Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-12-17, 02:16
Medlem
naturtvåls avatar
RT news: US to ship 1,600 tanks to Dutch arms depot in ‘clear message’ to Russia

"US President-elect Donald Trump has frequently said he would like to pursue better relations with Russia, and has expressed skepticism towards NATO, saying that European powers would have to contribute a bigger part of the budget if they wanted to continue relying on the alliance’s protection. But in spite of Trump’s election victory, NATO governments have continued to build up their forces in Europe. While the Dutch storage facility is far from the Russian border, on Wednesday Polish Defense Minister Antoni Macierewicz announced that 4,000 US troops would be deployed to the western town of Zagan in January. And back in November, the US military sent over 600 containers of ammunition to Germany, the largest single shipment in more than 20 years."

https://www.rt.com/news/370575-us-tanks-holland-nato-russia/
2016-12-17, 02:20
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Är vi säkra på att det är "riktiga" anonyms och inte samma som hotade under valet med att hacka och släppa Trumps skattepaper?

Jag hoppas innerligt att det är en "fake" men artikel om den största upprustningen av NATO med 1600 stridsvagnar i Holland plus annan materiel är i högsta grad oroande och kusligt likalydande som detta påstående...

Tänker Obama stoppa Trump med hjälp av ett tredje världskrig?
Senast redigerad av naturtvål 2016-12-17 kl. 02:23.
2016-12-17, 02:40
Medlem
naturtvåls avatar
Ben Swann rapporterar att läckan i själva verket är en amerikan inom det egna demokratiska partiet enligt den fd. brittisk ambassadörs Craig Murry som har talat med läckan inom DNC....

Dax för CIA och Demokraterna att ta fram skämskuddarna nu!

Reality Check: 5 Problems with CIA Claim That Russia Hacked DNC/Podesta emails

Källa: https://www.youtube.com/watch?v=CNIrPLHVfdI
2016-12-17, 07:14
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Jag hoppas innerligt att det är en "fake" men artikel om den största upprustningen av NATO med 1600 stridsvagnar i Holland plus annan materiel är i högsta grad oroande och kusligt likalydande som detta påstående...

Det enda som är oroande är Rysslands enorma upprustning de senaste åren medans EU struntat fullständigt i sin beredskap. Ryssland invaderar och sponsrar extremhöger i diverse länder med enbart lite sanktioner som svar på tal. Dags för EU att vakna och börja bygga upp sina armeer innan Putin får total hybris
2016-12-17, 07:37
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål

Invadera Ryssland mitt i vintern? Tidigare invasioner avsåg ändå att vinna kriget innan vintern. Att invadera mitt i vintern förvärrar ju utgångsläget än mer.

Dock är det väl inte helt osannolikt att demokraturen tar till vilka medel som helst för att behålla makten, mot folkets vilja.
2016-12-17, 09:32
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Det enda som är oroande är Rysslands enorma upprustning de senaste åren medans EU struntat fullständigt i sin beredskap. Ryssland invaderar och sponsrar extremhöger i diverse länder med enbart lite sanktioner som svar på tal. Dags för EU att vakna och börja bygga upp sina armeer innan Putin får total hybris
Vad är det som är oroande, att Ryssland passivt som aktivt rustar upp sitt försvar (trots sanktioner och ett halverat oljepris) eller att våra förmyndare, EU, inte rånar oss på mer skattepengar för att finansiera en stor och skrämmande HBTQ-certifierad EU-armé?

Sponsrar Putin extremhögern i Ukraina också?
Varför får Ryssland sanktioner mot sig när det är USA/EU/NATO som invaderar andras länder och glatt sponsrar extremistgrupper??
Dags för dig att vakna ditt ollon.
Senast redigerad av heis 2016-12-17 kl. 09:41.
2016-12-17, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Sponsrar Putin extremhögern i Ukraina också?
Varför får Ryssland sanktioner mot sig när det är USA/EU/NATO som invaderar andras länder och glatt sponsrar extremistgrupper??
Dags för dig att vakna ditt ollon.

NATO har inte "invaderat" Ukraina eller Georgien. Ryssland har gjort det. NATO kommer inte att invadera Vitryssland. Detär möjligt, kanske till och med troligt, att Ryssland gör det.

