Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-22, 21:57
Medlem
Donald Trump har nu erkänt att det kan finnas ett litet samband mellan människans utsläpp och klimatet. Tidigare har han sagt att klimathotet är påhittat av Kina.
http://www.expressen.se/nyheter/trump-jag-vill-inte-skada-paret-clinton/

Vad ska man dra för slutsatser och vad kommer hans fans att tycka?

Jag så till exempel Alex Jones härom dagen han sa att han trodde Trump var på riktigt eftersom han skulle dra igång alla kolkraftverken igen. Nu om Trump ändrar sig så kanske han kommer att förlora en del av sina fans.
2016-11-22, 21:59
Medlem
brutenbryggas avatar
Det här helt fantastiskt och precis så som jag förväntat mig att utvecklingen skulle ske sedan presidentvalet då Trump vann. Jag såg Trump som ytterst tveksam i många avseenden och med sina löften. Tex hans katastrofala inställning till klimatpolitiken. Nu har han alltså ändrat sig även på den här punkten. Trump har alltså noll politisk erfarenhet och han har avgett diverse banala vallöften hit och dit. Vad som är det fina med detta är att Trump är FORMBAR. Han måste lära sig att navigera i ett politiskt landskap, där makt inte riktigt tar sig i samma uttryck som han kanske är van vid sedan innan. Det här är låter skrämmande, men det är i mina ögon bara bra! För vad detta innebär att USA får en ny frisk vind till president som utmanar tidigare rådande härskande vänsterkluster och dessutom finner sig till sans och lär sig lite sunt förnuft på samma gång. Trump kan alltså bli en utom ordentligt bra president för både USA och omvärlden, något som Clinton med all säkerhet inte skulle kommit med. Clinton hade inte varit bättre då hon inte varit ens en procent formbar och flexibel till skillnad från Trump. Därför ansåg jag från början och ännu nu idag att Trump var den bättre kandidaten att bli president i USA.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Donald Trump har nu erkänt att det kan finnas ett litet samband mellan människans utsläpp och klimatet. Tidigare har han sagt att klimathotet är påhittat av Kina.

Jag så till exempel Alex Jones härom dagen han sa att han trodde Trump var på riktigt eftersom han skulle dra igång alla kolkraftverken igen. Nu om Trump ändrar sig så kanske han kommer att förlora en del av sina fans.

Oroa dig inte. Det blir en ny energirevolition i USA.
Bannlyst
Citat:

Men han flipp floppar ju som en jävla galning nu. Nu ska han inte gå efter Clinton heller.

DEN STÖRSTA SKURKEN I MODENR HISTORIA.

Nej fyfan, Amerika är färdigt, det kommer ju inte gå att rädda stället utan att det smäller där borta.
2016-11-22, 22:02
Bannlyst
Men vad trodde man

Det finns ju bilder på när han står och kramar om Clintons på något bröllop. Vilken jävla mind control.

Grundlurade.

Putin är det enda hoppet.
2016-11-22, 22:03
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Man blir ju så förbannad. Han har grundlurat folk på en helt ny nivå.

Medans han omringar sig själv med judebankirer och neocons.

Vilket jävla skämt allt är alltså.

Putin is the last man standing nu, den enda människan som verkligen har sparkat ut Rothchilds och NWO ur sitt land.

Det är väl bara positivt om Trump inte river upp klimatavtalet och tar avstånd från extremister. Vad gäller Syrien och Ryssland, så stod han tydligen på sig även om New York Times knappast gillade de svar de fick där:

• He acknowledged that Syria was a problem “we have to solve.” But he acknowledged that he had a “different view than everybody else,” a reference to his assertions that the United States should work with Russia in combating the Islamic State and not worry about forcing out the Syrian president, Bashar al-Assad.
2016-11-22, 22:03
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:

Trump är en populist bara ,det ska bli kul att följa honom!
2016-11-22, 22:06
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Tag det lugnt nu. Han har samlat ett bra team och kommer riva upp TPP, öppna kraftverk och mycket till. MSM kör en kampanj just nu, där de plötsligt ska utmåla Trump så "god" som möjligt. Han spelar dem som en harpa.

https://www.youtube.com/watch?v=m7-9-_zQPoE&spfreload=10
2016-11-22, 22:07
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Ännu en flipp flopp alltså?

