Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-12-01, 01:14
Medlem
ziracorns avatar
Donald Trump klargjorde klart och tydligt att han INTE ville ha med såna fjantar som MITT ROMNEY att göra under valrörelsen. Jag köper det mesta med trumpen, men får MITT utrikesministern så tar jag min hand "KALL" - som Leif gw brukar säg.....
2016-12-01, 01:17
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Donald Trump klargjorde klart och tydligt att han INTE ville ha med såna fjantar som MITT ROMNEY att göra under valrörelsen. Jag köper det mesta med trumpen, men får MITT utrikesministern så tar jag min hand "KALL" - som Leif gw brukar säg.....

Jag misstänker att Trump driver med Romney för att förnedra honom innan han väljer någon annan. Han har knappast glömt vad Romney sa under valrörelsen.
2016-12-01, 01:56
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag misstänker att Trump driver med Romney för att förnedra honom innan han väljer någon annan. Han har knappast glömt vad Romney sa under valrörelsen.

Hur kan du vara så säker på det? Han hyllar ju för fan Pakistan. Hon vet ju för fan inte vad han håller på med. Romney LOL mina släktingar brukar kalla han bring em young. Kanske funkar med grab em by the pussy.
2016-12-01, 02:06
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Hur kan du vara så säker på det? Han hyllar ju för fan Pakistan. Hon vet ju för fan inte vad han håller på med. Romney LOL mina släktingar brukar kalla han bring em young. Kanske funkar med grab em by the pussy.

Måste du skriva som en obildad uteliggare? Det är omöjligt att förstå din "poäng".
2016-12-01, 10:46
Medlem
Xeliouss avatar
Om den patetiske naive Trumps kontraproduktiva tal om Kina:

Citat:
Kinas väg till världsherravälde har öppnats när Donald Trump isolerar USA. Nu kan Kina ta marknadsandelar på alla fronter.
Och i vårt närområde hotar Vladimir Putin.
http://www.di.se/nyheter/henrik-mitelman-kina-vinnare-i-trumps-varld/
2016-12-01, 10:50
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
USA - världens äldsta demokrati - 300 miljoner invånare - och den skarpaste kniven i lådan dom kan hitta är - Donald Trump?

Något är sjukt med USA:s presidentval. Om bara 40 % av folket faktiskt bryr sig om att rösta så måste det ju betyda att resterande 60 % inte gillar någon av kandidaterna eller att dom inte har fått någon information. Att dom inte har fått någon information är ju omöjligt eftersom skiten vevas oförtrutet i två år innan valet. Till och med i Sverige.
De flesta i USA håller med dig. I ett land med 350 miljoner människor röstade 60 miljoner på Trump, färre än på hans motståndare Hillary.
2016-12-01, 11:03
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
USA - världens äldsta demokrati - 300 miljoner invånare - och den skarpaste kniven i lådan dom kan hitta är - Donald Trump?

Något är sjukt med USA:s presidentval. Om bara 40 % av folket faktiskt bryr sig om att rösta så måste det ju betyda att resterande 60 % inte gillar någon av kandidaterna eller att dom inte har fått någon information. Att dom inte har fått någon information är ju omöjligt eftersom skiten vevas oförtrutet i två år innan valet. Till och med i Sverige.

Jag tror det har med att göra med att ingen vill bli president.
Min teori är att många dvs de flesta intelligenta personer väljer andra karriärer.
Politik drar inte så många jämfört med företagsledare eller vad annat man kan pyssla med.

Trump är smart ska tilläggas, men han är kontroversiell.
2016-12-01, 11:06
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Två problem bara, USA har aldrig varit en demokrati, det är en konstitutionell Republik, Frankrike är mer av en Demokrati då de är/var en revolutionär republik.

Sedan så har Grekland titeln som världens äldsta demokrati då Athen var den grekiska stat som uppfann konceptet.

Jag tycker ofta du har vettiga inlägg men detta är inget av dessa, amerikanska demokratins förlaga är den franska.
Definitionen av demokrati är också intressant, med tanke på att Frankrikes president har mycket mer makt än den amerikanska.
Frankrike hade definitivt en stor roll när USA bildades, Lafayette är väl hedersmedborgare.

Men jag tycker att amerikansk demokrati är bättre än svensk, så där skiljer våra åsikter.
Däremot kan man ifrågasätta det federala, precis som Europa där vi har EU, men det är en annan sak.
Senast redigerad av Tarstan 2016-12-01 kl. 11:09.
2016-12-01, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Om den patetiske naive Trumps kontraproduktiva tal om Kina:

http://www.di.se/nyheter/henrik-mitelman-kina-vinnare-i-trumps-varld/

Vad händer om Trump förbjuder Kina produkter i USA och EU.

Kina skulle kollapsa på dag ett.

Trump kan konkurrera ut varje butik i Europa med att öppna walmarts överallt som Tyskland med Media Markt och Lidl.

Finns många sett att krossa Kina, inte Kina som gjort sig själva rika utan rika vita män runt om i världen som vill tjäna lite extra pengar på slavarbete.

De har redan börjat med propagandan i Kina:

Experts who have followed U.S.-China relations for years call this mostly a PR stunt. Media in China is heavily controlled and influenced by the government.

"They wouldn't have written the article unless they were concerned" about Trump, says lawyer Gordon Chang, who is the author of "The Coming Collapse of China." "This is article trying to say things are going to be OK" for Chinese workers.
Senast redigerad av seeeg321 2016-12-01 kl. 11:42.
2016-12-01, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
[...]Definitionen av demokrati är också intressant, med tanke på att Frankrikes president har mycket mer makt än den amerikanska.
På vilket sätt har Frankrikes president betydligt mer maktbefogenheter än motsvarigheten i USA?
I ett avseende stämmer det dock, den franska presidenten har närmast oinskränkta maktbefogenheter i nödsituationer. Men samtidigt så saknar presidenten vetomakten, till skillnad från den amerikanska.
2016-12-01, 12:05
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Exakt. Hur ska priserna gå upp när det inte är någon tull? Omöjligt.

Tillgång, efterfrågan och konkurrens är väl de främsta faktorerna. Sedan har vi också volymer.
Till exempel. Hur mycket dyrare kommer europeiska och asiatiska bilar bli ?
2016-12-01, 12:08
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Mycket goda nyheter!
Man luras ju lite att tro att hela landet är chockade och i uppror men det är ju som vanligt bara den lilla skrikgråtande skaran vänsterpsykopater.

Att "demokraterna" inte gillat hans utnämningar hittills är ju också som det ska vara, illa annars.

Genomled ofrivilligt 15 minuter av Aftonbladets morgon-tv och där var man djupt oroade över könsfördelningen, han är rätt ute där också med andra ord. Nu lär han ju ta in en hel del kvinnor till slut men som försvar är det ju bara att säga att han går strikt efter kompetens och inte ägnar sig åt kvotering.

Strikt efter kompetens är allt att ta i. Kompisar är det i hans fall

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in