Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-22, 20:51
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Nu blev jag glad! Trump vänder om nu klimatfrågorna.

Han tar tillbaka sina löften om att riva upp klimatavtal.

Från att tidigare ha varit antivetenskaplig och förnekat människans påverkan på klimatet så verkar han nu kunna acceptera delar av verkligheten. Kommer han snart att komma ut med att han trots allt tror på evolutionsteorin? Vi får se. Vi kanske inte ska hoppas för mycket?

http://www.svd.se/trump-vander-i-klimatfragan-viss-koppling/om/usas-nye-president

Det tråkiga är bara att där dök mina investeringar i olja och gas. Men det är värt det.

Kanske är han inte antivetenskaplig, utan bara extremt, extremt korkad/oblidad och nu fått saker och ting förklarade för sig? Eller var allt bara ett spel för att locka till sig hans primära målgrupp (idioterna)?

Min respekt för honom är i alla fall nu något högre. Forfarande låg, men den är högre. Om han erkänner att evolutionen är på riktigt så kommer min respekt för hans intellekt nästan att uppgå till en normalbegåvad individs.

Vad säger ni Trumpsupportar som i tråden har förnekat mänsklighetens påverkan efter att Den Stora Ledaren förnekat det? Nu när Den Stora Ledaren gör det så kanske ni också gör det?

Se där, här flipp-floppas det hejvilt! Vi får inte glömma Trumpens tweet ifrån 6:e november 2012
Citat:
The concept of global warming was created by and for the Chinese in order to make U.S. manufacturing non-competitive.

Vad blir det nästa vallöfte Trumpen kommer att flipp-floppa om?
2016-11-22, 21:03
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Nu blev jag glad! Trump vänder om nu klimatfrågorna.

Han tar tillbaka sina löften om att riva upp klimatavtal.

Från att tidigare ha varit antivetenskaplig och förnekat människans påverkan på klimatet så verkar han nu kunna acceptera delar av verkligheten. Kommer han snart att komma ut med att han trots allt tror på evolutionsteorin? Vi får se. Vi kanske inte ska hoppas för mycket?

http://www.svd.se/trump-vander-i-klimatfragan-viss-koppling/om/usas-nye-president

Det tråkiga är bara att där dök mina nya investeringar i olja och gas. Men det är värt det.

Kanske är han inte antivetenskaplig, utan bara extremt, extremt korkad/oblidad och nu fått saker och ting förklarade för sig? Eller var allt bara ett spel för att locka till sig hans primära målgrupp, de totalt urblåsta idioterna?

Min respekt för honom är i alla fall nu något högre. Forfarande låg, men den är högre. Om han erkänner att evolutionen är på riktigt så kommer min respekt för hans intellekt nästan att uppgå till en normalbegåvad individs.

Vad säger ni Trumpsupportar som i tråden har förnekat mänsklighetens påverkan på klimatet efter att Den Stora Ledaren förnekat det? Nu när Den Stora Ledaren tror på accepterar dessa delar av verkligheten så kanske ni också gör det?

Jag tittar på dig, Commufi!

Han var alltid noga med att det skulle vara "clean coal"? Tror han sa det varje gång han pratade kol.

Blir för övrigt rätt fånigt när världens mest framgångsrika man ska få kritik från misslyckade nät-troll.
2016-11-22, 21:11
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Han var alltid noga med att det skulle vara "clean coal"? Tror han sa det varje gång han pratade kol.
Okej. Det vet jag inget om. Förändrar det något? Vad?

Hävdar du att Den Store Ledaren inte varit emot något klimatavtal? Eller hävdar du att Den Store Ledaren visst tänker riva upp klimatavtal?

Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Blir för övrigt rätt fånigt när världens mest framgångsrika man ska få kritik från misslyckade nät-troll.
Haha. Framgångsrika individer borde vara immuna mot kritik, menar du? Med det tankesättet så är det inte konstigt att Den Store Ledaren är framgångsrik – han lever ju på att påpeka att han är framgångsrik. Det är hans universal-"argument", och med ditt tankesätt en självuppfyllande profetia.

På tal om profetia, anser du för övrigt att Muhammed, Hitler, Stalin, Bin Laden, Caesar, Jesus eller vem som helst som varit framgångsrik inom sina områden borde vara immun mot kritik från "losers" som mig? Kan Stora Ledare någonsin göra fel?
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-11-22 kl. 21:20.
2016-11-22, 21:21
Medlem
Savoys avatar
Bara bra om han kovänder i miljöfrågor och om Obamacare, och vad som händer med Clinton nu kan ju kvitta. De viktigaste punkterna är stabilisering av Mellanöstern, krav på europeiska länder att de ska betala sin egen militär (och därigenom öka sin självständighet) samt avspänning med Ryssland.
2016-11-22, 21:33
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag är varken för eller mot Trump och har således svårt för att svara på frågan. Däremot har jag varit säker på hans seger sedan ett år tillbaka utan att tveka. Men det bygger jag på min kunskap som beteendevetare.
Frågan handlar om du är för eller mot den påstådda nyheten om att Trump drar tillbaka sina löften om att riva upp klimatavtal? Alltså – vill du att han ska riva upp klimatavtalen eller inte?