Det här är ju bara för bra

Man blir så jävla förbannad, vilken jävla svikare.
(Min fetning)

Trumpen verkar ha gjort bort sig totalt för nu börjar reaktionerna ifrån hans utspel om Clinton komma in, först ut All Coulter

Citat:
Following Tuesday’s report that Donald Trump does not “wish” to prosecute Hillary Clinton for her private email server, Ann Coulter tweeted out to her 1.12 million followers that there’s still a way Hillary could see jail time
Whoa! I thought we elected @realDonaldTrump president. Did we make him the FBI, & DOJ? His job is to pick those guys, not do their jobs.
Vanliga Trumpväljare verkar ha förstått att de har blivit blåsta

Citat:
@AnnCoulter @realDonaldTrump Then Trump shouldnt have PROMISED HE would make sure he she went to jail as we shouted "lock her up"-more lies
Citat:
@AnnCoulter we got played.
Citat:
We got another DC mouthpiece.. that didn't take long at all..Putting algae back into the swamp

Breitbart verkar inte heller vara så speciellt glad.
Citat:
“Broken Promise: Trump ‘Doesn’t Wish to Pursue’ Clinton Email Charges,

Judicial Watch är måttligt förbannade
Citat:
Judicial Watch President Tom Fitton urged Trump on Tuesday to “commit his administration” to investigating Clinton, saying a refusal to do so “would be a betrayal of his promise to the American people to ‘drain the swamp’ of out-of-control corruption in Washington, DC.
2016-11-22, 22:13
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Ditt obefintliga svar på min enkla fråga är nog med svar. Svaret är "Jag gör som Den Store Ledaren gör".

Om du en vacker dag lyckas bilda dig en egen åsikt kring huruvida USA borde följa klimatavtalen eller ej så får du gä återkomma.
Men för tusan. Han har inte sagt att han ska följa några idiotiska "klimatavtal". Han har sagt att det är möjligt att människan kan påverka klimatet. Det är alltså möjligt. Att vi kan påverka klimatet.

Kolkraftverk kommer öppna, TPP kommer skippas, Drain the Swamp kommer fortsätta, lobbyister kickas ut, Hillarys åtal sköts givetvis inte av presidenten, utan av åklagare och så vidare.
2016-11-22, 22:14
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Trump ger en intervju med New York Times där han tar upp detta med klimatförändringarna som SvD redan rapporterat om:

Donald Trump Says He Has ‘Open Mind’ on Climate Change Accord

http://www.nytimes.com/2016/11/22/us/politics/donald-trump-visit.html?_r=0

President-elect Donald J. Trump said on Tuesday that he would “keep an open mind” about whether to pull the United States out of a landmark multinational agreement on climate change.

Han bekräftar också att han inte vill hämnas på Clinton efter den hätska valrörelsen:

“I don’t want to hurt the Clintons, I really don’t,” Mr. Trump said. “She went through a lot and suffered greatly in many different ways.”

Han tog avstånd från alt-right rörelsen:

Mr. Trump denied that his campaign had energized the so-called alt-right movement, saying he disavowed it.

“It’s not a group I want to energize,” he said. “And if they are energized, I want to look into it and find out why.”

Men försvarade sin chefsstrateg Bannon:

• Mr. Trump offered a robust defense of his campaign chairman and newly appointed chief strategist, Stephen K. Bannon. “If I thought he was a racist or alt-right or any of the things, the terms we could use, I wouldn’t even think about hiring him,” he said.

Han fördömde också de högerextremister som höll ett möte i Washington i helgen:

• When Mr. Trump was asked whether he condemned an alt-right conference over the weekend in Washington, where some attendees raised their arms in a Hitler-like salute, he said, “I disavow and condemn them.”

Han tänker tydligen försöka mäkla fred mellan Israel och palestinierna:

• Mr. Trump foreshadowed an influential role for his son-in-law, Jared Kushner, complimenting him by saying that Mr. Kushner could help broker peace between the Israelis and Palestinians.

• But he also suggested he saw a role for himself as peacemaker in a region that has confounded American presidents for decades. “I would love to be the one who made peace with Israel and the Palestinians,” he said. “That would be such a great achievement.”

General Mattis - som är emot användandet av tortyr - ligger tydligen bra till som försvarsminister:

• Mr. Trump confirmed reports that he is strongly considering Gen. James N. Mattis as his nominee for defense secretary. He also said he was surprised when he asked General Mattis about his views on the practice of waterboarding, and General Mattis told him he was opposed to it.

Yttrandefriheten tänker Trump slå vakt om:

• When asked about his commitment to the First Amendment, Mr. Trump replied, “I think you’ll be happy.”

Tack även från mig! Letade upp en tråd om detta efter att ha sett lite om det på text-tv.

Kanske, kanske inte behöver bli så illa ändå under Trump? Öppnar mitt sinne iaf lite grann för möjligheten.
2016-11-22, 22:15
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Trump är en populist bara ,det ska bli kul att följa honom!

The dokusåpa to end all dokusåpor! 😂

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in