Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-20, 09:37
Medlem
whogivesafucks avatar
Jösses jävlar vilket skämt. Bland det mest patetiska man kan titta på. Han står fan i mig och är helt övertygad om det han själv säger
Länge sedan man såg något så tröstlöst. Som ett avundsjukt litet barn. Fast man kanske blir så när man är så missförstådd som han själv tycker han är. Så svider det väl också att han inte är någon duktig affärsman heller.
Fan i mig så att Svin Sahlin framstår som en gudabenådad politiker.

Nu är väl hans avsikter inte att bli president utan att försöka få lite uppmärksamhet, för gud vet vad. Lär väl visa sig efter valet.
2016-10-20, 09:37
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
1. http://www.breitbart.com/2016-presidential-race/2016/08/01/clinton-cash-khizr-khans-deep-legal-financial-connections-saudi-arabia-hillarys-clinton-foundation-c onnect-terror-immigration-email-scandals/

2. Nej men det jag ville ha poängterat är medias partiskhet hela tiden. I detta fallet kan det ju inte bli mer tydligt. IMO är faktiskt Benghazi långt mycket värre än att Trump kritiserade någon som är betald för att spy skit på honom.
1. Försök ge ett seriöst svar istället för att bara kasta in en länk. Jag har fått tusen skitlänkar genom åren som sedan inte visat det som påstods. Jag hoppas du inte sitter och sprider lögner.

2. Det hade räckt med ett nej utan men. Trump och hans supportrar är mästare i whataboutism som du visar prov på i sista meningen. Whataboutism är ingen svår konst, det gäller bara att inte ha någon skam i kroppen.
2016-10-20, 09:53
Medlem
Ja än en gång visade det sig att Trumps personlighet är hans värsta fiende och hans okunnighet hans bödel. Ville han inte ens försöka vinna valet eller? Hans hobby verkar vara att samla på ovänner i sitt eget parti och på det kan man aldrig vinna ett val. Liksom Putin skyller alla sina tillkortakommanden på andra än sig själv. Egentligen fick Hillary även denna gång en alldeles för lätt vinst. Lite fajt och en tuff motståndare i debatterna stärker ju en politiker men den lyste med sin frånvaro och Hillary fick än en gång sin promenadseger. Ja inte på grund av att hon glänste i framträdandet, hon höll sig försiktig i sitt övertag, utan mer för att Trump bleknade bort ju mer han öppnade munnen.
2016-10-20, 09:59
Medlem
BertFoxs avatar
Moderatorn ville uppenbart hjälpa Trump genom att ge honom möjlighet att en gång för alla säga att han kommer att acceptera valutgången även om han förlorar. Och Trump missar öppet mål.
I stället låter han fåfängan styra och agerar bad loser på förhand. Säkert hans största misstag under kampanjen och förmodligen spiken i kistan.
2016-10-20, 10:08
Medlem
Xeliouss avatar
Som jag sagt, USA ogillar (dåliga) förlorare.

Citat:
I USA har man redan börjat diskutera valet 2020, om Donald Trump förlorar ordentligt kan det republikanska partiet få en behövlig nystart.
"USA gillar inte förlorare", säger Peter Fellman, DI-korrespondent, om Trumps möjligheter att komma tillbaka om fyra år.
http://www.di.se/nyheter/sa-var-nattens-debatt/

Dessutom skulle Trump, om han lever då, vara 75 år
Senast redigerad av Xelious 2016-10-20 kl. 10:12.
2016-10-20, 10:18
Medlem
Stones avatar
Media i världen har endast pratat om Trumps antastande av kvinnor. Det har skymt allt om Clinton och hennes senaste email läckt av Wikileaks. Nu var det med denna debatt ett avslutat kapitel. Trump hade chansen att sätta Clinto och hennes email i fokus, istället så säger han att han inte vet om han skall acceptera valet. Nu handlar det bara om det och inte hennes emails. Han är så obotad dum att det är skrämmande. Inte nog med att Trump kanske kommer till makten, så gör alla hans rådgivare och närmsta.
2016-10-20, 10:24
Medlem
carminaburanas avatar
Det är helt sjukt hur msm i Sverige dag efter dag senaste 2 3 veckorna bara haft ruttna reportage och rubriker om Trump. I varenda en blir han nedtrampad och underminerad och allt han säger blir subtilt hånat.Extremt tydligt hur vinklad prrssen är. Clinton har absolut inte fått samma behandling.
Jag tror tyvärr han kommer att förlora valet och han vet om det själv, det är därför han gått ut och sagt att valet är riggat redan nu.
2016-10-20, 10:28
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Det är helt sjukt hur msm i Sverige dag efter dag senaste 2 3 veckorna bara haft ruttna reportage och rubriker om Trump. I varenda en blir han nedtrampad och underminerad och allt han säger blir subtilt hånat.Extremt tydligt hur vinklad prrssen är. Clinton har absolut inte fått samma behandling.
Jag tror tyvärr han kommer att förlora valet och han vet om det själv, det är därför han gått ut och sagt att valet är riggat redan nu.
Jag tycker inte det är ett dugg sjukt eftersom Trump bjuder på ett ständigt flöde av grodor som väller ur hans mun så fort han öppnar den. Ska media lägga locket på när en politiker häver ur sig dumheter? Det tror jag inte du hade tyckt om du inte gillade Trump från början.

