Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-12-02, 16:18
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Första intervjun med Trump:

https://www.youtube.com/watch?v=OLtl36OTxEw

Sammanfattning: Allt han lovade under kampanjen lovar han igen på 7 min. Så man kan vara lite säker igen att inte ormarna kramat sönder honom.

Det där var ingen intervju, det var en mjuk och smekande avrunkning där "reportern" även lät sin tungspets fladdra kring Trumps analöppning.
2016-12-02, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Det där var ingen intervju, det var en mjuk och smekande avrunkning där "reportern" även lät sin tungspets fladdra kring Trumps analöppning.

Vill du ha en intervju eller inte.

There's a new boss in town.
2016-12-02, 16:54
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Vill du ha en intervju eller inte.

There's a new boss in town.

Jag skulle gärna se en intervju med Trump där de ställer lite kritiska frågor och följer upp dem i stället för att raskt gå vidare till nästa.
2016-12-02, 17:05
Medlem
Citat:
Jag skulle gärna se en intervju med Trump där de ställer lite kritiska frågor och följer upp dem i stället för att raskt gå vidare till nästa.

Sägs att han har ett tålamod på 15 min.

Han fixa en isrink i NY på 6 mån när det tog staden 10 år, allt ska snabbt som ögat för Trump.

Vilket är bra då muren lär gå upp på rekordtid.
2016-12-02, 18:23
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Verkar inte så va.
http://www.gp.se/nyheter/världen/britt-marie-mattsson-trump-gjorde-stor-affär-av-sina-slipsar-1.3694627

Eller det är väl i vanlig ordning en korrupt, kriminell källa som bara vill Trumpen ont som sprider dylika lögner om att hans kläder, även i egen regi, tillverkades i Asien
Sant. Trump har köpt allt från Kina. Kina har han köpt allt ifrån. Kina är fantastiskt, verkligen fantastiskt om man frågade Trump för något år sedan. Och han borde ju veta, för han är en otrolig affärsman. Den bästa. Han har aldrig gjort något fel i hela sitt liv säger han. Aldrig. Ta boara inte ett foto på honom i profil.
2016-12-02, 21:41
Medlem
Citat:
1. Du tror inte de fyller den fabriken med mexare ändå? Nu när de har fått skattelättnader och allt så har de råd med expansion. "Trump ringde VD för 1 vecka sedan" = luktar rövarhistoria tycker jag.

2. UTC omsätter 60 miljarder dollar årligen, de skiter i carrier, några miljoner dollar och några hundra jobb. De vill behålla sina lukrativa statliga kontrakt.

3. Vad Trump säger.... Ja vi får väl se. Jag förutspår ekonomiskt kaoz när presidenten ska in och pula med individuella företag.

Sen kan man tillägga att Obama skapade 1 miljon nya jobb under sitt ämbete. Att behålla typ 1000 jobb (0.1% av jobben i manufacturing) är inte direkt någon bedrift. Speciellt om det är på bekostnad av statliga medel och massa företagsfiffel bakom kulisserna, typ exakt det som Trump påstår sig vilja motverka.

Obama slaktade 8 miljoner välbetalda jobb netto ungefär.

De jobb som tillkommit pga av Obama handlar om Obama-Care. ObamaCare gör det omöjligt att ha heltidsanställda som tjänar under 30.000 dollar, vilket gjort att tiotals miljoner fått sina heltidstjänster omvandlade till deltidstjänster.

Så 1 heltidstjänst blir 3 deltidstjänster, vilket räknas som 3 jobb tillfällen.

Kolla på arbetade timmar istället, så ser du hur katastrofalt det ser ut för USA. Sysselsättningen är den lägsta någonsin, andelen som äger sina hem är den lägsta någonsin, skuldsättningen är den högsta någonsin och prognosen är värre.

Trump kommer inte kunna göra ett skit.
2016-12-02, 21:43
Medlem
DrLECTERs avatar
Kära Donald Trump!
Läste i pressen i dag att Du inte trott att presidentämbetet innebar SÅ mycket jobb.
Vad jag inte kan förstå hur en Man i Din ställning kan kliva ner från chefpositionen och bli springpojke åt det verkligt stora kapitalet.
För något annat är inte presidentens uppgift och har så varit sedan George Washington tillträdde.

