Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-13, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Om globalistorganisationerna NATO och FN spricker är det segrar av Guds nåde, då skriver Trump in sig i historieböckerna för evigt (jag tror dock inte att de spricker i första taget). Det gör inte USA isolationistiskt eller nordkoreanskt. Förbindelser och handel med omvärlden kommer att upprätthållas, människor kommer att kunna resa in och ut, inget väsentligt skulle förändras för genomsnittsmedborgaren.

Trump pekar ut färdriktningen när han nämner de 1,9 miljonerna som ska utvisas, hur många det verkligen blir återstår att se. Vill de går det väl, men det vore intressant att se den detaljerade planen, de avsatta budgetmedlen osv. Hur ska de hittas eller sökas upp? Hur ska de konkret fås att lämna landet? Vad kommer det att kosta? Det ska också finnas resurser kvar för att bedriva normal polisverksamhet. Samtidigt vill Trump sänka skatterna...

Det lär finnas 11 miljoner illegala i USA. Varför skulle han bara utvisa 1.9 miljoner?

Självklart innebär Trumps politik isolering. Om han fortsätter föra sin politik som han har sagt så kommer många länder att reagera. Visst USA är starkt och har mycket att tjäna på att flytta hem tillverkning och sluta handla av låglöneländer. Trump tänker alltid hur han skall vinna från en styrkeposition, men han kommer att få väldigt många fiender både inom och utom USA. Vad det leder till i slutänden är svårt att överblicka i nuläget.
2016-11-13, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Det här är ju lite breaking:

Conway: Bannon Was the ‘General’ of Trump Campaign — Will Have a ‘Big Role’ in the Administration

Blir det Chief of Staff? Det måste ju bli det, kan inte tänka mig Bannon någon annanstans

http://www.breitbart.com/video/2016/11/13/conway-bannon-was-the-general-of-trump-campaign-will-have-a-big-role-in-the-administration/

Hon nämner både Priebus och Bannon att dom kommer ha stora roller inom administrationen

Bannon har tunga kontakter med Europa, bla Frankrikes framtida president Marion Le Pen som han bjudit in till rådgivare.
2016-11-13, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det lär finnas 11 miljoner illegala i USA. Varför skulle han bara utvisa 1.9 miljoner?

Ingen fara. Det blir fler vartefter. Oroa dig inte.

Citat:
Självklart innebär Trumps politik isolering. Om han fortsätter föra sin politik som han har sagt så kommer många länder att reagera.

Jag tycker inte att ditt resonemang håller. Tyskland sitter på makten och pengarna i EU. Tyskland bestämmer det mesta. Innebär detta att Merkel isolerar Tyskland? Uppenbarligen inte. Vad jag menar är att ditt resonemang håller.
2016-11-13, 22:14
Medlem
Citat:

Självklart innebär Trumps politik isolering. Om han fortsätter föra sin politik som han har sagt så kommer många länder att reagera. Visst USA är starkt och har mycket att tjäna på att flytta hem tillverkning och sluta handla av låglöneländer. Trump tänker alltid hur han skall vinna från en styrkeposition, men han kommer att få väldigt många fiender både inom och utom USA. Vad det leder till i slutänden är svårt att överblicka i nuläget.

Han skulle BÖRJA med de kriminella
. Man får komma ihåg att det rör sig om en stor apparat bara att deportera 1,9 miljoner. Men han kommer nog att fortsätta med övriga illegala. Men vi måste nog ge oss till tåls ett slag.
2016-11-13, 22:17
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Fortfarande 4-5 dagar efter valet kan jag inte riktigt ta till mig att Trump vann. Det är så underbart.

Såg på Agenda nu ikväll, och det var som ljuv musik i 70 minuter. Paniken hos PK-media och etablissemanget. Åkessons träffsäkra formuleringar. Alice Teodorescu, sockersöt och knviskarp som vanligt, mot den fruktansvärde lögnhalsen Wolodarski.

Det känns som västvärlden reser sig igen, vaknar och skakar av sig PK-oket!
2016-11-13, 22:27
Medlem
Citat:

Om den nuvarande presidenten:
Citat:
@EricLiptonNYT between 2009-2015, Obama's admin deported more than 2.5 million people with criminal records.
https://twitter.com/EricLiptonNYT/status/797840023450218496
2016-11-13, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Nu skriver WSJ om det.

RNC Chair Priebus Is Leading Contender to be Trump’s Chief of Staff

http://www.wsj.com/articles/leading-contender-for-donald-trump-s-chief-of-staff-is-rnc-chairman-reince-priebus-1479069597?mod=e2 tw

Ok nu är jag orolig, hela det här drain the swamp kan man ju glömma nu när eliten själv har tagit top platsen i hans administration.
2016-11-13, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Fortfarande 4-5 dagar efter valet kan jag inte riktigt ta till mig att Trump vann. Det är så underbart.

Såg på Agenda nu ikväll, och det var som ljuv musik i 70 minuter. Paniken hos PK-media och etablissemanget. Åkessons träffsäkra formuleringar. Alice Teodorescu, sockersöt och knviskarp som vanligt, mot den fruktansvärde lögnhalsen Wolodarski.

Det känns som västvärlden reser sig igen, vaknar och skakar av sig PK-oket!

Vad är det för underbart med det? Vad tror du egentligen kommer att hända?
2016-11-13, 22:49
Medlem
Citat:
Ok nu är jag orolig, hela det här drain the swamp kan man ju glömma nu när eliten själv har tagit top platsen i hans administration.

Jaha nu ramlade polletten ner. Att han är en total lögnare fattade jag nästan direkt efter att han hade vunnit. Han kommer definitivt inte att sätta åt den korrupta eliten eller Wallstreet.
Han sa i en intervju efter valet "Yes I am a little bit against the establishment."

Det sjuka är att det räcker med att uppfylla ett enda vallöfte för att få hjältegloria och det är att bygga muren. Detta med demografi och kulturell identitet står över allt. Jag tror inte ens folk skulle tröttna på honom om han blev en diktator.
2016-11-13, 22:51
Medlem
Citat:
Man bör nog vänta på definitivt besked innan man oroar sig. Det är samma experter och press som var så säkra på vem som skulle vinna det amerikanska presidentvalet. Hur gick det fick de rätt? (retorisk fråga)
Senast redigerad av alipo 2016-11-13 kl. 22:53.
2016-11-13, 22:51
Medlem
Citat:

Vi får vänta med att se om det fortfarande är Trump som bestämmer.

Annars kan Trump dra åt helvete.
2016-11-13, 22:53
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Nu skriver WSJ om det.

RNC Chair Priebus Is Leading Contender to be Trump’s Chief of Staff

http://www.wsj.com/articles/leading-contender-for-donald-trump-s-chief-of-staff-is-rnc-chairman-reince-priebus-1479069597?mod=e2 tw

Känner inte riktigt till vad Reince Priebus står för ?

Så vad är han "för" respektive "emot" i frågor ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in