Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-20, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Antingen var Trump oförberedd eller ändrat strategi i sista minuten men oj vad öppet mål han missade.

Så många skandaler som missades. Han hade bokstavligen kunnat mala ner henne hela debatten med veckans nya skandaler men istället så fokuserade han nästan enbart på sakfrågorna.

Nu kommer många säga att det är en bra sak och att Trump gjorde bra ifrån sig. Men människorna i Amerika skiter fullständigt i sakpolitiken. De vet redan att de har två idioter som presidentkandidater.

Det enda de bryr sig om nu är vem som är minst dålig och mest valbar. Donald Trump ligger långt efter i den grenen och hade ett riktigt knock-out läge inför nattens debatt men missade totalt öppet mål.

Media i America täcker inte wikileaks skandalerna eller project veritas videorna. Han hade världens läge att exponera henne och hennes smutsiga kampanj för omvärlden men sumpade den.

Emellanåt så var det moderatorn som exponerade henne mer än vad Trump gjorde. Vilket jag tycker säger en hel del om denna lama debatt.

Bra analys, moderatorn från Fox var mycket mer neutral än i tidigare debatter, Hillary fick några svåra frågor hon var obekväm med, bl a den om wikeleaks ang emailet där hon förespråkade öppna gränser.

Sen måste jag som redan står på Trumpsidan att denna debatt gjorde han mycket bra ifrån sig - PK nissarna på CNN går i taket på vissa Trumputtalanden, helt förutspått naturligtvis då dom är sådana Clinton nickedocker att dom inte ens försöker dölja det.
2016-10-20, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Antingen var Trump oförberedd eller ändrat strategi i sista minuten men oj vad öppet mål han missade.

Så många skandaler som missades. Han hade bokstavligen kunnat mala ner henne hela debatten med veckans nya skandaler men istället så fokuserade han nästan enbart på sakfrågorna.

Nu kommer många säga att det är en bra sak och att Trump gjorde bra ifrån sig. Men människorna i Amerika skiter fullständigt i sakpolitiken. De vet redan att de har två idioter som presidentkandidater.

Det enda de bryr sig om nu är vem som är minst dålig och mest valbar. Donald Trump ligger långt efter i den grenen och hade ett riktigt knock-out läge inför nattens debatt men missade totalt öppet mål.

Media i America täcker inte wikileaks skandalerna eller project veritas videorna. Han hade världens läge att exponera henne och hennes smutsiga kampanj för omvärlden men sumpade den.

Emellanåt så var det moderatorn som exponerade henne mer än vad Trump gjorde. Vilket jag tycker säger en hel del om denna lama debatt.
Han pratade om project veritas, hur kunde du missa det om du såg hela debatten?
2016-10-20, 06:24
Medlem
Hillary Clinton var riktigt smart när hon nästan omedelbart på en fråga malde på om att Wikileaks får sin information från ryskt spionage och att ryssarna är ute efter att påverka valet, dvs få Trump vald.
2016-10-20, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Hillary Clinton var riktigt smart när hon nästan omedelbart på en fråga malde på om att Wikileaks får sin information från ryskt spionage och att ryssarna är ute efter att påverka valet, dvs få Trump vald.

Smart? ja kanske för en som vill dölja egentliga frågan, du liksom jag förstår varför, detta gör säkert 99% av alla som följde debatten, dvs kärnfrågan ligger kvar o bubblar, hon kommer inte undan, Trumpsidan kommer att jaga henne med blåslampa och än har inte Wikileaks släppt allt.
Senast redigerad av CalleDussin 2016-10-20 kl. 06:45.
2016-10-20, 06:54
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1321331
Och nyss höll Bill Clintons påstådda son han lämnat i mörkret, Danny Williams, en presskonferens och kräver att DNA test utförs. Visst att Bill smugit ut ur huset sent på natten under sina dagar, men det här tar priset
Nä det där är gammalt. Det är en av anledningarna till att han inte ville skaka hand, han är livrädd för att lämna DNA Börjar runt 36:30 https://www.youtube.com/watch?v=XKM_lG3dkgA
2016-10-20, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AkeTheSnake
Nä det där är gammalt. Det är en av anledningarna till att han inte ville skaka hand, han är livrädd för att lämna DNA Börjar runt 36:30 https://www.youtube.com/watch?v=XKM_lG3dkgA

Jaså, det är därför han inte vill skaka hand!

http://conservativeamerica-online.com/9-dont-expect-donald-trump-to-shake-your-hand/
2016-10-20, 07:53
Bannlyst
Första Trump ska göra är att rensa ut alla bad hombres nov9! Totalkross i debatten, trodde det skulle gå söderut med abortfrågan men han klarade sig undan okej, resten va mild kross till totalkross, speciellt med clinton foundation, haiti och foreign policy.
2016-10-20, 08:03
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Första Trump ska göra är att rensa ut alla bad hombres nov9! Totalkross i debatten, trodde det skulle gå söderut med abortfrågan men han klarade sig undan okej, resten va mild kross till totalkross, speciellt med clinton foundation, haiti och foreign policy.

Ehm, han gör sitt livs politiska misstag och du firar? Jag vet att ni har svårt att lyfta blicken i er lilla snöglob, men har du inga känselspröt eller nåt annat organ som kan tolka och förutspå reaktionerna på hans generaltabbe när det gäller respekten för valresultat? Seger eller förlust för endera kandidaten känns som en helt irrelevant frågeställning. Kan någonting kallas för en framgång om den innefattar självstympning?