Valet är inte riggat, Trump har försatt sig själv i den dåliga sits han befinner sig genom sin egen dumhet, det är ingen annans fel.
2016-10-20, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jag tycker inte det är ett dugg sjukt eftersom Trump bjuder på ett ständigt flöde av grodor som väller ur hans mun så fort han öppnar den. Ska media lägga locket på när en politiker häver ur sig dumheter? Det tror jag inte du hade tyckt om du inte gillade Trump från början.

Valet är inte riggat, Trump har försatt sig själv i den dåliga sits han befinner sig genom sin egen dumhet, det är ingen annans fel.

varför är det så konstigt att tro att valet är riggat? Dels var ju minst ena primärvalet riggat, vilket gav hillary segern, sen så finns det väldigt mycket valfusk i usa. det är ju inte som i sverige. Det är väldigt lätt att fuska i usa men det förutsätts att det inte sker?

Om Sanders, som jag helst hade sett som president, hade gått på om att det var riggat mot honom, vilket det var, så tror jag det hade varit svårare för dom att rigga det. Men nu gjorde han inte det och förlorade.
2016-10-20, 10:39
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Som sagt är psykopaten Trump, som alla övriga psykopater, en väldigt dålig förlorare. Att han nu redan känner att han kommer förlora och förpestar valet med sina sinnessjuka konspirationsteorier (som utgör ett hot mot demokratin) leder inte till bättre opinionssiffror. Det amerikanska folket hatar dåliga förlorare.

För Trumps väljare / fanboys är konspirationsteorier verklighet och när de hittar på teorier blir det deras verklighet. Du kan inte övertyga en trumpet med fakta, de är resistenta.

Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Som jag sagt, USA ogillar (dåliga) förlorare.

http://www.di.se/nyheter/sa-var-nattens-debatt/

Dessutom skulle Trump, om han lever då, vara 75 år

Din inställning till dina politiska motståndare känner jag så väl. Är motståndaren svag, ber om ursäkt, håller käft och är på defensiven så är allt bra och debatten rättvis. Är däremot motståndaren aggressiv, vägrar be om ursäkt och har en vinnarinstinkt så är han en "mobbare", "psykopat", "dålig förlorare" och "ett hot mot demokratin".

Så man ska vara en "god förlorare" då eller?
Jävla avskum!
Att man i USA ogillar förlorare stämmer, förutom demokraterna som älskar förlorare av alla dess slag. Förlorare är ju hela deras väljarbas: Hudfärgshandikappade, arbetslösa, bögar, transvestiter och andra degenererade, bidragstagare, lågutbildade och en massa annat patrask.

"God förlorare" är man om man accepterar att bli rövknullad av rödingar och inte klagar när man får problem på toaletten efteråt.

En "dålig förlorare" är väl en vinnare som inte tål att förlora? Hur blir man en vinnare om man tycker det är roligt att förlora? Så amerikanerna gillar att förlora?
2016-10-20, 10:47
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Din inställning till dina politiska motståndare känner jag så väl. Är motståndaren svag, ber om ursäkt, håller käft och är på defensiven så är allt bra och debatten rättvis. Är däremot motståndaren aggressiv, vägrar be om ursäkt och har en vinnarinstinkt så är han en "mobbare", "psykopat", "dålig förlorare" och "ett hot mot demokratin".

Så man ska vara en "god förlorare" då eller?
Jävla avskum!
Att man i USA ogillar förlorare stämmer, förutom demokraterna som älskar förlorare av alla dess slag. Förlorare är ju hela deras väljarbas: Hudfärgshandikappade, arbetslösa, bögar, transvestiter och andra degenererade, bidragstagare, lågutbildade och en massa annat patrask.

"God förlorare" är man om man accepterar att bli rövknullad av rödingar och inte klagar när man får problem på toaletten efteråt.

En "dålig förlorare" är väl en vinnare som inte tål att förlora? Hur blir man en vinnare om man tycker det är roligt att förlora? Så amerikanerna gillar att förlora?
Som du kanske observerat är själva valdagen den 8:e november. Det är möjligt att Trump redan nu förstått att han kommer förlora, en vinnare skulle inte bete sig som en dålig förlorare så många dagar före valdagen. Nu blir det en självuppfyllande process där psykopat Trump ballar ur allt mer innan alla röstat. Not fit to be president. En liten människa utan några av de kvalitéer som krävs för att leda världens enda supermakt.
2016-10-20, 10:55
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb

Ge gärna exempel på "grodor" och jämför det med de faktiskta brott som Clinton gjort och förklara för mig hur det är rättvist speglat i media.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in