Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-15, 12:07
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolumFortistEst
Den där artikeln är från 13:e augusti 2015. Jag gillar Trump, men det vore bra om vi håller oss till fakta, anser jag.

Trump gjorde det absolut inte under sin kampanj och det gör heller inte hans stödtrupper inom Ku Klux Klan. Men man kunde ju hoppas på att Trumps supportrar här på flashback, i alla fall börjar, hålla sig till fakta, nu när det är så gott som klart att Trump blir sittande president, (se mitt inlägg i presidentvalstråden).

(FB) Presidentvalet 2016 (USA)
2016-11-15, 12:10
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolumFortistEst
Den där artikeln är från 13:e augusti 2015. Jag gillar Trump, men det vore bra om vi håller oss till fakta, anser jag.

Ja jävlar du var väl bara så taggad när de visa mig artikeln att jag inte kolla på datumet.
2016-11-15, 12:39
Medlem
blommlsds avatar
http://omni.se/clintons-donatorer-smider-planer-for-att-hindra-trump/a/94w7q

Känns demokratiskt
2016-11-15, 13:11
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blommlsd
http://omni.se/clintons-donatorer-smider-planer-for-att-hindra-trump/a/94w7q

Känns demokratiskt

Medierna hävdar att de "smider planer". Vafan de är ju redan ute i fullt krig på gatorna med alla riots de finansierar.

Vidrigt. Soros måste buras in. Likaså hans son!
2016-11-15, 13:51
Medlem
Frågan är om han måste stoppas.

Sansade akademiker gör bedömningen att han är en clown och är rädda att han går mot Hitlerfasoner
Citat:
clownen Donald Trump blir USA:s nästa president

Är det möjligt att människor ännu en gång är i fara?

Jag var åtta år när Hitler kom till makten

Hédi Fried är författare och psykolog. Hon överlevde Auschwitz och Bergen-Belsen och kom till Sverige med Vita bussarna 1945.

http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/hedi-fried-en-varning-det-som-hander-i-usa-paverkar-oss/
2016-11-15, 14:27
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohneAvatar
Frågan är om han måste stoppas.

Sansade akademiker gör bedömningen att han är en clown och är rädda att han går mot Hitlerfasoner

Fast om man kollar på sakpolitiken så är det Hillarys politik som liknar Hitlers.

1. Skylla alla fel på en etnicitet (det gör inte Trump, han säger illegala invandrare vilket inte är en etnicitet.

2. Ta kontroll på vapen (vilket dessutom strider mot konstitutionen)

3. Ha en stor statsapparat a la "storebror ser dig"

4. Krigshets

etc.

Sedan att media är outbildade tölpar som hävdar vad de vill är en annan sak. Enligt de flesta medier som Aftonbladet är väll allt till höger om VPK "extremhöger"....
2016-11-15, 14:28
Medlem
Hahahah Rudy Giuliani är favorit att få platsen som utrikesminister.

Kan vara det mest pinsamma ögonblickat av Trump kampanj. Killen har 0% erfarenhet och är en större Clown än Trump.

Sjukt besviken på Trump vi fick en blandning av hans vänner och blodtörstiga republikaner.

Var exakt det här jag varnade om, Trump lika seriös till att vara president som Obama mot terrorism.
2016-11-15, 14:33
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

Kan vara det mest pinsamma ögonblickat av Trump kampanj. Killen har 0% erfarenhet och är en större Clown än Trump.

Sjukt besviken på Trump vi fick en blandning av hans vänner och blodtörstiga republikaner.

Var exakt det här jag varnade om, Trump lika seriös till att vara president som Obama mot terrorism.

Skärp dig. Giuliani är en av Trumps närmsta vänner och är så långt ifrån globalistkonsortiet man bara kan komma.

Han är dessutom extremt omtyckt av folket efter hur han agerade som borgmästare i NY efter 9/11. Mayor of USA brukar han kallas t.ex.

Så jag tycker inte alls att det är ett så hemskt val. Dessutom vänligt inställd mot Ryssland etc. Detta är ingen som kommer backstabba Trump utan enbart förlita sig till Trump och tjalla på etablissemangstomtar om de kommer och försöker påverka honom.

Vem som blir Attorney General tycker jag är jävligt intressant dock för det har det knappt spekulerats i. Hoppas innerligt på Trey Gowdy så att Clintons åker dit!!! Gowdy förtjänar verkligen en sjujävla befodran för hur han trots ingen makt kunnat skaka fram bevis emot Clinton, Obama och deras medarbetare ändå!
2016-11-15, 14:33
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

Snubben jobbar över 500 timmar per månad och har en medfödd reflex att sparka alla som inte sköter sig, så asplövet behöver inte darra än.
2016-11-15, 14:49
Medlem
Trumps och Putins vänskap verkar redan ha haft effekt. Ryssland trappar upp bombardemanget kraftigt:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23918262.ab

Detta är exakt vad som var att vänta. Nu vet Putin att han kan göra nästan vad han vill, åtminstone tills Trump är installerad och klar.
2016-11-15, 14:50
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Trumps och Putins vänskap verkar redan ha haft effekt. Ryssland trappar upp bombardemanget kraftigt:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23918262.ab

Detta är exakt vad som var att vänta. Nu vet Putin att han kan göra nästan vad han vill, åtminstone tills Trump är installerad och klar.

Fast det där har varit på gång länge och hade skett även om Clinton vunnit.
2016-11-15, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Fast det där har varit på gång länge och hade skett även om Clinton vunnit.

Ja det är möjligt men man kan ju inte annat än tro det finns ett samband när detta börjar dagen efter deras samtal. I vilket fall som helst så är det ju klart att Putin nu försöker ta för sig så mycket han kan i det vakuum som råder på den amerikanska sidan. Obama är en så kallad lame duck och Trump har gett Putin fria händer.
Nu tänker alla naturligtvis vad bra. Grabbarna tar tag i jihadismen. Men egentligen skiter båda två i jihadismen. De försöker bara stärka sin egen maktposition i området och förr eller senare kommer deras intressen att krocka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in