Donald satte den sista spiken i den egna kistan. Han är rostat bröd.
Senast redigerad av Pazuzu80 2016-10-20 kl. 08:14.
2016-10-20, 09:03
Medlem
Xeliouss avatar
Som sagt är psykopaten Trump, som alla övriga psykopater, en väldigt dålig förlorare. Att han nu redan känner att han kommer förlora och förpestar valet med sina sinnessjuka konspirationsteorier (som utgör ett hot mot demokratin) leder inte till bättre opinionssiffror. Det amerikanska folket hatar dåliga förlorare.

Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Donald satte den sista spiken i den egna kistan. Han är rostat bröd.
För Trumps väljare / fanboys är konspirationsteorier verklighet och när de hittar på teorier blir det deras verklighet. Du kan inte övertyga en trumpet med fakta, de är resistenta.
Senast redigerad av Xelious 2016-10-20 kl. 09:05.
2016-10-20, 09:14
Medlem
bringeroflights avatar
Trump skötte sig bra i sista debatten. Det var i min mening två ställen där han gjorde mindre bra i från sig och det var på frågan om acceptans av valresultatet men även sista minuten. I avslutande minuten fokuserade han för mycket på Clinton, han skulle hellre försöka få fram sin egen politik och trycka på vad han vill åstadkomma. Även om mycket av hans kampanj handlar om anti-etablissemang så behövs även fokus på det egna.
Clinton var som väntat. Hon kommer aldrig överraska varken positivt eller negativt. Stelt kroppsspråk för övrigt.
2016-10-20, 09:15
Medlem
Signalkabels avatar
Citat:
Valfusk är en väldigt anti-intellektuell pinsam metod för Trump att försöka minska valdeltagandet samtidigt som han driver energi i sin bas av tokbollar. Jag tror inte ens att han själv tror på valfusk ("rigged") i ett system som egentligen består av 50 separat administrerade presidentval som därtill delegeras till countys och deras polling stations. Att försöka fuska under sådana omständigheter skulle kräva tusentals (miljontals) deltagare i olika roller. Det låter sig inte göras. Lägg nu av med det här - sluta spring på Trumps ramträffar.

Ang. det fetade: Se gärna "American Blackout", om hur man finjusterar valsystemet till önskat utfall. Filmen visar hur Cynthia McKinney i princip förlorade kongressvalet pga hur man placerar vallokaler, öppettider, avskriver registrerade väljare, delar in valdistrikt, kontrollerar de digitala rösträknarna etc. Styr du sådana saker behövs det inte tusentals, det räcker med en handfull. Om man betänker att det bara behövs göras i vissa stater blir det än enklare.

Att detta skulle ske även denna gång finner jag självklart, i hur stor omfattning kan jag såklart inte säga.

Om befolkningens primära informationskälla gällande folkopinionen är själv- och yttercensurerade sociala media samt traditionella opinionsundersökningsföretag blir det än lättare att i förväg bestämma ett slutresultat om det skulle finnas några gemensamma intressen för detta bland de som äger och/eller styr dessa informationskällor. Brexit torde vara ett exempel på detta.

(Som sidospår är McKinney väldigt intressant som politiskt fenomen, än mer om man som jag haft turen att följa hennes politiska utveckling under en längre tid, även om hon nu verkar fastnat med Alex Jones-gänget.)

Trumps uttalanden är dock klumpiga och vaga, ska han in på detta spår skulle fakta vara klädsamt, annars blir det just lösa konspirationsteorier. De osäkra väljarna lockas nog inte av det och som du säger, men i andra ord, talar han till de redan frälsta.

Citat:
Jag skulle vilja höra mer konkret om förekomsten av sådana döda röstande än anekdoter från Giuliani (andligt sett den kanske störste förloraren i detta val) innan jag accepterar det som. När det gäller bild-id så handlar det mest om en symbolfråga tror jag. Republikanerna har genom (för oss européer i alla fall) helt oacceptabla regler dels diskvalificerat stora delar av väljarkåren (inte bara intagna på anstalt, utan även utslussade f.d. intagna under en karensperiod därefter), dels gjort sitt bästa för att neutralisera olika minoritetsgruppers inverkan genom redistricting/Gerrymandering. Demokraterna ser frågan foto-id i ljuset av detta, tillsammans med just det bristande empiriska underlaget för en risk för valfusk. Respektive parti har såklart partiegoistiska skäl till respektive uppfattning, men det är svårt att komma ifrån uppfattningen att det borde vara grundläggande mer osympatiskt att försöka minska röstandet i en demokrati än att göra valet mer tillgängligt.

Jag håller med, dock tror jag inte endast republikanerna jobbar så, jag får återkomma när/om jag hittar något som indikerar detta. Att Hillary fick presidentkandidaturen genom direkt fusk är väl allmänt erkänt, huruvida hon själv var ansvarig lämnar jag därhän.

Min fråga till dig är varför Trump skulle vilja minska valdeltagandet?
2016-10-20, 09:25
Medlem
Acceptans av valresultatet är en psykologisk fråga:

Precis som när han inte accepterade att supporta republikanska kandidaten vid första debatten under primärvalet.

Kommer du Trump att accepterade att vi eliten väljer Jeb Bush. Nej/vet inte

Kommer du Trump att accepterade att vi eliten väljer Clinton. Nej/vet inte

Trump blev starkare då hos väljarna så det är en psykologisk fråga från eliten där man vill få få väljarna att tro att det bara finns ett val.
Senast redigerad av seeeg321 2016-10-20 kl. 09:28.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in