapons-barack-obama-urged-high-alert-a7513971.html

Oro finns att Trump ska blåsa bort planeten och vädjar till Obama att ta bort kärnvapnen så inte impulsiva Twitterpresidenten får ett ryck.

Citat:
U.S. intel report: Putin directed cyber campaign to help Trump
http://www.reuters.com/article/us-usa-russia-cyber-idUSKBN14Q1T8

Han valdes med Putins hjälp. Det ser inte direkt lagligt ut. Skrattar bäst som skrattar sist kanske.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in