Du har missuppfattat ett och annat. Då ser det illa ut när du kallar någon annan för "ollon" som behöver "vakna".
2016-12-17, 09:54
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
NATO har inte "invaderat" Ukraina eller Georgien. Ryssland har gjort det. NATO kommer inte att invadera Vitryssland. Detär möjligt, kanske till och med troligt, att Ryssland gör det.

Du har missuppfattat ett och annat. Då ser det illa ut när du kallar någon annan för "ollon" som behöver "vakna".
Nä, men NATO tog sig friheter och sträckte sig till att invadera lilla försvarslösa Libyen, ett 10-tal JAS-plan var på ett eller annat sätt också involverade.
Varför var det nödvändigt att få Janukovitj avsatt, varav många poliser fick stupa och därefter kom ett inbördeskrig.
Senast redigerad av heis 2016-12-17 kl. 09:57.
2016-12-17, 09:58
Medlem
Citat:
Nä, men NATO tog sig friheter och sträckte sig till att invadera lilla försvarslösa Libyen, ett 10-tal JAS-plan var på ett eller annat sätt också involverade.

Att de utförde bombningar är en sak, men det betyder inte att man invaderade.

Ett annat exempel: under andra världskriget bombade Tyskland England, men ingen säger att tyskarna invaderade England.
2016-12-17, 10:11
Medlem
heiss avatar
Citat:
Att de utförde bombningar är en sak, men det betyder inte att man invaderade.

Ett annat exempel: under andra världskriget bombade Tyskland England, men ingen säger att tyskarna invaderade England.
Pearl Harbor vore också ett exempel, fortfarande definierar jag och säkert många fler NATOs olagliga och fega regimstörtande av Libyen som en invasion.
Vad har vi NATO till för från början och hur länge till ska de sanktionerna mot Ryssland vara kvar? Förväntar man sig att Putin skulle ha lärt sig en läxa efteråt? Man undrar.

"We came, we saw, he died"
Senast redigerad av heis 2016-12-17 kl. 10:18.
2016-12-17, 10:40
Medlem
Citat:
Pearl Harbor vore också ett exempel, fortfarande definierar jag och säkert många fler NATOs olagliga och fega regimstörtande av Libyen som en invasion.

Man bör inte göra det. Anledningen är att det inte är en invasion.

Citat:
Vad har vi NATO till för från början och hur länge till ska de sanktionerna mot Ryssland vara kvar? Förväntar man sig att Putin skulle ha lärt sig en läxa efteråt? Man undrar.

"We came, we saw, he died"

Problemet med allt detta är att ingen tar dig på allvar. Ingen tror på att du verkligen bryr dig om Kadaffi. Det ser ut som krokodiltårar. Krokodiltårar du fäller för att du vill göra en jämförelse med Ryssland.

Det är svagt. Vekt.
2016-12-17, 10:51
Medlem
heiss avatar
Citat:
Man bör inte göra det. Anledningen är att det inte är en invasion.

Problemet med allt detta är att ingen tar dig på allvar. Ingen tror på att du verkligen bryr dig om Kadaffi. Det ser ut som krokodiltårar. Krokodiltårar du fäller för att du vill göra en jämförelse med Ryssland.

Det är svagt. Vekt.
Haha du är så far off med dina chansningar om var jag står, jag har alltid varit neutral till Ryssen och förespråkar att man låter en grizzlybjörn som sover att få sova vidare, istället för att sticka den med en pinne i ögonen.
Kan skriva hela dagen om det här, jag bryr mig mer än de flesta, men alla borde bry sig för oavsett Gaddaffi eller inte så är Libyen Afrikas port till Europa, och allt vad det innebär.

Brydde sig någon om eventuella invändningar från Putin och maktfaktorn Ryssland??
Eller var det viktigare att höra vad belgare hade att säga??
Märkligt märkligt.

Krokodiltårar.. this guy. Varför jag länkar artikeln är p.g.a tradition, jag har postat den dussintal gånger tidigare.
http://www.svd.se/sverige-bor-inte-delta-militart-i-libyen-2LAo
Citat:
23 mar, 2011
Sverige bör lägga resurser på humanitära insatser för libyerna istället för militära. I nuläget är det alltför oklart vad den militära insatsen syftar till och hur långvarigt engagemanget kommer att bli. Sverige har heller inga eller mycket små möjligheter att påverka, skriver Björn Söder (SD).
R.I.P Gaddafi.
Senast redigerad av heis 2016-12-17 kl. 11:00.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in