Jag är inte intresserad av Trump som person, utan vad han står för. Så jag vill veta om du också står för något själv, eller om du bara säger som Den Store Ledaren säger?
2016-11-22, 21:35
Medlem
Citat:
Frågan handlar om du är för eller mot den påstådda nyheten om att Trump drar tillbaka sina löften om att riva upp klimatavtal?

Det går inte att vara för eller emot en påstådd nyhet. En nyhet är en nyhet.

Dina funderingar hör inte hemma hör. Tro ska du ta i religionsforum. Det gäller tro på klimatförändringar, tro på evolution eller någon annan tro du kan råka ha. Det finns säkert trådar specifikt för dina specifika trossatser.

Inga väckelsemöten här.
2016-11-22, 21:37
Medlem
heiss avatar
Citat:
Okej. Det vet jag inget om. Förändrar det något? Vad?

Hävdar du att Den Store Ledaren inte varit emot något klimatavtal? Eller hävdar du att Den Store Ledaren visst tänker riva upp klimatavtal?

Haha. Framgångsrika individer borde vara immuna mot kritik, menar du? Med det tankesättet så är det inte konstigt att Den Store Ledaren är framgångsrik – han lever ju på att påpeka att han är framgångsrik. Det är hans universal-"argument", och med ditt tankesätt en självuppfyllande profetia.

På tal om profetia, anser du för övrigt att Muhammed, Hitler, Stalin, Bin Laden, Caesar, Jesus eller vem som helst som varit framgångsrik inom sina områden borde vara immun mot kritik från "losers" som mig? Kan Stora Ledare någonsin göra fel?
Han är fortfarande emot idiotiska klimatavtal som syftar på att råna oss själva, och fortfarande såklart bry sig om miljön, men genom mindre regleringar och påhittade straffavgifter, speciellt när straffavgifterna är syftade till finansiering av subventionerade (av skattebetalarna fortfarande) för vindkraftverk som f.ö byggs i Kina, som f.ö har mer kolkraft än du kan fantisera.
2016-11-22, 21:37
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det går inte att vara för eller emot en påstådd nyhet. En nyhet är en nyhet.

Dina funderingar hör inte hemma hör. Tro ska du ta i religionsforum. Det gäller tro på klimatförändringar, tro på evolution eller någon annan tro du kan råka ha. Det finns säkert trådar specifikt för dina specifika trossatser.

Inga väckelsemöten här.
Ditt obefintliga svar på min enkla fråga är nog med svar. Svaret är "Jag gör som Den Store Ledaren gör".

Om du en vacker dag lyckas bilda dig en egen åsikt kring huruvida USA borde följa klimatavtalen eller ej så får du gärna återkomma.
2016-11-22, 21:39
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Han är fortfarande emot idiotiska klimatavtal som syftar på att råna oss själva, och fortfarande såklart bry sig om miljön, men genom mindre regleringar och påhittade straffavgifter, speciellt när straffavgifterna är syftade till finansiering av subventionerade (av skattebetalarna fortfarande) för vindkraftverk som f.ö byggs i Kina, som f.ö har mer kolkraft än du kan fantisera.
Så om Trump inte längre vill riva upp klimatavtalen (bryter sina löften kring det) så motsätter du dig honom på den punkten?

Du vill alltså att USA inte följa avtalen, även om Trump vill det?
2016-11-22, 21:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Frågan handlar om du är för eller mot den påstådda nyheten om att Trump drar tillbaka sina löften om att riva upp klimatavtal?
Jag tror att Trump blir en bra president men det hade nog Hillary blivit också kanske. Specifikt när det gäller klimatavtalet så hoppas jag på en mer balanserad politik framledes som inte bygger på imaginära hot. Se vidare mitt inlägg i en annan tråd:

(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten

Ps.

SvD tillhör de många som har varnat oss för en accelererande nedsmältning av havsisarna över sommaren.
2016-11-22, 21:42
Medlem
Overminds avatar
Älskar hur Trampen ändrar sig i nästan alla områden. Men det kunde man ju ana. Får hoppas de feta dumma amerikanerna inte blir allt för besvikna.

Obamacare är en bra sak iallafall att han kovände om.
2016-11-22, 21:42
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag tror att Trump blir en bra president men det hade nog Hillary blivit också kanske. Specifikt när det gäller klimatavtalet så hoppas jag på en mer balanserad politik framledes som inte bygger på imaginära hot. Se vidare mitt inlägg i en annan tråd:

(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten

Ps.

SvD tillhör de många som har varnat oss för en accelererande nedsmältning av havsisarna över sommaren.
Du svarade inte på min jävligt enkla fråga.

Motsätter du dig Den Store Ledarens ståndpunkt om han inte längre vill riva upp avtalen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in