En president får s k göra skitgörat från de som valt honom. De som tillhör teaparty- rörelsen i södern och andra brunhökar som endast vill erövra mer makt åt sig själva.
Att sedan Du fått med Dig lättlurade från fattigkvarteren får Du ta Dig äran av själv.

Trodde faktiskt att Du tillhörde eliten bland de 70 i Bilderbergarna men tyvärr kan jag inte se ditt namn förekomma någonstans.
Kan detta bero på att Du låter munnen gå så pass och dessa herrar (för där finns inga damer garanterat) tycker att Du mest är en rödhårig skrikhals till mås.
Att Du färdas i eget jetplan impar inte på dessa. De byggde ju maskinen som Du köpte.

Ha en trevlig jul i det vita lilla huset och jag tror inte Du kommer att sitta perioden ut.
Jag ser framför mig en mycket arg president Trump som stormar ut ur vita huset så secret service folket blir akterseglade.
Och Du Donald har ju svar på detta med när säk. chefen påpekar att de ansvarar för presidentens säkerhet.
På det svarar Donald: Dra åt helvete - Jag har avgått!

Är det någon folkvald president som kan tänkas göra detta är det Donald Duck förlåt Tramp
Senast redigerad av DrLECTER 2016-12-02 kl. 21:45.
2016-12-02, 22:11
Medlem
Snapcounts avatar
Håller på och läser en artikel om hur Børge Brende (Norges utrikesminister) har haft ett möte med Jared Kushner, och bla, bla..

Hur som haver, så finns det ett avsnitt i artikeln som fångar mitt öga :

-Flere land har hatt problemer med å komme i kontakt med Trump-administrasjonen, men Brende klarte altså å komme innenfor dørene hos en av de aller nærmeste rådgiverne til den nye presidenten.

Har någon här fått med sig om länder som har haft problem att komma i kontakt med Trump ? Eller är det typiskt snack ifrån msm, likaså har han ju inte ens tillträtt ämbetet !

http://www.dagbladet.no/nyheter/midt-under-motet-med-brende-ringte-trump-selv-til-svigersonnen/65391721
2016-12-02, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Håller på och läser en artikel om hur Børge Brende (Norges utrikesminister) har haft ett möte med Jared Kushner, och bla, bla..

Hur som haver, så finns det ett avsnitt i artikeln som fångar mitt öga :

-Flere land har hatt problemer med å komme i kontakt med Trump-administrasjonen, men Brende klarte altså å komme innenfor dørene hos en av de aller nærmeste rådgiverne til den nye presidenten.

Har någon här fått med sig om länder som har haft problem att komma i kontakt med Trump ? Eller är det typiskt snack ifrån msm, likaså har han ju inte ens tillträtt ämbetet !

http://www.dagbladet.no/nyheter/midt-under-motet-med-brende-ringte-trump-selv-til-svigersonnen/65391721

Är väl bra det jävlarna vill komma och smöra nu när han vunnit. Men innan var det domedag om Trump vinner.

Länderna vet vad som gäller nu när Trump är president, och det är att USA vill äta den största delen av tårtan och det skrämmer länder som sugit blod från USA i alla dessa år.
2016-12-03, 00:17
Avslutad
Nu pratar han med Tajjwanns president: http://www.bbc.com/news/world-us-canada-38191711 Hur kommer Mainland China reagera?
2016-12-03, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Nu pratar han med Tajjwanns president: http://www.bbc.com/news/world-us-canada-38191711 Hur kommer Mainland China reagera?

reagera?

Kina skulle tagit Taiwan för länge sedan om det inte var för USA.

Trump sätter press på Kina skicka tillbaka jobb eller så ryker Taiwan och efter det Hongkong. Ett av USAs starkaste kort genom historian mot andra länder har varit att elda på opposition eller utbrytarrepubliker i andra länder.
2016-12-03, 01:46
Medlem
Tittat lite på Mad Dog.

https://www.youtube.com/watch?v=tggjdGNLXyI

Han kan sin sak inget snack om saken, men tycker att han känns lite för mycket Bush galen.

Han säger att USA inte är klara i Afghanistan efter 13 jävla år. Tror tyvärr det kan bli många nya krig med den här herren speciellt Iran som han verkar ha väntat på att invadera efter Afghanistan och Iraq.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in